Skocz do zawartości

Error


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki problem: po stworzeniu pliku exe z mojej gry wszystko działa ok, ale gdy przesyłam tą grę koledze u niego wyskakuje taki błąd: "Unexpected error occured when running the game". Ja i on mamy Windows XP więc to chyba nie wina Windowsa. Czy wiecie co może być za to odpowiedzialne? Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam taki problem: po stworzeniu pliku exe z mojej gry wszystko działa ok, ale gdy przesyłam tą grę koledze u niego wyskakuje taki błąd: "Unexpected error occured when running the game". Ja i on mamy Windows XP więc to chyba nie wina Windowsa. Czy wiecie co może być za to odpowiedzialne? Z góry dzięki za pomoc!

 

 

Siemano ! Nie krępuj się z zadawaniem takich pytań, ja Gmem zajmuje sie od 4 i pół roku mogę ci odpowiedzieć.

Mam nadzieję że nie posłuchasz powyższej rady pabla , gdyż ona nie ma nic wspólnego z prawdą, i możesz sobie zasyfić komputer niepotrzebnymi sterownikami. Otóż problem tkwi w wymaganiach sprzętowych. Chodzi o to że dzisiejsze trendy mówią wyraźnie : Grafika ma być piękna . Widać nie jestes jakimś tam lamusem, i żyjesz zgodnie z najnowszymi trendami, Gratki dla ciebie, no i gratki dla Admina który musiał wpaść na "Good Idea ! " żeby stworzyc to mistyczne forum .

 

Dokładniej mówiąc, Game maker przed każdym włączeniem oblicza ilość obiektów i dzieli je przez 100. I jeśli liczba ta jest większa od pamięci twojej karty graficznej to niestety gra się nie włączy i wyświetli się taki komuniakat :"Unexpected error occured when running the game".

 

Dla przykładu , jesli ktoś ma Geforce 2 32 mb nie pójdzie mu gra która ma 3300 obiektów , bo 3300 dzielone na 100 to jest 33 .

 

Sayonara !

 

Ps. Aha okazałeś się trendy ziomkiem, w nagrode nie musisz mnie wpisywać do creditsów :thumbsup:

 

Ostrzeżenie, za CELOWE wprowadzanie użytkownika błąd (który to już raz?).

Ranmus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej mówiąc, Game maker przed każdym włączeniem oblicza ilość obiektów i dzieli je przez 100. I jeśli liczba ta jest większa od pamięci twojej karty graficznej to niestety gra się nie włączy i wyświetli się taki komuniakat :"Unexpected error occured when running the game".

ROTFL, to wtedy im mniej obiektów, tym gorzej! ;D

 

"Unexpected error occured when running the game"

Czasami jest to też wina sporego braku pamięci w komputerze. :) Sam tak miałem kiedyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

A ja na pewno wiem więcej o GM i jeżeli na początku wywala takie errory to:

- kolega ma Vistę

- kolega ma słabego laptopa z ruską kartą graficzną :P

- kolega nie ma zainstalowanej karty dźwiękowej (GM jej wymaga)

- kolega ma przestawione przyspieszenie sprzętowe...

- kolega nie umie sie posługiwać komputerem

 

btw. DirectX to niepotrzebny sterownik ? I kto daje w grze ponad 3000 obiektów? A co, jak są generowane skryptami? Teoria obalona :P A za takie ciekawe teksty i wprowadzanie ludzi w błąd mogę zacząć rozdawać nagrody specjalne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz dokładnie co ja napisałem :) Twoja wypowiedz cechuje się nie małym gapiostwem. Musze ją przykleic do Rotfl zone.

 

Zgłupieć można od przeczytania twojego posta. Unexcepted error powstaje w wyniku rożnych czynników (np. posiadanie visty), ilość obiektów nie ma na to wpływu choćby byłoby ich milion i gra zajmowała terabajt (choć w sumie długo by się ładowała. i spore by wymagania miała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Pablo napisał, że oboje mają windowsa xp. Czuję, że to kwestia sterowników.

 

@gnysek: Ja już zacząłem rozdawać nagrody. Pisać to sobie głupkowato może, ale wprowadzania w błąd ludzi, którzy oczekują pomocy, tolerować nie można. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłupieć można od przeczytania twojego posta. Unexcepted error powstaje w wyniku rożnych czynników (np. posiadanie visty), ilość obiektów nie ma na to wpływu choćby byłoby ich milion i gra zajmowała terabajt (choć w sumie długo by się ładowała. i spore by wymagania miała).

Masz rację co do niego, ale pamięć też ma znaczenie, bo np: Almora na 128 mb ramu w ogóle nie chciała mi się uruchomić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Masz rację co do niego, ale pamięć też ma znaczenie, bo np: Almora na 128 mb ramu w ogóle nie chciała mi się uruchomić. :)

 

yhm, ale zawieszała sie zapewne, a tutaj mowa o wyskakiwaniu błędu. Zauważ, że Almora doczytuje zasoby po włączniu i wtedy ramu może zabraknąć, a ten błąd pokazuje się tylko bezpośrednio po loadingu game makerowym. W starych wersjach gm taki bład był jeszcze, jak się nie dało żadnej planszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhm, ale zawieszała sie zapewne, a tutaj mowa o wyskakiwaniu błędu. Zauważ, że Almora doczytuje zasoby po włączniu i wtedy ramu może zabraknąć, a ten błąd pokazuje się tylko bezpośrednio po loadingu game makerowym. W starych wersjach gm taki bład był jeszcze, jak się nie dało żadnej planszy.

Nie, wyskakiwał "unexpected error...". :] przy loadningu GMmowyma, a zaraz potem informacja o braku pamięci wirtualnej. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...