Skocz do zawartości

Ruchomy sprite,centralny widok bohatera.


Tykwin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Może moja treść wydać się głupia/niezrozumiała za co z góry przepraszam.

 

 

1)Jak można zrobić by ekran szedł centralnie za bogaterem.

2)W jaki sposób zrobić gdy nasz bohater stoi w miejscu był ruchomy że tak powiem wzdychał.

3)Czy trudno zrobić grę MMO ?? dokładniej chodzi mi o to czy trudno zrobić z gry RPG grę MMORPG

 

 

Ps. Nowy avatarek :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

W zakladce view pod zaznaczaniem obiektu za ktorym ekran ma isc masz Hbor i Vbor odleglosc w px na jakiej ekran ma sie przesuwac.

Dajesz tam polowe viewa i masz bohatera centralnie w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może moja treść wydać się głupia/niezrozumiała za co z góry przepraszam.

To może postaraj się, by była zrozumiała ;) .

1)Jak można zrobić by ekran szedł centralnie za bogaterem.

Yhhh.. Kilka sekund temu dałem przykład: http://www.gmclan.org/up2227_11_views.html

2)W jaki sposób zrobić gdy nasz bohater stoi w miejscu był ruchomy że tak powiem wzdychał.

No i masz :] . Nie rozumiem xP .

3)Czy trudno zrobić grę MMO ?? dokładniej chodzi mi o to czy trudno zrobić z gry RPG grę MMORPG

Nie bierz się za to :/ . Wiesz chociaż co to jest plik (xD) i dynamiczna biblioteka (dll) ?

Avatar spoko, ale mój jest oryginalniejszy :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie daję domyślam się że nie wiecie o co mi chodzi może jakiś przykład hm.... taki widok jak jest w Kalonline Tibia to konkretny przykład postać mamy na środku a jak się poruszamy to idzie że tak powiem mapa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiesz wykorzystać informacji :| . Co ty myślisz, że ja głupi jestem i ci przykład dam? Przecież wyraźnie napisałem jak to masz zrobić, a ty mi wychodzisz z tekstem: "Nie wiem. Najlepiej daj przykład :) ." . Nie mogłem się po prostu powstrzymać i napisałem tego posta. Nawet nie przeczytałeś dokladnie mojego poprzedniego posta. Żal.

 

Uznajmy, że chciałem w tym czymś* mieć planszę 600 x 600, a ty dostaniesz przykład z planszą 550 x 550 . I powiesz wtedy "No cóż trudno. Widać ta osoba to jakiś ułom, że mi dobrego pzykładu nie dała!" , ale i tak mimo wszystko twoja gra będzie wyglądała o wiele inaczej niż ta, którą sobie planowałeś (view będzie o 50 pikseli kwadratowych mniejszy!) .

 

czymś - tym czego rządasz od pierwszego posta w tym temacie xD .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś takie coś.

 

Racja, przerabianie przykładów jest głupie. W zakładce views w roomie ustawiasz x i y viewa oraz wielkość oraz x, y i wielkość viewa na ekranie (screen?). W hbor wpisz połowę długości viewa i w vbor połowę szerokości viewa smile.gif .

 

Ale tam jest dwa razy X,Y są one w View in room oraz port of screen

 

 

Ja mam tak ustawione:

View in Room

X:640 W:640

Y:480 H:480

 

 

Port of screen:

X:0 W:640

Y:0 H:480

 

 

Hbor 32

Vbor 32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnołes mój przykład? Tam masz wszystko jak na tacy. Bo View in room to jest to co ma ten view obejmowac. A port on screen tomiejsce w którym ten view jest wyswietlany w roomie. X i Y to odsuniecie od brzegu ekranu a W i H to szerokosc i wysokosc (albo na odwrót :) ) tego vieva...

 

EDIT: Mówilismy ci od 10 postów ze masz w Hbor i Vbor połowę wartości W i H z viewa <_< Bosh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...