ericon Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Mam trzy pytania 1. Co zrobić aby na pasku u góry okna gry pisało to co chce (Przykład: Level 2, ..... https://gmclan.org/uploader/2298/scr22.jpg ) 2. czy da się zrobić aby po kliknięciu na coś przenosiło do poprzedniego roomu (Przykład na fotce "MENU") 3. Jak dodać do menu opcje Wczytywanie i zapisywanie gry? Jest jakiś skrypt? Bo wiem że można zrobić coś takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 1. room_caption = 'tekst' 2. event : left_button room_goto_previous() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 1. Użyj funkcji window_set_caption('Text') lub room_caption() // zapomniałem. 2. Da się. 3. Użyj funkcji game_save('nazwapliku.sav') i game_load('nazwapliku.sav') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Ok już kapuje tylko gdzie mam wsadzić window_set_caption? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Dziwne.... mi ta funkcja window_set_caption('Text') nie działa a room_caption = 'tekst' działa...wie ktos dlaczego ? :D nie powinno byc przypadkiem room_set_caption ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 najlepiej w step gracza dać window_set_caption: window_set_caption=('Super gra, fps wynosi:'+ string(fps)) lub room_capition="Moja gra" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 aha, za chwile wyprobuje i napisze czy działa. Dzięki za pomoc Edit. A jak chce żaby na każdy room zmieniał się tekst np. lvl1 to co zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Jak tworzysz room to tam w zakładce settings masz coś takiego jak Set caption for the room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Działa :D Jesteście Wielcy, dobra biorę się za grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Przykład wszystkiego co potzrebujesz na temat room_capition: https://gmclan.org/up1269_11_caption.html Nie musisz dawać mnie do credids Naciskaj "Enter" aby zmienić poziom! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 jeszcze jedno pytanie i już beta będzie można dać Co zrobić aby mieć określony czas na przejście jednego roomu a jeżeli nie zdążymy to następuje reset gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 jeszcze jedno pytanie i już beta będzie można dać Co zrobić aby mieć określony czas na przejście jednego roomu a jeżeli nie zdążymy to następuje reset gry Ustawić alarm na room_speed * czas w sekundach, a potem w evencie określonego alarmu sru, i restart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 a gdzie mam ustawić ten alarm? :] Edit. Jak by ktoś napisał teraz szybko bo gra jest już gotowa tylko ustawić czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 dodaj obj_control, w create daj alarm[0]=room_speed*60*3 (60 sekund * 3 to 3 minuty). W draw daj draw_text(0,0,string(round(alarm[0]/room_speed)) ); ale tylko jezeli chcesz wyświetlać pozostały czas (aby wyświetlać go w minutach, trzeba sie nieco więcej pobawić) a w alarm0 daj albo game_end, albo game_restart albo room_restart. ew. przed tym daj jakiś komunikat typu "skończył się czas" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 chyba źle robie. tworze odj_control daje event alarm? potem w draw daje draw text wpisuje draw_text(0,0,string(round(alarm[0]/room_speed)) ); w alarm0 daje game_restart nie no coś pomieszałem :angry: napisze ktoś po kolei jak to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Przykład: https://gmclan.org/up1269_11_caption.html @down x2 czy x3: Sorka za 2 te same posty :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 chyba źle robie. tworze odj_control daje event alarm? potem w draw daje draw text wpisuje draw_text(0,0,string(round(alarm[0]/room_speed)) ); w alarm0 daje game_restart nie no coś pomieszałem :angry: napisze ktoś po kolei jak to zrobić Napisałem po kolei, ale jeszcze raz: obj_control: CREATE alarm[0]=room_speed*60*3; //(60 sekund * 3 to 3 minuty). DRAW draw_text(0,0,string(round(alarm[0]/room_speed)) ); ALARM0 game_restart(); obj_control umieść na planszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 @up byles szybszy :) chyba juz prosciej niz Gnysek napisal sie nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 masz przykład: https://gmclan.org/up1269_11_caption.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Wszystko OK :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 masz przykład: https://gmclan.org/up1269_11_caption.html W przykładzie są dwa błędy. Po pierwsze alarm[0] sam sie odejmuje, jak dodasz w begin step alarm[0]-=1 to w sumie masz alarm[0]-=2; zauważ, że sekundy mijają za szybko. Po drugie, room ma coś takiego jak zakładka Settings a tam się ustawia speed. wcale nie trzeba w create i nie trzeba 60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 W przykładzie są dwa błędy. Po pierwsze alarm[0] sam sie odejmuje, jak dodasz w begin step alarm[0]-=1 to w sumie masz alarm[0]-=2; zauważ, że sekundy mijają za szybko. Po drugie, room ma coś takiego jak zakładka Settings a tam się ustawia speed. wcale nie trzeba w create i nie trzeba 60. TU JEST NOWSZA WERSJA: masz przykład: https://gmclan.org/up1269_11_caption_by_Shylios.html A po drugie, lepiej dac w step ustawienie speeda aby zapobiec temu ze zapomni sie przestawic albo aby nie miec problemow ze zmiana predkosci bo jak nagle zrobi 50 poziomów to zmoola wysztko po kolei zmieniać ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 to nie w step, wystarczy w room_start :] Po co marnowac zasoby :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Przecierz room_speed jest w create ;p a nie w step A caption w step jest poto be watrość captiona sie zmienia ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Jedno ważne pytanie, co zrobić żeby samochody tworzyły się losowo na rożnym y i x np -20 żeby wyjeżdżały z poza roomu? Proszę o odp. ponieważ jest mi to bardzo potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 create : y = (choose(x1,x2,x3)) zmienna y samochodu przyjmie wartosc jedna z podanych argumentow ( mozesz oczywiscie podawac ich wiecej niz 3 ) a jeśli chcesz aby samochod wyjezdzal spoza roomu to najlepiej zeby x byl z gory ustalony. na przyklad na pozycji -10. a wiec bedzie to wygladalo tak : create : y = (choose(x1,x2,x3)) x = -10 na a jesli x ma byc tez losowy to mozna zrobic tak samo jak z y :P EDIT : podam Ci lepszy sposób, stwierdzilem ze tamten poprzedni sie nie nadaje :D : jeśli chcesz na przykład aby samochod pojawil sie na y pomiedzy 100 a 200 to daj : y = round(random(100))+100 :D @down : tak pozatym jak bym nie napisal tego posta mialbys double :P musisz uwazac :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ericon Opublikowano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Dokładniej chodzi mi o tą grę https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...mp;#entry103858 Mo to być zrobione tak żeby plansza nie była taka rozciągnięta tylko żeby samochody wyjeżdżały z poza roomu, wiecie o co chodzi. Zależy mi na jak najszybszej pomocy bo bez tego nie zacznę tworzenia dema a mam nową fajną grafikę już wykonaną. Ten kto mi pomoże zostanie wyróżniony przy wydaniu gry. Edit. Misiek999 sorrki jak wysłałem posta to nie widziałem że już ktoś napisał, zobaczę jutro czy działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się