Skocz do zawartości

Zablokowane Emulatory DOS'a- DOSBox


en_6280

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem chce sobie pograć w grę Su-27DOS (oczywiście na dosa) a gdy otwieram ją przez DOSBox to strasznie mi tnie, ta gra jest w 3d, oczywiście w windowsie mi niedziała. Czy to jest spowodowane konfiguracjią DOSBox'a ???? Jeżeli tak prosze o pomoc jak ją zmienic żeby mi nierwało. Dodam że inne gry ,np. mario bros, prehistoryk... transport tycoon mi nie tną na DOSBox'sie

a oto mój sprzęt:

windows xp home

procesor 1,6ghz dwurdzeny

karta ATI Mobility Radeon X1450 (512mb)

1024Ram

na dysku mam jeszcze wolne 10gb

dodam że kiedyś działała mi ta gra płynie na daosie a komp miał tylko 200mhz

 

Jeżeli znacie lepszy emulator dosa bardzie stabilny to prosze o podanie tylko żeby działał na xp

szukałem w google ale nic nieznalazłem

za wszelkie odpowiedzi z góry dzx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DosBOX po prostu emuluje procesor, dlatego jest taki powolny. Poleciłbym ci DOSemu, on nie emuluje procesora, ale na Linux jest. Qemu z akceleratorem szybkości też w sumie jest pod Linux... Może spróbuj tak: ściągnij Virtualbox ( http://virtualbox.org/wiki/Downloads ) i obraz płyty z FreeDOS ( http://www.ibiblio.org/pub/micro/pc-stuff/....0/fdfullcd.iso ). Zrób w Virtualbox nową maszynę wirtualną na DOS, wrzuć do obrazów płyt Virtualboksa obraz płyty z FreeDOS i daj w maszynie zamontowanie tej płyty. Zainstaluj tam FreeDOS (nic ci się nie stanie na kompie jeżeli robisz to nadal z poziomu maszyny wirtualnej) i potem spróbuj wgrać grę (nie zapomnij w menu zamontować napędu na której jest ona). Jeśli zadziała to na pewno będzie szybciej niż na DosBox, bo ja mam kilka razy gorszy procesor od ciebie i odpalałem na maszynie wirtualnej bez żadnych zacięć Windowsa XP, Mandriva 2007 i Debiana Etch.

Inną metodą jest zwiększenie CPU Cycles w DosBOX z 2000 na coś wyżej. W dokumentacji jest napisane jak to zrobić, a dwurdzeniówce nie powinno to zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xD ja mam ten sam problem z grą: M.A.X. - Mechanized Assault and Exploration... I zastanawiam się czy nie zainstalować win98 bo nie mogę sobie w nią normalnie pograć :/ Gra robi takie spustoszenie że aż winamp się tnie :/ A jej wymagania to tylko P133 16mb ram 8mb grafa... Ja mam:

Intel Celeron 3,06@4,02 Ghz

2Gb ram

Ati Radeon X800GTO 256/256 (Posiada rdzeń od X850XT!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem chce sobie pograć w grę Su-27DOS (oczywiście na dosa) a gdy otwieram ją przez DOSBox to strasznie mi tnie, ta gra jest w 3d, oczywiście w windowsie mi niedziała.

Jak ta gra jest na DOS-a to raczej jest wektorowa a nie 3D :]

 

Ja przy swoim starym Sempronie 1.75@2.0 mogę dać koło 20.000 cyklów, a ty masz 64-bit wiec myślę że pójdzie koło 30.000 (bo czy Dosbox obsługuje 2 rdzenie to szczerze wątpię!).

Jeśli jeszcze to nie pomoże albo procek ci będzie zdychał to zmień w pliku dosbox.conf" parametr "core" z "normal" na "dynamic" to powinieneś mógł jeszcze dopakować troche cykli :)

A ostatecznie to jeszcze dźwięk możesz wyłączyć ale nie wiem czy to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest 3d bo są rózne widoki są modele moge zmieniać obracać brzybliżać oddalać kamerki, wogle jest to świetny symulator lotnictwa i są jeszcze wersje na windows 95 a ja mam akurat na dos'a (mój Ojciec mi ją kupił) jest to gra z 1996.

A dla ciekawych:

SU-27 FLANKER V1.1 05/02/96 CCN

© 1996 Strategic Simulations, Inc. A Mindscape Company.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest 3d bo są rózne widoki są modele moge zmieniać obracać brzybliżać oddalać kamerki

To wszystko jest wykonywalne na wektorach! A większość symulatorów z tego okresu było właśnie wektorowych :P

 

- Marmot ----> No tak, Kwak 1 był dosowy, ale co do Su-27 nie będę sie już zbytnio kłócił bo bym musiał zobaczyć screeny z gry. :)

 

- Tymon ----> Jeśli wziąć pod uwagę to, że 3D może być tylko to co możemy zobaczyć swobodnie w 3 wymiarach (np. pudełko zapałek) to rzeczywiście, wszystkie gry są 2D, o ile w przyszłości nie będzie możliwości wyświetlenia ich na jakimś hologramie! :)

 

EDIT

JA na to : schodzimy z tematu :P

No właśnie, ma ktoś jeszcze jakieś pytania odnośnie emulacji? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety jedyny screen jaki odemnie dostaniesz z su 27 to ten :P :

screen1

Bo jak robie klawiszem na klawiaturze i potem wklejam do paint'a to jest cały czarny no i moze troche tam białego ale nic niewidać niestety.....

ale znalazłem stronka na której jest też troszke screenów z su 27 na dosa tylko na tym ostatnim obrazku gostek sobie domalował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię ci człowieku że wektory!!! :D

Zagraj sobie w F-15 Strike Eagle II które jest z 1991 lub 92 a zobaczysz, że jest podobnie tylko wszystko jest zbudowane z mniejszej liczby wektorów! Po drugie na screenie widać że nie ma tekstur i płynnego cieniowania,

czyli tak jak w typowo wektorowych grach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię ci człowieku że wektory!!! :D

Zagraj sobie w F-15 Strike Eagle II które jest z 1991 lub 92 a zobaczysz, że jest podobnie tylko wszystko jest zbudowane z mniejszej liczby wektorów! Po drugie na screenie widać że nie ma tekstur i płynnego cieniowania,

czyli tak jak w typowo wektorowych grach :)

 

Po pierwsze, nie rozmawiamy o F-15 Idżyl Strajk. Po drugie, grafiką wektorową zowie się to, że przez figury składające się w postacie prześwituje tło. Po trzecie, wypełnienie kolorem też można od biedy nazwać teksturą, a cieniowania nie mogli lepszego zrobić bo by się kompy zarżnęły. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Tymon ----> Z czym różnica? Miedzy wektorami a poligonami? No to jest taka że jak mamy kompa z dopalaczem 3D to wektory i tak są obliczane tylko przez procesor!( Przynajmniej tak mi sie zdaje :P)

Jak mówię źle to niech mnie ktoś poprawi!

 

- dziadekkleofas ----> F-15 użyłem jako przykładu(grałeś kiedyś?;swego czasu gra-top10)

Po drugie, grafiką wektorową zowie się to, że przez figury składające się w postacie prześwituje tło.
Hmmm.... Nie za bardzo rozumiem o co ci chodziło. :] W Alone in the Dark były postacie z wektorów i tam żadne tło nie prześwitywało :rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Tymon ----> Z czym różnica? Miedzy wektorami a poligonami? No to jest taka że jak mamy kompa z dopalaczem 3D to wektory i tak są obliczane tylko przez procesor!( Przynajmniej tak mi sie zdaje )
Jesli tak jest, to wektory też są 3d, tylko są inaczej "obliczane". Po za tym Tymon ma racje, nie ma gier 3d, bo 3d w grach to zniekształcane dwuwymiarowe tekstury (moim zdaniem) Sorki za offtopa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... Nie za bardzo rozumiem o co ci chodziło. :] W Alone in the Dark były postacie z wektorów i tam żadne tło nie prześwitywało :rolleyes:

 

Dupcia marysia, to była gra trójwymiarowa z planszami dwuwymiarowymi, tylko postacie były 3d. ;] Zresztą popatrz na jeszcze starsze gierki, w których używano wektorów - one zazwyczaj były używane do gier kosmicznych i gier w terenie, gdzie można było uprościć przedstawienie świata i programista mógł ustalić całą trasę przebiegania wektora od początku do końca.

 

Jeśli trzeba było zrobić grę z większą ilością detali z którymi wektory sobie nie poradzą, trzeba napisać normalny silnik 3d dający automatycznie wolność poruszania i patrzenia na ten sam obiekt z różnych stron. Zresztą każda gra jest 2d i każda "3d" składa się z wektorów, z tym że gra 3d uwzględnia przestrzeń świata gdzie jest pełna wolność poruszania, a gra uważana za wektorową jest tworzona pół na pół metodami 3d i 2d, co było dobre gdy gracz nie ma w grze wolności poruszania i podziwiania świata. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...