Yoda Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 No więc wytłumaczę... W moim rpgu jak i w wiekszości hpki się zmieniają tj. co level się zwiększają + bonus od Kondycji.. ale mniejsza z tym. Chodzi o to że chcę zrobić pasek pokazujący aktualny stan zdrowia i nie wiem przez co muszę dzielić hp żeby pasek był zawsze tej samej długości :) Chyba wiecie o co chodzi... Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 zmienna_wyswietlana_na_pasku=aktualna_hp*100/maksymalne_hp. Powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Tak jest Micanser - działa! dzięki wielkie :) Hmmm mam teraz problemik z expem. Otóż na starcie exp wynosi 0. A maxexp 120. Ikiedy daję tak: experience=global.experience*100/global.maxexp To pasek jest na minusie... :huh: Już rozwiązałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Piszę w tym temacie bo nie chce zakładać nowego a pojawił sie problem związany z paskiem... otóż pasek co level się powiększa neiznacznie ale się powiększa... a nie powinien. mam tak: rysowanie paska: life=global.hp*100/global.maxhp draw_rectangle(x+68,y+30,x+68+life*2,y+35,false) i aktualizacja hpkow co level: global.maxhp=(10+global.vit+(1+global.level)) i przy okazji druga sprawa: pasek expa... wiadomo że zmienna experience nie zeruje się co level przez co pasek expa również się nie zeruje... tylko zmniejsza... co musze zrobić by wyzerować pasek pracując dalej na tych zmiennych? Z góry dzięki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Nie rozumiem z tym expem. Co level musisz go zdobywać więcej tak? Czyli zrób zmienną exp i maxpexp która będzie wyliczana za pomocą levela, a jak zdobywasz wyższy level to niech exp się zeruje a maxexp zwiększa nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Omg aleś pokręcił... i kurde następną zmiennąglobln musiałbym robić - chcę to jakoś zrobic na tych zmiennych co je mam... Zresztą exp nie może się zerować :F dam ten kod który mam przy zdobywaniu levca xD if global.experience >=global.maxexp { global.punkty+=5 global.level+=1 global.maxexp=round(global.maxexp*2) global.maxhp=(10+global.vit+(1+global.level)) global.hp=global.maxhp global.maxmana = (10+global.madr+(1+global.level)) } i rysowanie tak jak w lif'ie Zmienna global.experience się nie(!) zeruje... A chcę aby pasek się wyzerował :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 rysowanie paska: life=global.hp*100/global.maxhp draw_rectangle(x+68,y+30,x+68+life*2,y+35,false) i aktualizacja hpkow co level: global.maxhp=(10+global.vit+(1+global.level)) A może by użyć round() ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Czemu się nie zeruje? :| Dziwne jakieś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 @Snake myślisz żę to zależy od zaokrąglenia? Skoro tak mówisz to tak zrobię ;) @mike: jak sobie wyobrażasz to żeby doświadczenie gracza po levelu się zerowało ? Musi być takie jak jest i zdobywa następne... chyba jednak muszę dołozyć jeszcze jedną zmienną... :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Zmienne: doswiadczenie //wiadomo nast_poziom //do nastepnego poziomu poprz_poziom //poprzedni poziom Poziom: poprz_poziom=nast_poziom nast_poziom*=wzor //tu twoj skrypt Rysowanie: draw_rectangle(12,12,12+((doswiadczenie-poprz_poziom)/(nast_poziom-poprz_poziom)*100),32,0) Coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Jeśli chodzi o zdobywanie doświadczenia, w moim przykładzie jest dość prosty, nie wymagający zmiennych nast i poprz_poziom systemik, tylko oblicza w czasie rzeczywistym ilość potrzebnego expa na podstawie aktualnego poziomu postaci. Po prostu gdy już się tyle expa zdobędzie, level podskakuje a wraz z nim granica expa. Może to wyglądać następująco (a w zasadzie całość tak wygląda :P): level = 2; xp = 320; if (xp > 100 * level * level) { level += 1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 @Jakim spróbuję twoim sposobem... :) Dziadka też wypróbuję... a co do paska hp mimo użycia round() nadal si powiększa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się