początkujący Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Witam. Mam takie pytanie. W Game_Makerze jest możliwość segregowania części gry na foldery. Ja tak robię, bo w większych grach łatwiej się połapać, ale czy da się otwierać te foldery za pomocą kodów? (albo inaczej :D )Czy w Game_Makerze możesz zmienić sprita na ten znajdujący się w folderze używając kodu? Jakby co podaję przykład: sprite_index='folder/sprite' czy da się tak i jak to zrobić :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 tak: sprite_index=jakis_sprite; bez nazwy folderu, gra nie widzi folderów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Próbowałem tak, nie działa ale to może też być wina nazwy strita, np: 'bla bla' albo 'bla-bla'. O ile mi wiadomo spacja i minus coś w kodach znaczy :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Zobacz funkcję sprite_add. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Jeju, jak napisałem w kodzie sprite_add, tyle tam tego było do uzupełnienia, na pewno jest jakaś łatwiejsza droga :mellow: . Dokładniej robi mi się tak że jak sprite nie jest w folderze, wszystko jest dobrze, ale jeżeli wcisnę go do folderu, obiekt jakby przestaje działać (nie robi żadnej akcji, jedyne co to pokazuje sprita, który jest na początku, tego po lewej) <_< . Co robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 jak dodajesz obrazek 'normalnie' a nie za pomoca sprite_add to tez mozesz ustalic wszystko co jest w argumentach tej funkcji, ale zapewne zostawiasz je nienaruszone. na przyklad ustalasz czy ma byc transparent,smooth edges itp. ale niech ci bedzie skoro nie chce ci sie pomyslec to dam ci juz uzupelnione : sprite_add(obrazki,0,1,1,0,1,0,0) zamiast 'obrazki' wpisz nazwe obrazka albo nazwafolderu/nazwaobrazka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Też nie działa, ale ty chyba dałeś mi przykład do wzięcia sprita z folderu, który nie jest w grze, tylko... (jakby to powiedzieć) poza Game_Makerem. A mi chodzi o foldery, które są na liście w programie. Przykładowo włącz Game_Makera, kliknij prawym na folder "Sprites" i wybierz "Add Group". O takie foldery mi chodzi :D :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 aha sorki :) niedokladnie przeczytalem twojego pierwszego posta :D a wiec wg. mnie to co chcesz zrobic jest niemozliwe :) ale moge sie mylic, niech wypowiedza sie bardziej doswiadczeni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Na razie zostawię sprita na samej górze, będzie trochę bałaganu, ale trudno. A potem może ktoś tam odpowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Też nie działa, ale ty chyba dałeś mi przykład do wzięcia sprita z folderu, który nie jest w grze, tylko... (jakby to powiedzieć) poza Game_Makerem. A mi chodzi o foldery, które są na liście w programie. Przykładowo włącz Game_Makera, kliknij prawym na folder "Sprites" i wybierz "Add Group". O takie foldery mi chodzi :D :) nom, to te foldery nic nie znaczą, poza organizacją. Nazwy spritów wpisujesz tak jakby nie było folderów. Może źle je nazywasz. Wolno uzywać tylko znaków alfabetu łacińskiego z zakresu a-z i A-Z oraz cyfr arabskich i znaka _, pierwsza z tego co pamiętam powinna być literka. Wybierz z menu Check Resources Names i zobacz czy wszystko jest ok. A jak w kodzie wpisujesz nazwę sprita, to zawsze wyróżnia się kolorem, wybranym w opcjach. Edit: tu masz przykład: https://gmclan.org/up23_11_foldery_i_sprites.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 No nareszcie jakiś człowiek znający się na robocie :P :P :P . THX gnysek, innym też dziękuje za dobre chęci. Zmykam temat :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Nom, ja od razu mówiłem, że to tak ma być :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi