McCzarny Opublikowano 7 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Aaa głupi błąd wpierw napisałem buduj ale nie chciałem zrobić byka to se pomyślałem "budój bo budować "ó" wymienia się na "o"" i wyszło że to był burak eh sorki już więcej błędów nie będzie :P. Już zacząłem co nieco robić w GM i powiem że jak na razie topornie mi to idzie. Na forum coś czytałem o polskiej dokumentacji to poszukam jej i przeczytam =]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McCzarny Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Sorki za 2 posta pod rząd ale mam kolejne pytania: 1. Chcę zrobić licznik surowców i nie wiem co wpisać by wyświetlane było l_surowce / lub \ max_l_surowce żeby wyglądało to np. tak 11/34 Mam na razie zrobione to tak: draw_set_color(c_white) draw_text(148, 5, l_drewno [color=#660000]tutaj nie wiem co wpisać[/color] max_l_drewno) 2. Wpisałem w obiekcie (jest on od razu na ekranie gry) surowce w create wartość zmiennej max_l_drewno=30 i teraz chce żeby po pojawieniu się obiektu 'magazyn' maksymalna ilość zwiększyła się o jakąś wartość. W magazynie w create wpisałem: max_l_drewno+=60 Wyskakuje mi error (at position 1: Unknown variable max_l_drewno), że ta zmienna jest nieznana. Co sknociłem?? :( Domyślam się że zmienną max_l_drewno muszę wpisać gdzieś indziej ale nie wiem gdzie =/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 1: draw_set_color(c_white) draw_text(148, 5, string(l_drewno) + "/" + string(max_l_drewno) ) Użycie [color=#660000]tutaj nie wiem co wpisać[/color] w ogóle jest możliwe? nie próbowałem :P 2: W create magazynu: with(surowce) max_l_drewno+=60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 @Up : Buheheehee :) . Nie używaj with'a w wypadku zmiennych :). Najlepiej w Create jakiegoś obiektu: var global.max_l_drewno W Create magazynu: global.max_l_drewno += 30; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McCzarny Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 [color=#660000]tutaj nie wiem co wpisać[/color] w ogóle jest możliwe? nie próbowałem :P Heh chciałem tylko wyróżnić ten tekst :P ale w kodowaniu na forum się nie da :P Zapomniałem właśnie o dodaniu global'a, dzięki za pomoc. Mam jeszcze 1 małe pytanie czy jest jakaś funkcja która, podczas kolizji z innym obiektem (najlepiej ze wszystkimi innymi) kończyła skrypt? Zapewne to będzie wyglądać jakoś tak: if (ta funkcja o którą się pytam) then exit (i dalej reszta skryptu który będzie wykonywany gdy nie będzie kolizji) A i czy jest w kodzie jest polecenie robienia jakiegoś obiektu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 #up masz collision_circle (albo jakas inna figura) i wtedy od rozmiaru tego kola zalezy na jakim obszarze sie styka to masz cos w stylu if collision_circle(~) then costamcostam else skrypt co bedzie wykonywany gdy nie bedzie kolizji Napisalem then costamcostam bo Cie nie zrozumialem. Napisales ze chcesz aby przy kolizji byl koniec a reszta skryptu bez kolizji, ocb o.O? A i czy jest w kodzie jest polecenie robienia jakiegoś obiektu?? instance_create ;|? O to chodzi :P? #down A to nie wiem xD Ale musi byc na to jakis skrypt :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McCzarny Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 To ja postaram się to troszkę jaśniej wyjaśnić. W Lewym kliknięciu myszy mam: if KOLIZJA Z JAKIMKOLWIEK OBIEKTEM then exit else alarm[0]=1 //zrobiłem tak że pod eventem alarm 0 są dalsze akcje bo nie jestem pewien czy polecenie "exit" zatrzyma akcje kolejnych klocków tj. stworzenie obiektu i zniszczenie. :edit już doszedłem do tego jak zapisywać te klocki w kodzie =] instance_create;|? O to chodzi? Tak! Szukałem odwrotnej kombinacji(create_) dlatego tego znaleźć nie mogłem dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McCzarny Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Kolejny post-po-poście ale to w sumie to samo jakbym nowy temat założył: To z kolizją rozwiązałem tak: if place_empty(x,y) alarm[0]=1 //i potem dalsze akcje Teraz mam kolejne pytania. Potrzebna mi odpowiedź na co najmniej jedno pytanie: 1. Co w tym zapisie jest źle bo chcę żeby wyświetlał się tekst ale go nie ma =/ if global.l_drewno<25 then draw_text(250, 200, "Brak drewna") else if global.l_kamien<5 then draw_text(250, 200, "Brak kamienia") if global.budowanie=1 then exit else if global.l_drewno<25 then exit else if global.l_kamien<5 then exit else global.budowanie+=1 alarm[0]=10 2. Jak w kodzie chcę odwołać się do jakiegoś obiektu to wpisuje się objnazwa_obiektu ?? bo jak tak wpisywałem to wyskakuje błąd że takowego obiektu nie ma, a on jest! Potrzebne mi to do tego przykładu: if global.l_drewno<25 then instance_create(250, 200, objbrak_drewna) Za pomoc z góry dzieki =] Coraz bardziej pojmuję GM i gra się dość szybko rozbudowuje. Na razie męczę się z rzeczami które będą potrzebne w wielu obiektach tj. budynki. Budowanie mam już niemalże skończone zostało mi tylko odliczanie ale to się szybko zrobi. Później zrobię wydobycie surowców pododaje budynków trochę i pomęczę się z data(już nalazłem potrzebne funkcje) :edit no dobra tera będę robić nowe tematy i tak na jedno wychodzi czy dubelka robię czy nowy temat =/ Dobleposting nowicjuszowi można by wybaczyć, ale nie 3 takie w jednym temacie. Warn. Dawidsu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 1. Przed draw musisz ustawic fonta i jak chcesz to kolor, alpha i te rozne bajery. draw_set_font (tak chyba :P) Skad GM ma wiedziec jak to narysowac xD? 2. Jak chcesz odwolac sie do jakiegos obiektu to wpisujesz: with(nazwa obiektu) A tu dalej ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McCzarny Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Już znalazłem błąd! Zamiast w draw wstawiłem w create dlatego nie działało =] ale w 1 przyładzie zrobiłem jak pisałeś i nadal nie wyświetlało ale to już nie potrzebne bo 2 sposobem to zrobiłem i dziła =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Widzę iż gra się coraz szybciej rozwija. Zachęciłeś mnie do robienie kolejnych strategii (przydało by się po roku od rozpoczęcia pracu ukończyć WW2 XD) Jak będziesz miał jakieś pytania to możesz czasem zagadać na gg: wysłałem na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się