Borek Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Witam Wpadłem na pomysł, abyśmy opisali tutaj wszystkie rzeczy jakie chcielibyśmy zobaczyć w nowej wersji GM'a, wówczas ktoś by przetłumaczył całość na angielski i wysłał do gości z Joja :) Jest to rozwiązanie dla tych, co mają ciekawe pomysły, ale kuleją z angielskim. Jednym słowem PRAWIE tak jak ja :P 1. Minimapa w edycji ROOM'ów, czyli jak mamy ROOM 40000x40000 pikseli, to możemy się połapać w której części pomieszczenia wstawiamy obiekty. 2. Możliwość grupowania obiektów z którymi ma być kolizja. Czyli jak np. mamy w grupie "Samochody" 5 obiektów, to wstawiamy klocek kolizji całej grupy, a nie każdego samochodu z osobna. 3. ( w edycji ROOM'ów ) Szybki pasek obiektów, czyli wrzucamy na pasek obiekty, a później z niego dodajemy do pomieszczenia. To byłoby dobre, ponieważ jak ja mam pogrupowanych 1000 obiektów, to ciągle muszę szukać w tych katalogach i się dokopywać. 4. Prawidłowa obsługa plików graficznych z rozmiarem 1500x1500 pikseli, często GM się wiesza przy wciąganiu takiego sprita :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Może się powtórzę, ale niech MO zrobi coś, żeby Linuksowcy również mogli się cieszyć GM'em i jego grami. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 2. Możliwość grupowania obiektów z którymi ma być kolizja. Czyli jak np. mamy w grupie "Samochody" 5 obiektów, to wstawiamy klocek kolizji całej grupy, a nie każdego samochodu z osobna.Od tego jest opcja parent. =) Co do reszty, w sumie można napisać zaawansowany edytor roomów. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Od tego jest opcja parent. =) Co do reszty, w sumie można napisać zaawansowany edytor roomów. =P Tak, ale to nie to samo. Ja np. parent wykorzystuje już do deaktywacji obiektów. Wszystkie są podpięte pod jeden obiekt, wówczas deaktywuje tylko jego a działa dla wszystkich. W tej sytuacji już nie mogę użyć parentu dla kolizji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Jeszcze można by było zrobić że obiekt może mieć więcej parent'ów. okienko z parent'ami i drugie dla liczby parent'u =P np. mam 3 obiekty i jeden z nich ma 2,3 ,3 ma 2, a 2 ma 1 rozumiecie?? bo ja sam do końca nie rozumiem co pisze xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 1)Wydawane dwie wersje GMa : po Polsku i po Angielsku... 2)Możliwosc ustawienia gry online z GMa bez plików np. 39dll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 2)Możliwosc ustawienia gry online z GMa bez plików np. 39dll Przecież można i bez tego =) Może się powtórzę, ale niech MO zrobi coś, żeby Linuksowcy również mogli się cieszyć GM'em i jego grami. O tak, przesiadka z D3D na SDL :D Ja chciałbym żeby była funkcja do wstawiania tile'a bo przez draw się tnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 1)Wydawane dwie wersje GMa : po Polsku i po Angielsku... Co ma być przetłumaczone na polski? Eventy? A co do tematu to przydała by mi się taka mini mapa w room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Co ma być przetłumaczone na polski? Eventy? A co do tematu to przydała by mi się taka mini mapa w room. Ta minimapa już nie musi pokazywać gdzie są jakie obiekty, ale chociaż to, gdzie aktualnie znajduje się okno edycji. Coś typu NAVIGATOR w Adobe Photoshopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 24 Maja 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Co do parentów, to w takich sytuacjach jak napisał Borek i Konrad-GM, tworzy się drzewko parentów. Mamy obiekty typu enemies, players, items. Enemies i players mogą kolidować, więc dajemy im w parent obiekt o nazwie for_collision, natomiast obiektom typu items dajemy parent obiekt turn_off (do wyłączania). Teraz obiektowi for_collision dajemy parent turn_off i gotowe. Teraz możemy każdy z obiektów typu players, enemies i items wyłącząć przy pomocy odwołania się do turn_off, a dodatkowo enemies i players mogą kolidować odwołując się do obiektu for_collision. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 #up Wszystko rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Stig... W GM jest o tyle dobrze że jest dość elastyczny by znaleźć całkiem dobre substytuty dla czegoś normalnie niedostępnego. =P A jak nie to zostają DLLe. xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Ja bym chciał w GM znaleźć dobry loader modeli 3D, by nie trzeba było używać Marzipana no i wspomnianą już przez Borka "minimapę". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się