Skocz do zawartości

13 klatek w 1 spricie


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie tylko teraz lepiej je zadam.

Otóż ni chce robić oddzielnych spritów na jeden obj bo to dożo miejsca zajmuje i można sie pogubić.

Czy jest możliwe coś takiego:

Robię sprita który ma 13 klatek. Tak pierwsze 3 klatki są odtwarzane gdy wcisnę prawą strzałkę a gdy puszczę ją to będzie klatka 1.

To samo z lewą stroną klatki 4,5,6 a stop to 4.

a jak np podejdę do drabiny i wcisnę strzałkę w górę to sprite mi sie zmienia na 789. A jak się puści to będzie wtedy 10 klatka która ostatnia była pokazywana.

No i na koniec kucanie. Jak sie kucnie to będzie sprit w zależności którą strzałkę ostatnio kliknąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak w temacie tylko teraz lepiej je zadam.

Otóż ni chce robić oddzielnych spritów na jeden obj bo to dożo miejsca zajmuje i można sie pogubić.

Czy jest możliwe coś takiego:

Robię sprita który ma 13 klatek. Tak pierwsze 3 klatki są odtwarzane gdy wcisnę prawą strzałkę a gdy puszczę ją to będzie klatka 1.

To samo z lewą stroną klatki 4,5,6 a stop to 4.

a jak np podejdę do drabiny i wcisnę strzałkę w górę to sprite mi sie zmienia na 789. A jak się puści to będzie wtedy 10 klatka która ostatnia była pokazywana.

No i na koniec kucanie. Jak sie kucnie to będzie sprit w zależności którą strzałkę ostatnio kliknąłem.

 

Ten sposób da ci tylko minimalną oszczędność w pamięci, a bałagan w kodzie jest dużo gorszy od bałaganu w sprite`ach. Nie polecam, zwłaszcza w GM, w którym dodatkowo możesz sobie swobodnie i bardzo prosto grupować wszystkie sprite`y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...