Skocz do zawartości

Pasek HP


Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

No więc wytłumaczę... W moim rpgu jak i w wiekszości hpki się zmieniają tj. co level się zwiększają + bonus od Kondycji.. ale mniejsza z tym. Chodzi o to że chcę zrobić pasek pokazujący aktualny stan zdrowia i nie wiem przez co muszę dzielić hp żeby pasek był zawsze tej samej długości :) Chyba wiecie o co chodzi... Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piszę w tym temacie bo nie chce zakładać nowego a pojawił sie problem związany z paskiem... otóż pasek co level się powiększa neiznacznie ale się powiększa... a nie powinien. mam tak:

 

rysowanie paska:

life=global.hp*100/global.maxhp

draw_rectangle(x+68,y+30,x+68+life*2,y+35,false)

 

i aktualizacja hpkow co level:

global.maxhp=(10+global.vit+(1+global.level))

 

i przy okazji druga sprawa: pasek expa... wiadomo że zmienna experience nie zeruje się co level przez co pasek expa również się nie zeruje... tylko zmniejsza... co musze zrobić by wyzerować pasek pracując dalej na tych zmiennych?

 

Z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omg aleś pokręcił... i kurde następną zmiennąglobln musiałbym robić - chcę to jakoś zrobic na tych zmiennych co je mam...

 

Zresztą exp nie może się zerować :F dam ten kod który mam przy zdobywaniu levca xD

 

if global.experience >=global.maxexp
{
global.punkty+=5
global.level+=1
global.maxexp=round(global.maxexp*2)
global.maxhp=(10+global.vit+(1+global.level))
global.hp=global.maxhp
global.maxmana = (10+global.madr+(1+global.level))
}

 

i rysowanie tak jak w lif'ie

 

Zmienna global.experience się nie(!) zeruje...

 

A chcę aby pasek się wyzerował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Snake myślisz żę to zależy od zaokrąglenia? Skoro tak mówisz to tak zrobię ;)

 

@mike: jak sobie wyobrażasz to żeby doświadczenie gracza po levelu się zerowało ? Musi być takie jak jest i zdobywa następne... chyba jednak muszę dołozyć jeszcze jedną zmienną... :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienne:

 

doswiadczenie //wiadomo
nast_poziom //do nastepnego poziomu
poprz_poziom //poprzedni poziom

 

Poziom:

 

poprz_poziom=nast_poziom
nast_poziom*=wzor //tu twoj skrypt

 

Rysowanie:

 

draw_rectangle(12,12,12+((doswiadczenie-poprz_poziom)/(nast_poziom-poprz_poziom)*100),32,0)

 

Coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zdobywanie doświadczenia, w moim przykładzie jest dość prosty, nie wymagający zmiennych nast i poprz_poziom systemik, tylko oblicza w czasie rzeczywistym ilość potrzebnego expa na podstawie aktualnego poziomu postaci.

 

Po prostu gdy już się tyle expa zdobędzie, level podskakuje a wraz z nim granica expa.

 

Może to wyglądać następująco (a w zasadzie całość tak wygląda :P):

 

level = 2;
xp = 320;
if (xp > 100 * level * level)
  {
  level += 1;
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...