Luz Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 To tak robie gre i potrzebuje niemumiem zrobic tak że jak się kliknie na przycisk to wyskakuje losowo jedno z napisanych wcześniej zdań, ale tylko jedno, a jak nacisne drugi raz to też pokaże się jedna z wcześniej napisanych wiadomosci. I moje drugie pytanie, wole gre robić bez urzywania kodów więc tworząc gre dałem by pokazywalo sie heal, ale nazwalem je respekt, po kazdym nie powiem czym bo to tajemnicna gry dochodzi 5 heal czyli w tej grze respektu i otot moje pytanie co mam zrobic by w grze po uzbieraniu 100 heal czyli respectu gra konczyła się, no wiecie wiadomosc i restart od menu. W GM jest dostepne tylko no more heal a ja potrzebuje zrobic tak, że jak mam 100 to gra konczy się. Prosze pomuszcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Zmienne,zmienne,zmienne... poza tym help nie gryzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Możesz troche jasniej z tymi zmiennymi bo ja wogule niewiem co to jest :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 To niedobrze - ucz się! Jak nie wiesz co to zmienne to nie bierz się za poważne gry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 1.Zmienne i random :) 2.Chcesz to na klocku?? jeśli tak to ściągnij lib bulidera zrób nowy lib i tam utwórz klocek w codzie daj if health=100 show_message('koniec gry') %% game_end albo w STEPIE bohatera if health=100 show_message('koniec gry') %% game_end Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Kurde nie tyra taki error wyskakuje: ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object items_control: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if lives=100 show_message('************************ ') %% game_end at position 84: Unexpected symbol. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Wywal te procenty i daj: if health=100 { show_message('koniec gry') game_end() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Oki juz tyra dzieki Yoda, dzięki mimek :) Yoda a co do tego pierwszego pytania o losowych tekstach, pomozesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 No daj tak może: zdanie=(round(random(3)) //round to zaokrąglenie a random 3 zeby byly 4 zdania (indexsuje sie od 0 i potem przy dialogu sprawdzaj switch(zdanie) { case 0: //tu daj wyswietlanie takiego zdania break; case1: //tu daj wyswietlanie śmakiego zdania break; case 3: ... //itd. } Co do zmiennych - zmienne to wartości. Dzięki nim możesz wyznaczyć jakąś wartość typu życie,naboje itp. na zmiennych możesz łatwo operować odejmując jakieś wartości, dodając - możesz sprawdzać ich wartości... poczytaj dokumentacja o zmiennych - przyda ci się :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 kurde error ATAL ERROR in action number 1 of Mouse Event for Left Pressed for object plotki: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: switch(zdanie) at position 2: Symbol ) expected. Byłbym ci bardzo wdzieczny gdybys powiedział jak zrobic tak by: 1. Jak klikne na przycisk to pokazuje się losowo jedna z napisanych wcześniej wiadomości. 2. Jak klikne np. na obiekt skrzynie to pokaże się napiś znalazłeś 20zlota i doda mi 20score albo na pisze się znalazłes 50zlota i doda mi 50score albo napisze nic nie znalazłes i niedoda nic, rozumiesz po kliknieciu wypisze sie losowy tekst i doda mi odpowiednia lioczbe pkt. Pliska pomusz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Ciekawe czemu wywala ten błąd... dałeś klamry odpowiednio tak jak pisałem? co do 1. to wstaw to co ci napisałem (ten switch wraz z resztą) do eventu kliknięcia na przycisk... a ten pierwszy kod daj w create... co do 2. znowu zmienne - jak się ich nie nauczysz to klapa... zmienna: punkty=0 //na create musisz ją zadeklarować... dajpunkty=round(random(100)) po kliknięciu na skrzynke punkty+=dajpunkty na DRAW draw_text(x,y,dajpunkty) Oczywiście nie jest to najlepszy sposób ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 kurde error ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Create Event for object plotki: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: zdanie=(round(random(3)) //round to zaokrąglenie a random 3 zeby byly 4 zdania (indexsuje sie od 0 at position 98: Symbol ) expected. ale dzieki, że mi pomagasz :) A oco biega z tym errorem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 "Symbol ) expected" = "Spodziewany symbol ")" = zgubiłeś gdzieś jeden nawias. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Gdzie zgubiłem ?? zdanie=(round(random(3)) //round to zaokrąglenie a random 3 zeby byly 4 zdania (indexs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 zdanie=(round(random(3)) Policz dobrze, trzy otwarte, dwa zamknięte. zdanie=(round(random(3))) Teraz jest dobrze :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 kolejny error ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Mouse Event for Left Pressed for object plotki: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 4: zdanie 1 at position 9: Assignment operator expected. Yoda powiedział żebym zrobił tak: Stworzył event create a w nim code: zdanie=(round(random(3))) //round to zaokrąglenie a random 3 zeby byly 4 zdania (indexs)uje sie od 0 Powiedział żebym stworzył drugi event mouse left pressed a wnim code: switch(zdanie) { case 0: zdanie 1 break; case1: zdanie 2 break; case 3: zdanie 3 } To oco biega ?? to miało dzioałać na takiej zasadzie, że jeśli wcisne guzik to wyskakuje wiadomość z jednym z wcześniej napisanych zdań losowo oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 lol co to jest zdanie 1 zdanie 2? mam nadzieję że masz taką zmienna? pomiedzy cas a break miales dac text danego zdania... daj to wszytsko w event drawi i daj tak: case 0: draw_text(x,y,"mowie zdanie nr1") break case 1: draw_text(x,y,"mowie zdanie nr2") break itp... pamiętaj o brekach po każdym casie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Czyli jak do create nic do left presed: zdanie=(round(random(3))) //round to zaokrąglenie a random 3 zeby byly 4 zdania (indexs)uje sie od 0 a do draw: switch(zdanie) { case 0: i tak dalej tak ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Po co sie pytasz - spróbuj :) Powinno działać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 kurde error widze, że musze powiedzieć troche o grze w grze jak klikasz na miasto przechodzisz do miasta i tam jak klikasz na guzik maja byc te losowe zdania ale jak klikam na miasto to jest error: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object plotki: Error in code at line 1: switch(zdanie) at position 8: Unknown variable zdanie Czemu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 A zadeklarowałeś zmienną zdanie na create? <doh> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Hehe mówiłeś, że ma byc tylko left pressed i draw :) Jak zadeklarowac ta zmienna ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolka Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 przykład zmiennej nzmienna: nzmienna=100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 oki tylko powiedzcie jak mam zadeklarowac zmienna (zdanie) pliska co mam napisac w create ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Ty daj zdanie =-1 bo tam od 0jest losowanie... @up normalnie piszesz na create zmienna=0 (zazwyczaj 0 to zalezy od ciebie jaki ma byc początkowy stan zmiennej) @up: to: zdanie =-1 <arrrghhh> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Hehe wysmiejeci3e mnie ale mam pytanie teraz to działa tak: wczesniej byl guzik plotki teraz niema go ale jak klikne w miejsce gdzie był to wypisuje mi sie losowo zdanie na miejscu gdzie byl guzik. A ja chcialem tak że guzik jest ale jak na niego klikne to pokazuje sie wiadomość w kturej tresci jest losowe zdanie :) Jak to zmienić ? A pozatym powiedzieliscie mi o tym jak zrobic, ze po kliknieciu na skrzynie pisze się tekst np. znalzłeś 20zloty i dodaje 20score. umnie w grze mas sie klikac na guzik a tu tak samo jak z plotkami tylko, że wciskam guzik miasto i tam gdzie powinien byc guzik po kturego wcisni9eciu pisze sie losowo znalazles 20zloty i dodaje 20score albo znalazles 45zloty i dodaje 45score a jak wciska guzik miasto to niema guzika tylko na jego miejscu jest losowa liczba. A ja chcialem by było tak, że jak klikne na guzik to pisze sie znalazles 20zloty i dodaje mi 20zloty (napis jest jako mesage) lub znalazles 45zloty i dodaje 45score (losowo). Jak zrobic tyak by było jak ja chce ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Wyciąg z FAQ: 22. Znikł mi mój obiekt pomimo że ma ustawionego sprita i umieściłem go w określonym roomie, co zrobić? Sprawdź czy obiekt ma zaznaczoną opcję 'Visible', lub jeśli używasz w nim eventu 'draw' dodaj w nim taką linijkę: kod: draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha); Zawsze gdy używasz tego eventu GM wyłączy Ci automatyczne rysowanie obiektu, więc musisz to zrobić ręcznie. Zawsze czytaj najpierw podstawy czyli FAQ i dokumentację zanim zapytasz :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Dałem edit przeczytaj ponownie moj popszedni post :) Zaczołeś mi pomagac a jest gorzej nisz bylo wiec pliska pomusz mi do konaca :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Omg ale pokręciłeś... to zamiast rysowac to jako text daj to w show_message... A rysuje ci już te przyciski? pisze się 'pomóż' i 'zacząłeś' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Nie rysuje pliska napisz jak to ma wygladac poprawnie :) Prosze cię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się