Skocz do zawartości

Zablokowane Problem z alarmami


Rekomendowane odpowiedzi

Przy kolizji obiektu0 z obiektem1 mam kod:

keyboard_check_pressed(vk_enter)
{wybor = show_message_ext('Czy chcesz zapisać projekt?','Tak','Nie')
if (wybor = 1 )
show_message('Zapisano')
game_save("save");
if (wybor = 2)
show_message('Niezapisano')}

tylko że jak włącze gre to pojwawia się komunikat:

Fatal Error

bla bla bla

{wybor = show_message_exe('Czy chcesz zapisać projekt?','Tak','Nie')

at position 69 : Wrong number of arguments to function script.

 

I tu leże i kwicze :(

Mogli byście powiedzieć co jest złe w tym kodzie i jak to poprawidź?

 

aaa MAM NIE ZAREJESTROWANĄ WERSJE GM'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o jednym argumencie w show_message_ext(). Jeśli nie chcesz by dany przycisk się pojawił zastąp go cyfrą 0.

Czyli np.

wybor = show_message_ext('Czy chcesz zapisać projekt?','Tak',0,'Nie')

 

EDIT: Tylko nazwa tematu jest myląca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym w tym kodzie:

 

if (wybor = 1 )
show_message('Zapisano')
game_save("save");
if (wybor = 2)
show_message('Niezapisano')

 

zapomniałeś dodać klamry:

 

if (wybor = 1 )
{
  show_message('Zapisano')
  game_save("save");
}
if (wybor = 2)
show_message('Niezapisano')

 

Bez klamry będzie sprawdzane tylko jedno zdarzenie po warunku - tak więc niezależnie od wyboru i tak gra będzie Ci się zapisywać (game_save("save")).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...