andrzej1_1 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 oto kod: if (global.pocisk == 1) { if(can_shoot==1) { //place code to run here } { if(score>400) { //place code to run here } { instance_create(x,y,pocisk1); instance_create(x,y,pocisk1); if(score>1000) { //place code to run here } instance_create(x,y,pocisk1); else { //place code to run here } { instance_create(x,y,pocisk1); } can_shoot=0; alarm[0]=15; } Jak włączam gre to wyskakuje błąd: "cośtam cośtam" else at postion2: Unexpected symbol in expression. Co zmienić w kodzie aby to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Po pierwsze zamiast //place code to run here ma być kod akcji Po drugie //place code to run here } { if(score>400) { //place code to run here } { instance_create(x,y,pocisk1); Po między } { powinno być else albo if Po trzecie brakuje dwóch zamknięć "}" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 omg ale namotane lepiej powiedz mi co chcesz uzyskać, to napisze ci go od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej1_1 Opublikowano 28 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Maxypan chcę zrobić strzelanie.Jak nacisnę spacje to global.pocisk = 1.Jak zmienna global.pocisk = 1 to strzela (tylko żeby nie leciał pocisków cały rząd tylko w odstępach). P.s I po 1 strzale zmienna global.pocisk = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 if (global.pocisk == 1) { if(can_shoot==1) { if(score>400) { //place code to run here instance_create(x,y,pocisk1); instance_create(x,y,pocisk1); } if(score>1000) instance_create(x,y,pocisk1); can_shoot=0; alarm[0]=15; } } Nie wiem czy tak ma to być, bo nagmatwałeś tak, że nie da sie tego zrozumieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Czerwca 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 @andrzej1_1: struktura to jest taka: if <...> {} else if <...> {} else, a ty masz if <...> {... else} if <...> {} else - zatem jest else, (w przeciwnym wypadku), a dalej nie ma nic.. to tak jakby ci kalzali iść do sklepu, kupić jajka, a jak nie będzie to. No i nie powiedzieli co jak nie będzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Z amunicją czy bez? Z amunicją będzie wyglądało tak: w create: ammo = 10; strzal = 1; w step: if( keyboard_check( vk_space ) ) { if( ammo ) > 0 //jeśli mamy więcej niż 0 amunicji { if( strzal ) = 1 //jesli strzal = 1 { instance_create( x, y, obj_pocisk ); //to tworzy pocisk ammo -= 1; //odejmuje 1 ammo strzal = 0; //strzal = 0 więc już nie możemy strzelić alarm[0] = 30; //tam gdzie 30 ustawiasz odstęp czasu między następnym strzałem } } //tutaj wiadomość jeśli nie masz amunicji, jeśli chcesz bez tej wiadomości usuń to. else { show_message( 'Nie masz amunicji' ); } //dotąd możesz usunać } w alarm0: strzal = 1; //możemy strzelić Pozdrawiam, Maxpayn :chris: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Maxpayn@ Jemu chodziło o to że jeżeli gracz będzie miał wystarczającą ilość punktów to zmienia mu się rodzaj strzelania :P a że były błędy cóż ... Wysłałem mu poprawiony kod zobaczymy czy zadziała ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się