Skocz do zawartości

Change Sprite Color


Rekomendowane odpowiedzi

Daje przykład zmiany jednego koloru w spricie na inny.

Uwaga! Trzeba troche poczekać przy starcie, ponieważ proces zamiany koloru jest troche wolny (zależny od rozmiaru sprite'a)

 

DLOAD

 

Miłego używania :D

Pozdrawiam

logo_mini.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, całkowicie przeciętne. Gdyby były oceny cząstkowe, to byś dostał 2.5, ale nie ma 2.1/2 gwiadki, więc dostajesz DRI. :)

 

Przykład jest do kitu - tzn. wykonanie - a dlaczego? O tym sam się przekonasz. smile.gif

Hm...chyba wiem nawet, dlaczego. =)

 

EDIT:Oceniam tak, jakby były "gwizdki". ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że zbyt wolny proces zmiany koloru (jeśli o to ci chodzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc?... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo po skończeniu zmiany koloru surface są usuwane ( surface_free() ) :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

So, Tymon, where is this problem?? :) Show me

 

EDIT: Czyżby chodziło o return??

EDIT 2: Rozumiem - na zmiane kilku kolorów trzeba wywołać funkcję dla każdej zmiany koloru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko ustalasz, ze zamieniasz kolory na inne

 

Ekhm, a do czego niby ten przykład?... <_<

 

Zgadzam się z jednym - straaaasznie powolny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyklad jest, tak szczerze to do d*** devil.gif. Sory, ale naprawde. to tylko ustalasz, ze zamieniasz kolory na inne. mellow.gif

Ekhm, a do czego niby ten przykład?... dry.gif

 

Zgadzam się z jednym - straaaasznie powolny

 

On chyba liczył na to, że będzie sobie mógł zmieniać kolory podczas gry, a w takiej formie nie potrafi widocznie zmienić ich w kodzie. ;]

 

A to, że powolny-nie mam najsłabszego sprzętu wcale, a już przy 10 obiektach grę ładuje bardzo długo. Ogólnie to się ten przykład przyda się niektórym tylko do podpatrywania rozwiązań zastosowanych przez Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offtopic Tymon@ Może chodzi Ci o to że taki szary użytkownik jak nic z niego nie zrozumie z prostego powodu BRAK OBJAŚNIENIA (komentarzy) !

 

OnTopic: Jeśli dało by się to w jakikolwiek sposób przyspieszyć, nadawało by się to wtedy do RTS gdzie występuje wiele kolorów przeciwników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh... 2 For... pętla w pętli rowna się wolnooo

 

no i najlepsze na koniec

return(sprite_create_from_surface(sur2,0,0,width,height,prec,tran,smoo,prel,xoffset,yoffset))

surface_free(sur1)
surface_free(sur2)

 

Twoje surface'y nigdy się nie "uwolnią" cały czas zostają w pamięci i ją zapchają przy duzej ilosci zmian kolorów bo RETURN zwraca wartość i natychmiast... wychodzi ze scriptu :P tak samo jak exit;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah! Pablo ma rację - i dokładnie o to mi chodziło. Do tego można dodać nieład w kodzie i brak zgodności z jakimikolwiek standardami kodowania, oraz niezbyt optymalny kod. =P

 

Od razu widać u kogo się Pablo kształcił! =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YO ! Witam cię serdecznie mój ziomku. Change sprite color? To proste , po prostu w programiku ustawiasz na colorize i tam zmieniasz odpowiednie parametry. Heh , widze że nowicjusz w GMie ? hę ? Nie przejmuj się oj nie przejmuj, na tym forum znajdziesz wszystko to co zapewni ci harmonię w tworzeniu gier. Wspomnij o mnie w creditsach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YO ! Witam cię serdecznie mój ziomku. Change sprite color? To proste , po prostu w programiku ustawiasz na colorize i tam zmieniasz odpowiednie parametry. Heh , widze że nowicjusz w GMie ? hę ? Nie przejmuj się oj nie przejmuj, na tym forum znajdziesz wszystko to co zapewni ci harmonię w tworzeniu gier. Wspomnij o mnie w creditsach.

Kim ty jesteś ? I o co chodzi ? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YO ! Witam cię serdecznie mój ziomku. Change sprite color? To proste , po prostu w programiku ustawiasz na colorize i tam zmieniasz odpowiednie parametry. Heh , widze że nowicjusz w GMie ? hę ? Nie przejmuj się oj nie przejmuj, na tym forum znajdziesz wszystko to co zapewni ci harmonię w tworzeniu gier. Wspomnij o mnie w creditsach.

 

Ja nowicjusz? <_< Buahahahahahaha :lol: i jeszcze ha! No to mnie jeszcze nie znasz. Przykład racja, może nie jest stabilny, ale poprawiam kod. Mam pytanie - skoro surface nie są usuwane to po co jest funkcja surface_free() ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...