Driger Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Wiec tak .. teraz bede mial troche wolnego czasu i zeby skorzystać na tym , chcialbym sie pouczyc , no moze nie od razy nauczyc , ale dowiedziec sie cos nie cos o programowaniu . W game makerze mozna oczywiscie robic dobre gry no ale jak sie napisze samemu gre to juz nie to same i gry o wiele szybciej chodza i maja mniejsze wymagania .. Tak wiec .. mam takie pytania . Ktore jest najlatwiejsze ? Czy ktores przypomina GML ? Jakie ksiazki polecacie A i bylo to kiedys gdzies nie wiem czy na tym forum czy gdzies indziej znalazlem , jakas wirtualna ksiazka w formacie pdf , Jak sie ona nazywala ? Bede wdzieczny za odpowiedzi. Z góry dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 C++, książki - "Thinking in C++", "Symfonia C++". jak dla mnie C++ jest najlepszy - prosty, z ######stą składnią, uniwersalny (i podobny do GMLa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 No nie wiem, czy c++ jest tak ######scie prosty - podstawy tak, sa latwe, ale zalezy tez jakiej biblioteki sie uczysz. Ja przewertowalem po trochu sdl, winapi i opengl (za direct3d sie nie biore - gm mnie odstraszyl jego efektami xD ). Teraz ciagle ucze sie i tworze w OpenGL bo najlepsze efekty daje ale przyznam trochi trudne (jesli sie pisze dll'a wykorzystujacego GL to trzeba trochi inaczej kombinowac), ale warto ^^. Ucz sie C++, bo to istny kombajn - wszystko na nim zrobisz, nawet system (jak moj kumpel powiada). Osobiscie do podstaw polecam Symfonie C++ (moze chcesz takowa? xD ), do gier 2d - SDL, a do 3D - OpenGL (Wiecej bajerow niz D3D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 a co ma jakaś tam biblioteka do samego, "czystego" języka? poza tym są biblioteki prostsze i trudniejsze, chociaż i tak większość ogranicza się do umiejętnego wykorzystania funkcji liba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 jak dla mnie C++ jest najlepszy - prosty, z ######stą składnią, uniwersalny (i podobny do GMLa). Hm... No nie wiem, czy c++ jest taki podobny do GMLa i prosty ;p Temat chyba nie w tym dziale co trza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 dla mnie C++ nie jest trudny. trzeba tylko po prostu do niego przysiąść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 @Jabol: Kazdy wie ze czysty c++ jest prosty, ale jemu chodzi raczej o pisanie gier w danym jezyku i tu zaczynaja sie schodki, bo im lepsze maja byc efekty tym trudniejszego liba trzeba uzyc (a zeby uzyc to trzeba angielski choc troche znac by dokumentacje zrozumiec). Co do pascala to osobiscie zadnej gry na nim nie widzialem. Wiekszosc dobrych projektow powstaje wlasnie w c++. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 no nie wiem, nigdzie nie doczytałem o tym, że planuje robić gry. no moze nie od razy nauczyc , ale dowiedziec sie cos nie cos o programowaniu :cool2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Ale ja wiem ze do tego dazy, by kiedys zrobic gre w ktoryms jezyku - napisalby od razu ze chce zrobic gre to by go wszyscy zbesztali ze niech sie nauczy podstaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Hm... Niech spróbuje c++ może będzie coś rozumiał... Ja uczyłem się sporo czasu, ale każdy rozdział kursu musiałem czytać po parę razy... A, że sytuacja z kompami była inna niż jest teraz to miałem na to czas tylko w nocy i w końcu zrezygnowałem.... ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 nauczy się c++ == kilka h i umiesz pascala ,delphi. a co ma jakaś tam biblioteka do samego, "czystego" języka? poza tym są biblioteki prostsze i trudniejsze, chociaż i tak większość ogranicza się do umiejętnego wykorzystania funkcji liba. A dasz rade napisać coś naprawdę sensownego bez używania żadnych bibliotek? Pisać je samemu od początku? Jak chce robić gry to ma zajęte życie na minimum kilka lat.. Ale opłaca się :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 A dasz rade napisać coś naprawdę sensownego bez używania żadnych bibliotek? Pisać je samemu od początku? a czy on się pytał o biblioteki? odpowiedziałem mu na to co chciał wiedzieć - który język jest najprostszy, gówno mnie obchodzi czy będzie korzystał z bibliotek czy nie, bo nie wiem nawet do czego on chce to wykorzystać. gdyby sprecyzował czy do gier czy do programów czy do chuj wie czego poradziłbym też w sprawie bibliotek, powiedział która łatwa, która trudna, co wybrać itd. ale tego nie chciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Jeżeli dopiero zaczyna przygodę z grami to lepiej niech narazie robi w GM, potem niech się przeżuci na inny język.... ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Jeżeli dopiero zaczyna przygodę z grami to lepiej niech narazie robi w GM, potem niech się przeżuci na inny język.... ;p Przygode z grami zaczynalem klika lat temu od click & playa (heh bylem wtedy tylko napalonym dzieciakiem ktory rysowal sobie projekty gier na kartkach i probowal cos sie bawic w "clickach" z mysla ze kiedys zrobie jakas powazna gre) A w GM robie sobie juz z 2 lata moze , ale zadnej gry nie robilem na powaznie . Moze kiedys ukonczy sie projekty . O programowaniu w ( wlasnie jeszcze nie wiem czym ) nie mysle narazie "powaznie" , znaczy sie chce sie nauczyc , ale od podstaw , pierw matura itp , narazie chodzi mi tylko o podstawy i wprowadzenie do jakiegos jezyka programowania . Na moich nauczycieli informatyki jakos nie moglem nigdy liczyc , heh :P Tak wiec czekam na porady i wezme sie sam za nauke z ksiazek. Tak jak psichix "daze" do pisania gier moze i nawet jakis programow , daze ale niech chce juz napisac gry na gwalt . Domyslam sie ze nie wystarczy kilka dni i sobie gre zrobie , i bede slawny itp ( Juz nie ten wiek) No ale moze kiedys w przyszlosci za pare lat .. Narazie kieruje sie w strone wszelakiej grafiki no ale fajnie by bylo cos tam skrobnac programowania . Dzieki wielkie wszystkim za tak szybkie odpisanie , poczekam moze jeszcze ktos cos doradzi ale chyba juz wybralem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 C++ ma dużo możliwości i niezłą składnię, ale Pascal jest - jak dla mnie - łatwiejszy. Co do książki w PDF do C++ to chyba chodzi o "Od zera do gier kodera". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Tak jak psichix "daze" do pisania gier moze i nawet jakis programow , daze ale niech chce juz napisac gry na gwalt . Domyslam sie ze nie wystarczy kilka dni i sobie gre zrobie , i bede slawny itp ( Juz nie ten wiek) No ale moze kiedys w przyszlosci za pare lat .. Z tym parę lat to może przesadziłem bo w sumie to all zależy od inteligencji, wytrwałości i spędzanego czasu nad programowaniem. Ja np: w c++ pisze od około pół roku a umiem więcej niż kumpel co 3 lata w tym siedzi.. Ja się obecnie uczę(programowania) około 5h dziennie a wakacje uczyłem się minimum po 8. Tak więc bierz się do nauki ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Października 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Najbardziej zbliżoną składnię do GML ma Object Pascal (Delphi), do tego stopnia, ze GM pozwala podobno nawet na zapis: jakas_zmienna:=5; Do tego podobnie rozroznia zmienne tekstowe i liczbowe (real() i string() to odpowiednio StrToInt() i IntToStr()). A wszelkie C-podobne języki mają całkiem inną składnię od GML (jak ktoś powie, że podobną, to w takim razie wszystkie mają podobną, i Ruby i Basic i nie wiadomo co jeszcze, no może poza Assemblerem :D) i całkiem inne zasady. Jeśli chodzi o pisanie porządnych gier, no to jednak raczej C i raczej OpenGL (chociażby dla multiplatformowosci :P), ale i dla tego że jak sama nazwa wskazuje, jest open :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się