Maximal Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Witam. Ostatnio postanowiłem spróbować swych sił w C++, a konkretnie w pisaniu gier w tymże języku. Zainteresowały mnie dwie darmowe biblioteki: Allegro oraz SDL (Simple DirectMedia Layer). Niestety nie mogę zdecydować się, którą z nich wybrać. Aktualnie bardziej przychylam się do SDL. ;p I tu pytanie do Was: która z w/w bibliotek jest lepsza? Liczę na Waszą pomoc. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Na twoim miejscu bez wahania brałbym SDL. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 SDL szybszy, przy czym, musisz wiedzieć, że nie jest to silnik, tylko biblioteka do grafiki, dźwięku itp. pierdółek, ale biorąc SDL możesz mieć pewność, że twoja gra pójdzie każdemu, czy ma Windows, Linux, Solarisa, BSD czy cokolwiek innego ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 A nie lepiej directx albo openGL? ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 A nie lepiej directx albo openGL? ;P Jeśli chcesz się bawić z trudnym i niskopoziomowym API to proszę bardzo. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 A nie lepiej directx albo openGL? ;PNa razie interesuje mnie wyłącznie grafika 2D. :) Ewentualnie gdy już trochę obcykam obsługę biblioteki, wypróbuję kombinację SDL + OpenGL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 5 Czerwca 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Jeśli chcesz się bawić z trudnym i niskopoziomowym API to proszę bardzo. :]Clanlib, XNA, Irrlicht, Ogre 3D. @Maximal: A czy twoja umiejętność posługiwania się obiektowością w C++ oceniasz na bardzo dobrą? Moim zdaniem nie ma co się brać za grę, jeżeli ma być ona napisana czysto strukturalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Obiekty jak na moje oko, wyglądają łatwo i są przejrzyste. No chyba ,że jeszcze zamało wiem o obiektach ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Masz tu fajny kurs SDL ^^ http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 A czy twoja umiejętność posługiwania się obiektowością w C++ oceniasz na bardzo dobrą?Raczej tak. W ogóle C++ uczę się od dawna, więc pomyślałem, że mógłbym spróbować napisać jakąś prostą gierkę. ;) Will: Dzięki, przyda się. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Co do C++ - chyba nie mam w głowie aż takiej wiedzy żeby moja opinia była w jakikolwiek sposób znacząca, a cała moja wiedza dot. C++ wleciała w miesiąc, i wyleciała jeszcze szybciej ;-)dlatego jako kulturalny człowiek nie chcący wprowadzić nikogo w błąd wstrzymam się od głosu. Hmmm swoją drogą.. SLD czy LSD? oto jest pytanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Hmmm swoją drogą.. SLD czy LSD? oto jest pytanie...Ani jedno, ani drugie, niestety. ^^ SDL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 python + pygame, ot co! tru p0w3rfull machine! (żartowałem) a co do dylematu - wybrałbym SDL wspierane dodatkowo przez OpenGL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 python + pygame, ot co!Ale przecież to i tak sprowadza się do korzystania z SDL. :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 a ten sdl jest dobry ?? bo pierwsze słyszę a szukam czegoś do powiększenia swej wiedzy XP (co dla mnie się liczy to, to czy sdl jest dobry do gier 3d ??) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 SDL to do 2D tylko jest :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 szkoda (myślałem że też można tam 3d robić bo coś mi się o uszy obiło o open gl na głównej stronie SDL) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Z tego co wiem można robić w tym 3d po połączeniu z openGL. Ale nic ciekawego nie stworzysz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 sorry że zejdę z tematu ale się spytam co sądzicie o allegroGL http://devpaks.org/details.php?devpak=8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Ja tam na to nawet nie patrze... Jak dla mnie to jest dla mało ambitnych.. ale to tylko moja opinia.. Chociaż w sumie jak ktoś programuje dla zabawy to nawet dla takiej osoby to niezłe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Z tego co wiem można robić w tym 3d po połączeniu z openGL. Ale nic ciekawego nie stworzysz..Bzdura. :3 SDL + OpenGL i możesz napisać naprawdę dobrą gierkę. Tak właśnie powstało Neverwinter Nights. ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Tak właśnie powstało Neverwinter Nights stworzone w wieku XIII naszej ery... xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micja Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Zachęcam do przeglądania tej stronki http://www.gamedev.pl/ tam jest nawet artykuł co wybrać (SDL czy ALLEGRO) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 A nie wiem czy w Warpie czasem o tym nie pisali już nie pamiętam ale warto looknąć ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się