Mario Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 W skrócie chodzi o to, że są jakieś objekty (wróg) i jest też gracz. Gracz uderza wroga i zabija. Ja chcę żeby pod wrogiem pojawiła się plama krwi (grafike przygotowałem sam!). Ale przy użyciu: obj = wróg; instance_create(x,y,obj); Plama pojawia się przy losowym wrogu tego samego typu objektu!!! Ja chcę, aby pojawiała się ona przy śmierci tego, którego zabijam! Oczywiście kod instance umieściłem przy destroy objektu wroga.. I daltego czuję, że to nie wypali :lol: Chyba trzeba użyć innych konstrukcji tego instance.. Jakich? Coś z ID?? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 spróbuj napisać kod bez 'obj = wróg' myślę że powinno zadziałać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Gdzie masz akcję zabijania wroga daj instance_create(other.x,other.y,plama_krwi) Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 krew nie pojawia sie przy losowym tylko przy pierwszym stworzonym, musisz sprawdzac id obiektu, daj mu tworzenie się plamy w kolizji z graczem czy cos :P tak, żeby sam sobie tę plamę stworzył. EDIT: OMG ale nazwa uzytkownika -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Uch, Ach... Plama xD naskocz na misia :P Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Dzięki bardzo za pomoc wszystkim :thumbsup: Działa jak należy.. Szczegóły tkwią w sposobie, każdy sprawny.. :P Mam jeszcze jedno dodatkowe pytanko.. A co jeśli nie mogę umieścić akcji tworzenia instance w obiekcie, o który chodzi? Jeśli mam to np. w kodzie.. Kod należy do gracza, a trzeba mi ustawić obiekt pod wrogiem..? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Musisz ustawic to dla wybranego obiektu, jeśli Cię dobrze zrozumiałem ... jak masz kod to u góry masz takie coś do zaznaczania poszukaj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Ale w tym kodzie mam ustawiona walke gracza z wrogiem.. To może troche namieszać, ale spróbuję.. Nie da się zastosować jakichś szczególnych instances albo id??? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 with(obiekt w którym ma sie zrobić czynność) { jakiś kod } Powiecmy: with(wrog) { instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 O to mi właśnie chodziło!!! Wielkie dzięki! W ten sposób reszta kodu jest nie naruszona, a ja moge widzieć plamy krwi pod wrogiem.. :lol: Dziwna rzecz, bo przy zastosowaniu: with(npc_spider) {instance_create(self.x,self.y,obj_blood_green);} Gdy biję wroga plamy krwi pojawiają się pod każdym z nich.. Chyba trzeba użyć czegoś innego jak self.x, self,y ? Jakieś id..? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 instance_create(other.x,other.y,white_blood) :twisted: Ciach... Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 I krew pojawi się na bohaterze :lol2: Krew pająka... Tak nie może być.. :blink: Czy naprawde nikt nie wie jak mi pomoc..? <_< Moze sie nie da.. :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 A może jest inny sposób na rozwiązanie tego problemu? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 other.x other.y muszą działać... A inny sposób? wbrew pozorom - wystarczy postawić klocka. bez skojarzeń.. Salam Alejkum. Propaganja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 I krew pojawi się na bohaterze Krew pająka... Tak nie może być.. Może zrobiłeś coś źle z originami w spricie, domyślnie origin jest wysoko. other.x i other.y odpowiadają za x i y obiektu z którym obiekt się zderza (np. jeśli gracz dotknie pająka, to other.x odpowiada za x pająka, jeśli wpiszesz to w graczu). Sprubuj przesunąć origin w spricie pająka pod pająka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Ale on zrobił tak with( obj_wrog ) instance_create( other.x, other.y, obj_krew ) to sie nie dziwie ze pokazuje sie na bohaterze. Powinno być tak: instance_create( other.x, other.y, obj_krew ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się