Lord Marcelot Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Mam taki pomysł na gra w stylu Quiza (Quizu) tylko nie wiem jak zrobić losowe wybieranie pytań :crying: Może wy wiecie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 użyj funkcji random :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 random(n), A potem dane brać z tablic z pozycji wylosowanej przez random. ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 25 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 A znacie jakieś poradniki do GM??? Ale taki w którym będzie pisało do czego służy funkcja "random" i jak jej używać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Wystarczy tylko przeczytać pomoc :(. zmienna1=random(4) Powyższy kod oznacza, że zmienna1 przyjmie wartość losową z zakresu 0-4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 nie ma poradnika chyba he he gmclan to poradnik samo random tzn losować i masz na przykład random(g) a za to g musisz podstawić pytania jakoś marnie to wytłumaczyłem ale mi to działa jak zrobiłem dla postaci do gry zmienną prędkość chodzenia edit np image_alpha=random(1) losowana będzie alpha do 1 od 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Hmm. Zrób kontroler pytań. W create: //nazwy pytan pytanie[0]='Ile mam lat?'; pytanie[1]='Ile masz lat?'; pytanie[2]='Ile Zenek ma lat?'; pytanie[3]='Ile Ala ma lat?'; numer_pytania=0; losuj_pytanie=true; W step: //losuje pytanie if losuj_pytanie=true { numer_pytania=random(3); losuj_pytanie=false; } //czeka na nacisniecie spacji if keyboard_check_pressed(vk_space) { losuj_pytanie=true; } W draw: //pokazuje pytania draw_text(20,20,pytanie[numer_pytania]); Będzie ci pokazywał pytanie i gdy nacisniesz spacje pokaże inne (lub te same, bo przykładu ci raczej nie zrobię). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 25 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 THX :thumbsup: ale jak zrobić jeszcze odpowiedzi na te pytania??? Znaczy jak zrobić że object pojawia się wtedy kiedy dane pytanie??? Edit: Żeby to wyglądało mniej więcej tak: Ile masz lat? a. 12 b. 17 c. 41 d. 13 i gdzy nacisne na object d pojawia się odpowiedź prawidłowa a jak na jakiś inny to zła odpowiedź??? Żeby to nie wyglądało tak: Ile Masz lat? a. Zenek b. Gwiezdne Wojny c. Tibia d. Game Maker :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Pokombinuj na if'ach np: if odpowiedz = a { show_message("zle"); } if odpowiedz = d { show_message("dobrze"); } I tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 lolek, po pierwsze powinieneś użyć else, a po drugie zrobić to na switchu, a po trzecie zrobić to na array. xD Kiedyś, kiedyś, kiedyś nudziło się mi i Dziadkowikleofasowi więc zaczęliśmy pisać jakiś durny quiz, z równie durnymi pytaniami. Ja kodowałem, Dziadek pytania wymyślał. https://gmclan.org/up152_11_nosens.html Wszystko jest napisane dość elastycznie, po za tym że pytania mogę się powtarzać - ale to już sobie sam popraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Zasadniczo quiz ten zawiera wszystko, co powinno być w quizie jeśli chodzi o sprawdzanie złych, i dobrych odpowiedzi. (Nie odpowiadam za utratę zdrowia spowodowanymi moimi pytaniami) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 25 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 THX a jak zrobić że jak dam złą odpowiedź to wyskakuje 'Zła odpowidź :(' (to już mam) poprawna odpowiedź to ****** ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 draw_text("Zla odpowiedz, poprawna odpowiedz to"poprawna); Pokombinuj z tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 27 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Dobra ale tu są pytania a jak zrobić aby losowało objekty??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matis3 Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 lol, troche logiki: tralalala=random(4) if tralalala=1 { tralalala(lub inne coś tam)=nazwaobiektu } itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 losuj=random(4); switch(losuj) { case 0: instance_create(x,y,obiekt); break; case 1: instance_create(x,y,obiekt); break; case 2: instance_create(x,y,obiekt); break; case 3: instance_create(x,y,obiekt); break; default: show_message('Nikla szansa wystapienia zaleznosci'); break; } Oczywiście obiekty powinny mieć w swojej zawartości tablice, etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Ale twoim kodem Blackmaul można wylosować ułamki. Powinno być: losuj=round(random(4)); switch(losuj) { case 0: instance_create(x,y,obiekt); break; case 1: instance_create(x,y,obiekt); break; case 2: instance_create(x,y,obiekt); break; case 3: instance_create(x,y,obiekt); break; default: show_message('Nikla szansa wystapienia zaleznosci'); break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 27 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Thx :D a jak zrobić aby po kolizji objektu0 z objektem1 losowało jeden objekt??? Sorry że nie zrozumiale :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 jest cos podobnego w FAQ tylko tam jest z zblizeniem... poprobuj z if'ami... pozdro, mimek :) Edit: if distance_to_object(objekt) <=1 { to co wyzej (opcja random) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 27 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 A jak zrobić żeby pojawiał się wylosowany obiekt na górze??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 w create: y = 0; x = random ( szerokość room np. 640 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 losuj=round(random(4)); switch(losuj) { case 0: instance_create(x,y,obiekt); break; case 1: instance_create(x,y,obiekt); break; case 2: instance_create(x,y,obiekt); break; case 3: instance_create(x,y,obiekt); break; default: show_message('Nikla szansa wystapienia zaleznosci'); break; } wystarczy ze zmienisz x i y :P xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 No i jeszcze ostatni mnie nękające pytani: Jak zrobić aby wylosowany objekt wychodził po kolizji objektu1 z objektem2 a po następnej kolizji było to samo tylko żeby jeszcze raz losowało??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 siemka, Nie wiem czy to bedzie to, ale pobaw się z "Repeat" pozdro, MIMEK :) :) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 pobaw się z "Repeat" Ciężko się pobawić jak nie wiem jak go się buduje :P EDIT: A może coś z alarmami??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Siemka, Ja tam nie wiem,ale z repeat to sie daje przy zmiennych (tyle wiem) a z alarmami to poczytaj inne tematy.Pozdro.Mimek:):D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Dzięki Mimek :D ale nadal nie wiem jak to zrobić :helpsmilie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 budujwsz se zmienna obiect potem ja definiujesz a na koncu dajesz linijke repeat(zmienna) { //akcja } MAM NADZIEJE ZE SOBIE PORADZISZ :):):):) pozdro MIMEK :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Mam tak: repeat(losuj) { if distance_to_object(object2) <=1 { losuj=round(random(1)); switch(losuj) { case 0: instance_create(100,0,object0); break; case 1: instance_create(100,0,object1); break; } } Poprawicie mi co jest źle bo przy kolizji object1 z object2 pojawia się error: Unknown varieble losuj i nie mam pomysłu jak to naprawić :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 A masz taka zmienna jak "losuj"?? POZDRO, MIMEK :):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się