Nikas Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Siemka! Chodzi mi o zrobienie wejściówki typu 1.na początku sprita nie ma powoli się rozjaśnia 2.sprite jest cały 4 sekundy 3.sprite się powoli ściemnia 4.sprita znika i po 2 sek. idzie do następnej planszy bardzo prosze o podanie CAŁEGO kodu!! z mountain thanks xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Alarm i image_blend :| Nie umiesz se z takimi funkcjami poradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 To są tablice i oczywiście zmienne :P . Poza tym image_alpha też się przyda :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Nie spamujcie! :P to jest dział jest z pytaniami!! jak bym wiedział jak to zrobić to bym się nie pytał ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 My nie spamujemy. Nastawiaj alarmy i już. Zaraz dam przykład (może) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 oki doki a wiec. robisz room z czarnym tlem i ustawiasz tam swoj sprite ktory ma sie pojawiac i znikac. i teraz masz tak: CREATE rozjasnianie = true; alarm[0] = 10; image_alpha = 0; ALARM[0] if rozjasnianie = true { image_alpha += 0.1 } if rozjasnianie = false; { image_alpha -= 0.1 } if image_alpha = 1 { rozjasnianie = false; } if image_alpha = 0 && rozjasnianie = false { room_goto_next() } alarm = 10; chyba powinno dzialac 0_0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Bardzo prosto. Metoda dla sprytnego usera GM-a: Zacznij myśleć, do kurczaczka w okresie godowym(? ;P), logicznie. :P Metoda dla wszystkich innych: 1. Zrób objekt "rozjasnia". 2. Ustaw jego depth na -999999 3. Step tego objektu: image_alpha-=0.05; if image_alpha<0 instance_destroy(); Draw: draw_set_alpha(image_alpha); draw_set_color(c_black) draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+640,view_yview+480,0) draw_set_alpha(1); 4. Zrób objekt "sciemniacz". 5. Create tego objektu: image_alpha=0; Step tego objektu: image_alpha+=0.05; if image_alpha>1.5 room_goto_next(); Draw tego objektu: taki jak w objekcie "rozjasnia". 6. Zrób objekt "kontroler". 7. Create tego objektu: instance_create(0,0,rozjasnia); alarm[0]=room_speed*4; 8. Alarm 0 tego objektu: instance_create(0,0,sciemniacz); instance_destroy(); 9. Jeśli chcesz umożliwić przerwanie "wejściówki": Press any key w objekcie "kontroler": alarm[0]=1; Edit: David Dark mnie wyprzedził, ale jego metoda nie działa - sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 złe ;( jaklub postarasz się zrobić przykład z tym kodem !!??prosze Cie bardzo bardzo bardzo bardzo ale to bardzo!!!!bo jest mały błąd i rozjaśnie i ściemnia się tlo a nie sprite a potem wszystko jest czarne.Prosze Cię zrób przykład będę Ci wdzięczny !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 No to zrób oddzielny objekt sprite'u z większym depth-em niż objekty odpowiadające za rozjaśnianie i ściemnianie. A, i obydwa te objekty mają mieć ten sam depth. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 @up ze spritem jest jeszcze prościej - bo zmieniasz odpowiednio image_alpha tylko spritowi :F Bez tych draw_set_alpha itp.... @down: fakt :P tylko tak mu napisałem bo z samym spritem miałby prościej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Ale dzięki temu sposobowi, który ja podałem, masz z górki - od razu możesz zrobić rozjaśnianie się np. ekranu z jakimś poziomem, itp. Więc są same korzyści, sam używam tego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się