Skocz do zawartości

kula z lufy .... Problem !


Radziu

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że nie moge zrobić tak aby kula zawsze wylatywała z lufy. MAm objekt hero na którym jest ruchomy obiekt reka, ktory sie obraca w zaleznosci od kursora. Z kolei ręka trzyma pistolet który chodzi razem z ręką. I nie moge zrobić aby przy strzale kula wychodziła prosto z lufy... :/

Screen 1

95219596av0.jpg

Screen 2

61109900cj5.jpg

 

Widać różnice. Raz kula wychodzi blisko, a raz daleko od pistoletu:( A jak obróce sie bohaterem to wogóle z za pleców strzela.

 

Pomożecie ? T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem w klocku "create moving "

object : obj_pocisk

x:0

y:0

speed: 14

direction : point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y )

 

Nawet jak wycentruje na lufe to jakoś( poprzez wykonywanie obliczen na x i y ) to i tak pocisk nie bedzie zawsze wylatywał centralnie z lufy. W jednej pozycji wyleci z lufy, a jak wezne gdzieś np. do góry kursor to wyleci juz z pare pixeli pod lufą.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz pod złym katem narysowanego sprita musi być równo 90 stopni.

zobacz jak zrobiłem to w przykładzie ;)

https://gmclan.org/up1558_11_strzelanie.html

 

masz pod złym katem narysowanego sprita musi być równo 90 stopni.

zobacz jak zrobiłem to w przykładzie ;)

https://gmclan.org/up1558_11_strzelanie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest po to aby nie napierdzielał jak głupi seriami tylko strzelał w odstępie...

np. mamy if ( can=true) jeśli can ma wartość true może strzelac

if ( can = true )

{

//akcja strzalu

can=false //zmieniamy can na false, wtedy warunek nie zostanie spełniony i nie oddamy strzału

alarm[0]=6 //ustawiamy alarm ktory po odliczeniu od podanej wartości z powrotem zmieni can na true w wyniku czego będzie można znowu oddać strzał

}

 

Mam nadzieję że rozumniesz ;)

 

edit: jeżeli sciągnołeś to ja też wyrzucam z mojego upa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...