Pentalinio Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Oto zrobiłem przykład prostej strzelanki. Chodzi mi tu głównie oto jak zrobić poruszanie i strzelanie myszką. Jak zrobić proste AI dla wrogów oraz jak zrobić losowego sprita. Są to proste rzeczy, lecz dla początkujących mogą się przydać. Jedi zrobił coś podobnego, ale z tego co słyszałem to... Robienie kilku obiektów, aby każdy leciał w inną stronę?? :P Z resztą- nie ważne. Ściągajcie i pobierajcie. Download Aha i jeszcze jedno. Jeżeli korzystasz z tego przykładu nie musisz umieszczać mnie w Credits! Specjalnie nie zrobiłem infa. Zobaczę kto jest uczciwy. <_< Pozdrawiam, Misztrzunio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Tak się wrogowie nie powinni zachowywać. Strzelają, gdy jestem za ścianą; zaczynają się odbijać od ścian (i już później nie atakują mnie), gdy wejdę do ich pomieszczenia i zacznę strzelać (przeciwnicy robią to naprawdę losowo, brakuje ładu w ich ruchach). Wrogowie powinni także mieć więcej ustawionych akcji (nie tylko uciekaj, strzelaj i stój - można by dodać chowaj się, skocz po pomoc ;)). Również niezbyt dobrym rozwiązaniem jest ustawianie alarmów (pozwolę sobie zacytować: "za 10 sekund znowu jest bezpieczny (prawdopodobnie :P)"). Brakuje również omijania przeszkód (przynajmniej prowizorycznego) oraz np. punktów strategicznych (miejsce za beczką czy coś w tym rodzaju). Kod dałoby się bardziej zoptymalizować - np. stosując else: if uciekam == false { <akcje> } else { <akcje> } Natomiast podoba mi się uciekanie (chociaż dałoby się to dopracować). Jesteś na dobrej drodze, ale przed Tobą jeszcze sporo pracy ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 A ta postać jest nie śmiertelna co zrobić ??:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Ładny przykład, początkującym może się przydac ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mag_Ognia Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Poprawiłem SI twojej strzelarki. :) http://www.gmclan.org/up2386_11_864530c14e.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 A to jest na zarejestrkę? Bo mi nie wali na GM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Racja. Ta inteligencja jest marna. Nie robiłem tego, aby było doskonale, lecz aby ktoś zrozumiał co chciałem zrobić. To był przypadek, że coś z tego wyszło. A co do alarmów: Co mogło być łatwiej wytłumaczone jak coś takiego :P ? Poza tym to chciałem używać tylko klocków, ale nie umiem :/ . A i tak na klockach się nic nie nauczą :P . No i najważniejsze. Omijanie - tak myślałem, że wszyscy się będą tego czepiać. Choosen zrobił świetne algorytmy, które są przydatne. Ja chciałem tylko pokazać początkującym co to są zmienne i kilka z nich przedstawiłem (lokalne i globalne). Takie jak mouse_x, mouse_x, x i y itp. Aaa i dzięki za te 'fajne' komentarze :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Fajny tem przykład ze strzelaniem. Moja ocena 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Dej że .gb1 ! Nie wali mi na GM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 31 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Cyberdog, nie rozumiem cie. Nie wiem jakie rozszerzenia są w GMie, ale ja dałem *.gm6 i nawet na GMie 7.0 powinien działać! Sonique: Może trochę przesadziłeś :P. 4 gwiazdki to chyba za dużo, ale cóż dzięki :). Ja przynajmiej uważam, że przykład Raymana był 2 razy lepszy :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się