Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Problem polega na tym, że nie moge zrobić tak aby kula zawsze wylatywała z lufy. MAm objekt hero na którym jest ruchomy obiekt reka, ktory sie obraca w zaleznosci od kursora. Z kolei ręka trzyma pistolet który chodzi razem z ręką. I nie moge zrobić aby przy strzale kula wychodziła prosto z lufy... :/ Screen 1 Screen 2 Widać różnice. Raz kula wychodzi blisko, a raz daleko od pistoletu:( A jak obróce sie bohaterem to wogóle z za pleców strzela. Pomożecie ? T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 A dales zeby tworzyl sie w x i y pistoletu? Wycentruj odpowiednio orgin sprita i ustaw tez image_angle = direction. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 zrobilem w klocku "create moving " object : obj_pocisk x:0 y:0 speed: 14 direction : point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y ) Nawet jak wycentruje na lufe to jakoś( poprzez wykonywanie obliczen na x i y ) to i tak pocisk nie bedzie zawsze wylatywał centralnie z lufy. W jednej pozycji wyleci z lufy, a jak wezne gdzieś np. do góry kursor to wyleci juz z pare pixeli pod lufą.... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Musiałbyś obliczać x i y, bo z tego co widzę, ręka jest ruchoma. Albo ustawić depth kuli na większy niż ręki i wystrzelać z punktu obrotu ręki w jej kierunku, wtedy tylko mamy problem jesli koleś ruszy ręką w czasie strzału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 image_angle = oReka.image_angle; To ci się przyda. =] A jak nie pomoże to pokaż to w pliku .gm6 to ci poprawię. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 @UP Ale jemu nie chodzi o obrót kuli, tylko o to skąd ona wylatuje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 @UP Ale jemu nie chodzi o obrót kuli, tylko o to skąd ona wylatuje :P Wiem, ale ty nie rozumiesz tej funkcji. =P Oczywiście można użyć jeszcze bardzo fajnej funkcji: lenghtdir_x, lenghtdir_y. =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Maypayn , gdzie mam tamto wkleić ? To pomoże ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) instance_create(x+lengthdir_x(sprite_width,dir),y+lengthdir_y(sprite_width,dir), bullet) w ręce przy tworzeniu kuli ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 to chyba nie jest dobry pomysł aby z za ręki strzelało... NIe ładnie to wygląda i są momenty gdzie kula wcale nie leci przez lufe :( P.S Musi być jakiś sposób żeby tworzyl sie bullet w lufie i z niej wylatywał.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); instance_create(x+lengthdir_x(sprite_width+50,dir),y+lengthdir_y(sprite_width+50,dir),bullet); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Coś nie tak to działa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Ahh pokaż nam plik .gm6 :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 hahaha, nic z tego :P Jeszcze nie teraz xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Przecież Ci nie wykorzystamy do innych celów niż pomoc =). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 z tym że ja to mam w gmk .... tzn w gamemaker7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 To pokarz też to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 A .gmk nawet nie pokazuj. @Down: jak dasz w .gmk to ci nie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Zaraz tylko wrzuce na serwa http://www.uploader.pl/?d=2458B6301 @UP Ok, ale tam Lord Marcelot też oferuje pomoc :) Maxpayn, ale jak masz jakiś pomysł, tak na sucho to napisz :) xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 masz pod złym katem narysowanego sprita musi być równo 90 stopni. zobacz jak zrobiłem to w przykładzie ;) https://gmclan.org/up1558_11_strzelanie.html masz pod złym katem narysowanego sprita musi być równo 90 stopni. zobacz jak zrobiłem to w przykładzie ;) https://gmclan.org/up1558_11_strzelanie.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Już sprawdzam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 masz pod złym katem narysowanego sprita musi być równo 90 stopni. zobacz jak zrobiłem to w przykładzie ;) https://gmclan.org/up1558_11_strzelanie.html Edit: co jest jak odświeżam stronę zawsze dodaję się moja odpowiedz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 nice :) A do czego są te alarmy :D ? Nie rozumiem zastosowania alarmu. Wytłumaczysz połowicznie :D? EDIT : wywaliłem z serwa pliczek z grą, bo już problem naprawiony :). Dzięki Marku xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 to jest po to aby nie napierdzielał jak głupi seriami tylko strzelał w odstępie... np. mamy if ( can=true) jeśli can ma wartość true może strzelac if ( can = true ) { //akcja strzalu can=false //zmieniamy can na false, wtedy warunek nie zostanie spełniony i nie oddamy strzału alarm[0]=6 //ustawiamy alarm ktory po odliczeniu od podanej wartości z powrotem zmieni can na true w wyniku czego będzie można znowu oddać strzał } Mam nadzieję że rozumniesz ;) edit: jeżeli sciągnołeś to ja też wyrzucam z mojego upa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Wszystko działa ładnie :). Jeszcze raz ci dziękuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się