Skocz do zawartości

Sugestie do nowego GMa


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wpadłem na pomysł, abyśmy opisali tutaj wszystkie rzeczy jakie chcielibyśmy zobaczyć w nowej wersji GM'a, wówczas ktoś by przetłumaczył całość na angielski i wysłał do gości z Joja :) Jest to rozwiązanie dla tych, co mają ciekawe pomysły, ale kuleją z angielskim. Jednym słowem PRAWIE tak jak ja :P

 

1. Minimapa w edycji ROOM'ów, czyli jak mamy ROOM 40000x40000 pikseli, to możemy się połapać w której części pomieszczenia wstawiamy obiekty.

 

2. Możliwość grupowania obiektów z którymi ma być kolizja. Czyli jak np. mamy w grupie "Samochody" 5 obiektów, to wstawiamy klocek kolizji całej grupy, a nie każdego samochodu z osobna.

 

3. ( w edycji ROOM'ów ) Szybki pasek obiektów, czyli wrzucamy na pasek obiekty, a później z niego dodajemy do pomieszczenia. To byłoby dobre, ponieważ jak ja mam pogrupowanych 1000 obiektów, to ciągle muszę szukać w tych katalogach i się dokopywać.

 

4. Prawidłowa obsługa plików graficznych z rozmiarem 1500x1500 pikseli, często GM się wiesza przy wciąganiu takiego sprita :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Możliwość grupowania obiektów z którymi ma być kolizja. Czyli jak np. mamy w grupie "Samochody" 5 obiektów, to wstawiamy klocek kolizji całej grupy, a nie każdego samochodu z osobna.
Od tego jest opcja parent. =)

 

Co do reszty, w sumie można napisać zaawansowany edytor roomów. =P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego jest opcja parent. =)

 

Co do reszty, w sumie można napisać zaawansowany edytor roomów. =P

 

Tak, ale to nie to samo. Ja np. parent wykorzystuje już do deaktywacji obiektów. Wszystkie są podpięte pod jeden obiekt, wówczas deaktywuje tylko jego a działa dla wszystkich. W tej sytuacji już nie mogę użyć parentu dla kolizji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2)Możliwosc ustawienia gry online z GMa bez plików np. 39dll

Przecież można i bez tego =)

Może się powtórzę, ale niech MO zrobi coś, żeby Linuksowcy również mogli się cieszyć GM'em i jego grami.

O tak, przesiadka z D3D na SDL :D

Ja chciałbym żeby była funkcja do wstawiania tile'a bo przez draw się tnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma być przetłumaczone na polski? Eventy?

 

A co do tematu to przydała by mi się taka mini mapa w room.

 

Ta minimapa już nie musi pokazywać gdzie są jakie obiekty, ale chociaż to, gdzie aktualnie znajduje się okno edycji. Coś typu NAVIGATOR w Adobe Photoshopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Co do parentów, to w takich sytuacjach jak napisał Borek i Konrad-GM, tworzy się drzewko parentów. Mamy obiekty typu enemies, players, items. Enemies i players mogą kolidować, więc dajemy im w parent obiekt o nazwie for_collision, natomiast obiektom typu items dajemy parent obiekt turn_off (do wyłączania). Teraz obiektowi for_collision dajemy parent turn_off i gotowe. Teraz możemy każdy z obiektów typu players, enemies i items wyłącząć przy pomocy odwołania się do turn_off, a dodatkowo enemies i players mogą kolidować odwołując się do obiektu for_collision.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...