PsichiX Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Daje przykład zmiany jednego koloru w spricie na inny. Uwaga! Trzeba troche poczekać przy starcie, ponieważ proces zamiany koloru jest troche wolny (zależny od rozmiaru sprite'a) DLOAD Miłego używania :D Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Przykład jest do kitu - tzn. wykonanie - a dlaczego? O tym sam się przekonasz. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Hm, całkowicie przeciętne. Gdyby były oceny cząstkowe, to byś dostał 2.5, ale nie ma 2.1/2 gwiadki, więc dostajesz DRI. :) Przykład jest do kitu - tzn. wykonanie - a dlaczego? O tym sam się przekonasz. smile.gif Hm...chyba wiem nawet, dlaczego. =) EDIT:Oceniam tak, jakby były "gwizdki". ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Wiem że zbyt wolny proces zmiany koloru (jeśli o to ci chodzi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Nie, nie o to chodzi. =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Więc?... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Chodzi chyba mu o to, że te surfaces przy większej liczbie "zmienianych kolorystycznie sprajtów" zatkają pamięć karty. =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Oczywiście, że nie o to mi chodzi. Poczekam aż się "eksperci" wypowiedzą. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Nie, bo po skończeniu zmiany koloru surface są usuwane ( surface_free() ) :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Nie, bo po skończeniu zmiany koloru surface są usuwane ( surface_free() ) emot11.gif Ech...nie zauważyłem, sorry. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 So, Tymon, where is this problem?? :) Show me EDIT: Czyżby chodziło o return?? EDIT 2: Rozumiem - na zmiane kilku kolorów trzeba wywołać funkcję dla każdej zmiany koloru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 A może chodzi o to że...offtopujecie? :lol2: genialnieee...ale fajnieee I właśnie dlatego dostałeś warna. =) Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Przykład cholernie długo się ładuje przy 4 obiektach O.o, jest to bardzo wkurzające ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Hm...no wstawiłem kilkanaście/dziesiąt obiektów i się końca ładowania doczekać nie mogłem. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Przyklad jest, tak szczerze to do d*** :devil:. Sory, ale naprawde. to tylko ustalasz, ze zamieniasz kolory na inne. :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 to tylko ustalasz, ze zamieniasz kolory na inne Ekhm, a do czego niby ten przykład?... <_< Zgadzam się z jednym - straaaasznie powolny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Przyklad jest, tak szczerze to do d*** devil.gif. Sory, ale naprawde. to tylko ustalasz, ze zamieniasz kolory na inne. mellow.gif Ekhm, a do czego niby ten przykład?... dry.gif Zgadzam się z jednym - straaaasznie powolny On chyba liczył na to, że będzie sobie mógł zmieniać kolory podczas gry, a w takiej formie nie potrafi widocznie zmienić ich w kodzie. ;] A to, że powolny-nie mam najsłabszego sprzętu wcale, a już przy 10 obiektach grę ładuje bardzo długo. Ogólnie to się ten przykład przyda się niektórym tylko do podpatrywania rozwiązań zastosowanych przez Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Offtopic Tymon@ Może chodzi Ci o to że taki szary użytkownik jak nic z niego nie zrozumie z prostego powodu BRAK OBJAŚNIENIA (komentarzy) ! OnTopic: Jeśli dało by się to w jakikolwiek sposób przyspieszyć, nadawało by się to wtedy do RTS gdzie występuje wiele kolorów przeciwników :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 heh... 2 For... pętla w pętli rowna się wolnooo no i najlepsze na koniec return(sprite_create_from_surface(sur2,0,0,width,height,prec,tran,smoo,prel,xoffset,yoffset)) surface_free(sur1) surface_free(sur2) Twoje surface'y nigdy się nie "uwolnią" cały czas zostają w pamięci i ją zapchają przy duzej ilosci zmian kolorów bo RETURN zwraca wartość i natychmiast... wychodzi ze scriptu :P tak samo jak exit; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Trochę ten skrypt skurczyłem: Script.gml Działanie to samo :) A nawet o 1000 milisecond szybsze :D Aha taki powolny to jest ten surface_getpixel :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 tak czy siak... u ciebie też sie nie kasuje surface :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Zmenne dodatkowe wykorzystywane w skrypcie nie sa tymczasowe, przez co po wykonaniu go, siedza caly czas w pamieci. Pozatym: Za kazdym razem jak odpalam to trohe inaczej wyglada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 tak czy siak... u ciebie też sie nie kasuje surface :P No tak, ale surface można kasować w każdej chwili po wykonaniu tego skryptu, czyż nie ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 nie można jeśli są w zmiennych tymczasowch :P pozatym... co mi po skrypcie jeśli musze pamietać o kasowaniu surface'ów :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Hah! Pablo ma rację - i dokładnie o to mi chodziło. Do tego można dodać nieład w kodzie i brak zgodności z jakimikolwiek standardami kodowania, oraz niezbyt optymalny kod. =P Od razu widać u kogo się Pablo kształcił! =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prze_As Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 YO ! Witam cię serdecznie mój ziomku. Change sprite color? To proste , po prostu w programiku ustawiasz na colorize i tam zmieniasz odpowiednie parametry. Heh , widze że nowicjusz w GMie ? hę ? Nie przejmuj się oj nie przejmuj, na tym forum znajdziesz wszystko to co zapewni ci harmonię w tworzeniu gier. Wspomnij o mnie w creditsach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 YO ! Witam cię serdecznie mój ziomku. Change sprite color? To proste , po prostu w programiku ustawiasz na colorize i tam zmieniasz odpowiednie parametry. Heh , widze że nowicjusz w GMie ? hę ? Nie przejmuj się oj nie przejmuj, na tym forum znajdziesz wszystko to co zapewni ci harmonię w tworzeniu gier. Wspomnij o mnie w creditsach. Kim ty jesteś ? I o co chodzi ? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 YO ! Witam cię serdecznie mój ziomku. Change sprite color? To proste , po prostu w programiku ustawiasz na colorize i tam zmieniasz odpowiednie parametry. Heh , widze że nowicjusz w GMie ? hę ? Nie przejmuj się oj nie przejmuj, na tym forum znajdziesz wszystko to co zapewni ci harmonię w tworzeniu gier. Wspomnij o mnie w creditsach. Ja nowicjusz? <_< Buahahahahahaha :lol: i jeszcze ha! No to mnie jeszcze nie znasz. Przykład racja, może nie jest stabilny, ale poprawiam kod. Mam pytanie - skoro surface nie są usuwane to po co jest funkcja surface_free() ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Wspomnij o mnie w creditsach. Buahhahahaha :D :D Z jakiej choinki ty się urwałeś? Po co on ma o tobie wspominac w creditsach - zrobiłes cos? A poza tym to tylko przykład - i to jego autorstwa <_< jeszcze raz - "hahhaha" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Yes! Tymon was my Mastah! Buahaha, the Siths will rise again! Come to the Dark Side, we have cookies!!! ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się