Skocz do zawartości

generowanie czasu


kalis

Rekomendowane odpowiedzi

napisze to moze lopatologicznie

 

mam 5 playerow

kazdy ma swoje pkt

i chce zeby generowal im sie czas ze wzgledu na punkty

zeby kto ma mniej niz 30 pkt mial czas z przedzialu np 04min :00 sec - 05:00

a kto ma wiecej zeby mial przedzial inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego jak był Penalty Time w Winter Games (lub Winter Challenge, jak kto woli :D) na DOSa?

Link do gry :D :

http://www.staregry.pl/gry/133

 

Jak tak to chyba wiem jak to zrobić, tylko trochę nie chce mi się robić tego w ferie. Jak potwierdzisz to postaram się jakoś ci wyjaśnić. Oczywiście w tej grze jest na jednego gracza, ale można to zrobić na kilku (globalne rulz).

 

PS. Chodzi mi o Biathlon w tej grze :D i nie trafianie w nim :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie rozumiem.GDy ktoś ma score>30 to sekundy mu rosną?podożając za przykładem choosena może wyjść tak:

w create dajemy dla jednego objecta

//ble ble 
//komentasze
//mozes usunac
//dzieki za uzycie
//przykladu
//:D
klatki=0
sekundy=0
minuty=0
godziny=0

zaś do stepa

if score>30 
{
if klatki<room_speed klatki+=1 else {klatki=0; sekundy+=1};
if sekundy=60 {minuty+=1; sekundy=0};
if minuty=60 {minuty=0; godziny+=1; sekundy=0};
}
//Ps.Choosen nigdy nie wiedziałem,że room_speed 
//to jest ilosc operacji na 1 sek :)

NIe wiadomo,czy to zadziała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marmot no powiem Ci ze chyba o to chodzi bo robiem biatlon i chcem zeby mi komputerowe czasy generowalo

wiec jezeli wiesz jak to zrobic to wyjasnij mi troszke a jakos dam sobie rade bo jak robilem moim sposobem to mi sekundy czasem ujemne wychodzily

 

 

firemark nie sekundy maja rasnac tylko komputer ma generowac mu czas z przedzialu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokażę ci tylko na sekundach, ale chyba to jest i tak dobrze

 

Create:

// robisz globalnych tyle ile jest graczy
global.gracz1=0
global.gracz2=0

 

Alarm ustawiony na sekundę (wg. prędkości rooma, domyślnie 30):

// globalne znowu tyle razy ile graczy
global.gracz1=global.gracz1+1
global.gracz2=global.gracz2+1

 

Akcja przy strzelaniu

// oczywiście powtarzasz to kilkakrotnie dla każdego gracza
// można też użyć argumentów, ale narazie najprostsza metoda
// objekt którym strzelono ma być inny dla każdego gracza
if position_meeting(pozycjaxcelu,pozycjaycelu,objektktorymstrzelono) 
{
global.gracz1scoretominus=global.gracz1scoretominus
global.gracz1scorenormal=global.gracz1scorenormal+1
}
else
{
global.gracz1scoretominus=global.gracz1scoretominus+1
global.gracz1scorenormal=global.gracz1scorenormal-1
}

 

Akcja na koniec strzelania

global.gracz1=global.gracz1+global.gracz1scoretominus
global.gracz2=global.gracz2+global.gracz2scoretominus
// itd.

 

W draw:

draw_text(pozycjaczasux,pozycjaczasuy,"global.numergracza")
draw_text(pozycjaczasux,pozycjaczasuy,"global.numergraczascorenormal")

 

PS. Nie sprawdzałem tego, pisałem z pamięci więc mogą być drobne błędy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marmot czekaj czekaj bo zesmy sie nie zrozumieli chyba teras mi chodzi tylko o to zeby mi komp wygenerowal czas bez strzelania bez niczego narazie potrzebuje tylko zeby mi wygenerowal czas z jakim player przebiegl np 1 km np okolo 4 min a z tego co czytalem u Ciebie to jest zrobione strzelanie komputera tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze mi chodzi o takie cos ze mam 70 zawodnikow o roznych statystykach

i zeby tym co maja mniejsze statsy generowac min i sekundy bo jak ja zrobilem moim sposobem to mi generowalo czasem np 07:-21 a minusowych sekund nie widzialem to powinien byc prosty skrypt tylko ze mi misusy wychodza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj zrobić coś takiego, żeby sprawdzał. Jak wartość wynosi -1, to żeby odjął od minut, a jak 60 to żeby do nich dodał. Można to prosto zrobić na IFach, ale dzisiaj już nie chce mi się myśleć. Popróbuj coś takiego:

if jakas.zmienna = 60

{

// akcja

}

if jakas.zmienna = -1

{

// akcja

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to mam tak

ale to jest zle moze na podstawie czegos takiego ktos mi wymysli dobrze dzialajace

czas[i]=round(380+random(40));
czas_2km_min[i]=round(czas[i]/60);
czas_2km_sec[i]=czas[i]-(czas_2km_min[i]*60)

przy czym i to numer zawodnika

2km czas na 2 km w min i sek

a ta liczba 380 to ilosc sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...