Skocz do zawartości

Udeżenie wroga,on traci życie


Nikas

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!mam taki problem.

obj_manekin ma zmienną (hlt_wrog = 5;)

i chce zrobić że jak go udeżę (zmienie sprite)

to on straci 1 raz hlt_wrog

tylko że to nie ma być tak że jak zmienie sprite to on traci hlt_wrog tylko jak zmienie sprite i go dotkne to wtedy.

rozumiecie??

 

z góry thx

 

Pozdro Nikas :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób w bohaterze zmienną siusiak=0

podczas ataku zmieniasz na siusiak=1 oprocz tego zmieniasz sprita

i animation_end dajesz znowu siusiak=0

 

w obiekcie manekina w kolizji if other.siusiak=1 then {tracenie energi}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak

 

obj_gracz

 

colision (obj_manekin)

if (sprite_index=spr_graczpiastka)

{

hlt_wrog -= 1;

}

 

 

obj_manekin

 

create

hlt_wrog = 5;

 

step

if ( hlt_wrog ) <= 0 //jesli htl_wrog jest rowne lub mniejsze niz 0

{

instance_destroy(); //to niszczy obiekt

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej prosze!poprawcie mi to życie!wczoraj wszystko działało ale teraz już nie ;/ bo komp mi się wczoraj popsuł i straciłem tą gre co robiłem,więc zrobiłem ją od nowa ale życie manekina już nie działa!!proszę macie tu link i możecie mi to naprawić??ja już tego nie umiem siedziałem nad tym

 

http://www.gmclan.org/up1486_11_Ninja.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...