staniki Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 A więc tak, mam celownik w 3D, pokazujący punkt, gdzie jest myszka (jak np. w Counter strike'u, nie tylko na boki mozna nim poruszać, ale i w górę itd.). Mam problem, ponieważ nie wiem jak zrobić, żeby punkt poruszał się do punktu Z, gdzie pokazuje celownik. Mam już zrobiony skrypt poruszania się w 3D, ale nie wiem jak wytyczyć ten punkt, czy ktoś może wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staniki Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Sorry, że piszę ponownie, ale jak nikt nie wie, to proszę o usunięcie tematu. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Ja akurat za bardzo nie wiem, ale to nie czat. Poczekaj dłużej, na pewno ktoś odpowie. I nie double-postuj w takich sprawach, użyj edita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 A umiesz przesunąć punkt na płaszczyźnie dwuwymiarowej mając dany jakiś wektor o określonym kierunku i długości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 przepraszam, ale kto się postarzał w 3D? :closedeyes: jak chcesz przykłady fps, tpp, to popatrz w uploadery np. konradaGM, pabla1517, Linoxa, oni się znają na 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 pabla1517 bym raczej wyliczył... to supramatasha w 2D ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staniki Opublikowano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Ok, już nie musicie pisać, wymyśliłem już jak to zrobić samemu. Zamykam temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staniki Opublikowano 12 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Sorry, że piszę jeszcze raz ale: 1) Nie chcę zakładać bez sensu nowego tematu. 2) Mam kolejny problem na ten temat :crying: . Jak już będę wiedział, lub znajdę odpowiedni przykład, to zamknę. Problem wygląda tak : mam celownik, wyznaczam punkt gdzie ma być pocisk (xyz) i chciałbym zrobić tak, żeby pocisk leciał do punktu z ale nie zatrzymywał się tam, tylko leciał dalej (tak jak move_towards_point, tylko z osią z), albo nie robić pocisku tylko po prostu uderzenie pocisku o objekt (tak jak jest w przykładie Marka Overmansa) tylko nie, że rozwala np. beczkę, tylko np. na ścianie pojawia się dymek pokazujący, że pocisk uderzył w to miejsce. Proszę albo o wytłumaczenie słownie, albo o kod, albo o link do przykładu, a nie "zajżyj do uploadera", którego ciężko znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 https://gmclan.org/up634_4_flashlight.html Autor: LionX Może ci sie przydać ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 do poruszania sie w przestrzeni 3d potrzebne ci bedzie pozycja z i 2 katy: alpha i beta. x+=lengthdir_x(cos(degtorad(beta))*step,alpha) y+=lengthdir_y(cos(degtorad(beta))*step,alpha) z+=lengthdir_y(step,beta) step to dlugosc kroku / predkosc w pixelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 to niestety matma z cosinusami i sinusami oraz radianami a Pabla1517 na tych lekcjach nie było bo pił z kolegami niestety :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staniki Opublikowano 12 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 do poruszania sie w przestrzeni 3d potrzebne ci bedzie pozycja z i 2 katy: alpha i beta. Właściwie nie chodzi mi o poruszanie się w świecie 3D, ani o skok, ani o kucanie, tylko o pocisk w 3D, czy nie ma żadnego takiego przykładu? bo jest wiele gier zrobionych w GM tą strukturą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Wlasnie do tego napisalem ci kod. Jest to kod na poruszanie sie pocisku w przestrzeni 3d - czyli po chlopsku: "kulka leci tam gdzie pokazuje niewidzialna strzalka zwana wektorem, korzystajaca z dwoch katow kierunku" Uwierz, moge napisac jeszcze prosciej... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się