Skocz do zawartości

Prosta strzelanka.


Rekomendowane odpowiedzi

Oto zrobiłem przykład prostej strzelanki. Chodzi mi tu głównie oto jak zrobić poruszanie i strzelanie myszką. Jak zrobić proste AI dla wrogów oraz jak zrobić losowego sprita. Są to proste rzeczy, lecz dla początkujących mogą się przydać. Jedi zrobił coś podobnego, ale z tego co słyszałem to... Robienie kilku obiektów, aby każdy leciał w inną stronę?? :P Z resztą- nie ważne. Ściągajcie i pobierajcie.

 

Download

 

Aha i jeszcze jedno. Jeżeli korzystasz z tego przykładu nie musisz umieszczać mnie w Credits! Specjalnie nie zrobiłem infa. Zobaczę kto jest uczciwy. <_<

 

Pozdrawiam,

Misztrzunio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się wrogowie nie powinni zachowywać. Strzelają, gdy jestem za ścianą; zaczynają się odbijać od ścian (i już później nie atakują mnie), gdy wejdę do ich pomieszczenia i zacznę strzelać (przeciwnicy robią to naprawdę losowo, brakuje ładu w ich ruchach). Wrogowie powinni także mieć więcej ustawionych akcji (nie tylko uciekaj, strzelaj i stój - można by dodać chowaj się, skocz po pomoc ;)). Również niezbyt dobrym rozwiązaniem jest ustawianie alarmów (pozwolę sobie zacytować: "za 10 sekund znowu jest bezpieczny (prawdopodobnie :P)"). Brakuje również omijania przeszkód (przynajmniej prowizorycznego) oraz np. punktów strategicznych (miejsce za beczką czy coś w tym rodzaju).

 

Kod dałoby się bardziej zoptymalizować - np. stosując else:

 

if uciekam == false
{
  <akcje>
}
else
{
  <akcje>
}

 

Natomiast podoba mi się uciekanie (chociaż dałoby się to dopracować).

 

Jesteś na dobrej drodze, ale przed Tobą jeszcze sporo pracy ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. Ta inteligencja jest marna. Nie robiłem tego, aby było doskonale, lecz aby ktoś zrozumiał co chciałem zrobić. To był przypadek, że coś z tego wyszło. A co do alarmów: Co mogło być łatwiej wytłumaczone jak coś takiego :P ? Poza tym to chciałem używać tylko klocków, ale nie umiem :/ . A i tak na klockach się nic nie nauczą :P . No i najważniejsze. Omijanie - tak myślałem, że wszyscy się będą tego czepiać. Choosen zrobił świetne algorytmy, które są przydatne. Ja chciałem tylko pokazać początkującym co to są zmienne i kilka z nich przedstawiłem (lokalne i globalne). Takie jak mouse_x, mouse_x, x i y itp. Aaa i dzięki za te 'fajne' komentarze :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyberdog, nie rozumiem cie. Nie wiem jakie rozszerzenia są w GMie, ale ja dałem *.gm6 i nawet na GMie 7.0 powinien działać!

 

Sonique: Może trochę przesadziłeś :P. 4 gwiazdki to chyba za dużo, ale cóż dzięki :). Ja przynajmiej uważam, że przykład Raymana był 2 razy lepszy :] .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...