Skocz do zawartości

else kodem a nie klockiem


Rekomendowane odpowiedzi

oto kod:

 

if (global.pocisk == 1)

{

if(can_shoot==1)

{

//place code to run here

}

{

if(score>400)

{

//place code to run here

}

{

instance_create(x,y,pocisk1);

instance_create(x,y,pocisk1);

if(score>1000)

{

//place code to run here

}

instance_create(x,y,pocisk1);

else

{

//place code to run here

}

{

instance_create(x,y,pocisk1);

}

can_shoot=0;

alarm[0]=15;

}

 

Jak włączam gre to wyskakuje błąd:

 

"cośtam cośtam"

else

at postion2: Unexpected symbol in expression.

 

Co zmienić w kodzie aby to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zamiast //place code to run here ma być kod akcji

Po drugie

//place code to run here

}

{

if(score>400)

{

 

//place code to run here

}

{

instance_create(x,y,pocisk1);

 

Po między } { powinno być else albo if

Po trzecie brakuje dwóch zamknięć "}"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (global.pocisk == 1)
   {
      if(can_shoot==1)
         {
            if(score>400)
               {
                  //place code to run here
                  instance_create(x,y,pocisk1);
                  instance_create(x,y,pocisk1);
               }
            if(score>1000)
            instance_create(x,y,pocisk1);

            can_shoot=0;
            alarm[0]=15;
         }
   }

Nie wiem czy tak ma to być, bo nagmatwałeś tak, że nie da sie tego zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

@andrzej1_1:

 

struktura to jest taka:

if <...> {} else if <...> {} else, a ty masz

if <...> {... else} if <...> {} else - zatem jest else, (w przeciwnym wypadku), a dalej nie ma nic.. to tak jakby ci kalzali iść do sklepu, kupić jajka, a jak nie będzie to. No i nie powiedzieli co jak nie będzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z amunicją czy bez? Z amunicją będzie wyglądało tak:

w create:

ammo = 10;
strzal = 1;

 

w step:

if( keyboard_check( vk_space ) )
{
    if( ammo ) > 0 //jeśli mamy więcej niż 0 amunicji
    {
        if( strzal ) = 1 //jesli strzal = 1
        {
             instance_create( x, y, obj_pocisk ); //to tworzy pocisk
             ammo -= 1; //odejmuje 1 ammo
             strzal = 0; //strzal = 0 więc już nie możemy strzelić
             alarm[0] = 30; //tam gdzie 30 ustawiasz odstęp czasu między następnym strzałem
        }
    }
    //tutaj wiadomość jeśli nie masz amunicji, jeśli chcesz bez tej wiadomości usuń to.
    else
    {
        show_message( 'Nie masz amunicji' );
    }
    //dotąd możesz usunać
}

 

w alarm0:

strzal = 1; //możemy strzelić

 

Pozdrawiam, Maxpayn :chris:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...