Amadeo Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 kiedy szukałem fajnych kodów w gm, natknąłem się na kilka których nie znam. Napiszcie co znaczą. arccos(32); arcsin(64); arctan(96); arctan2(96,32); if (keyboard_check(vk_left)) { hspeed = -4; } if (keyboard_check(vk_right)) { hspeed = 4; } if (keyboard_check(vk_up)) { vspeed = -4; } if (keyboard_check(vk_down)) { vspeed = 4; } sqr(32); sqrt(32); sign(64); sin(32); degtorad(32); ds_list_create(); frac(64); floor(96); log10(128); log2(96); ceil(16); mean(8,0,32,64); min(32,64,96,128); radtodeg(96); random(16); tan(32); oprócz ruchów :P np. if (keyboard... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 naciśnij F1 jak będziesz w GM, to się dowiesz. Poza tym, żadne z nich nie są przypisane do zmiennej więc i tak nic ci nie dadzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Patrz: Dokumentacja GM. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 To pewnie jakiś śmieć. Nie robi nic szczególnego, poza zamulaniem kompa durnymi obliczeniami. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Chyba jakaś lista funkcji bo jest też funkcja, która dodaje strukturę danych, ale nie przypisuje się do żadnej zmiennej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 zastosujcie ten kod w evencie step, poprowadzcie bohatera i zobaczycie jak dziwnie skręca duzy edit :P: znalazlem chyba odpowiedz, ale jestem slaby w tego typu angielskim: Real-valued functions The following functions exist that deal with real numbers. random(x) Returns a random real number between 0 and x. The number is always smaller than x. choose(val1,val2,val3,...) Returns one of the argements choosen randomly. The function can have up to 16 arguments. abs(x) Returns the absolute value of x. sign(x) Returns the sign of x (-1, 0 or 1). round(x) Returns x rounded to the nearest integer. floor(x) Returns the floor of x, that is, x rounded down to an integer. ceil(x) Returns the ceiling of x, that is, x rounded up to an integer. frac(x) Returns the fractional part of x, that is, the part behind the decimal dot. sqrt(x) Returns the square root of x. x must be non-negative. sqr(x) Returns x*x. power(x,n) Returns x to the power n. exp(x) Returns e to the power x. ln(x) Returns the natural logarithm of x. log2(x) Returns the log base 2 of x. log10(x) Returns the log base 10 of x. logn(n,x) Returns the log base n of x. sin(x) Returns the sine of x (x in radians). cos(x) Returns the cosine of x (x in radians). tan(x) Returns the tangent of x (x in radians). arcsin(x) Returns the inverse sine of x. arccos(x) Returns the inverse cosine of x. arctan(x) Returns the inverse tangent of x. arctan2(y,x) Calculates arctan(Y/X), and returns an angle in the correct quadrant. degtorad(x) Converts degrees to radians. radtodeg(x) Converts radians to degrees. min(val1,val2,val3,...) Returns the minimum of the values. The function can have up to 16 arguments. They must either be all real or all strings. max(val1,val2,val3,...) Returns the maximum of the values. The function can have up to 16 arguments. They must either be all real or all strings. mean(val1,val2,val3,...) Returns the average of the values. The function can have up to 16 arguments. They must all be real values. median(val1,val2,val3,...) Returns the median of the values, that is, the middle value. (When the number of arguments is even, the smaller of the two middle values is returned.) The function can have up to 16 arguments. They must all be real values. point_distance(x1,y1,x2,y2) Returns the distance between point (x1,y1) and point (x2,y2). point_direction(x1,y1,x2,y2) Returns the direction from point (x1,y1) toward point (x2,y2) in degrees. lengthdir_x(len,dir) Returns the horizontal x-component of the vector determined by the indicated length and direction. lengthdir_y(len,dir) Returns the vertical y-component of the vector determined by the indicated length and direction. is_real(x) Returns whether x is a real value (as opposed to a string). is_string(x) Returns whether x is a string (as opposed to a real value). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Amadeo: https://gmclan.org/index.php?wiki&wart=15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 thx! o lol! fajne są de kody! Przydadzą się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się