Rezint Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Jak zrobić by np. mam 10 kart i losowe się one pokazują na ekranie a jak na jedną z nich kliknę to się ona niszczy a reszta się przesuwa do krawędzi ekranu i losuje 1 dodatkową kartę :crying: :crying: :crying: :crying: sora że pisze troszkę niezrozumiale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 z losowymi kartami: w create: zmienna=0 np. w space: zmienna=round(random(ilosc kart w tali)) w stepie: if zmienna=iles tam { //tu akcja pojawienia karty } (lepiej jest to zrobic na switch i case :P poczytaj troche o tym ja teraz nie mam czasu :D ) a w karcie w evencie mouse left: instance_destroy() ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Zychu pozwól że ja cię wyręczę:P: W create: zmienna = 0; W press space: zmienna = random( round( 10 ) ); W step: switch ( zmienna ) { case 1: instance_create( x,y,obj_karta_1 ); case 2: instance_create( x,y,obj_karta_2 ); case 3: instance_create( x,y,obj_karta_3 ); case 4: instance_create( x,y,obj_karta_4 ); case 5: instance_create( x,y,obj_karta_5 ); case 6: instance_create( x,y,obj_karta_6 ); case 7: instance_create( x,y,obj_karta_7 ); case 8: instance_create( x,y,obj_karta_8 ); case 9: instance_create( x,y,obj_karta_9 ); case 10: instance_create( x,y,obj_karta_10 ); } W każdej obj_karta_(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) w mouse press left: instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rezint Opublikowano 23 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 dzięki maxpayn o wiele jaśniej niż Zychu thank you :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Maja 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 ta, można to też na jednym obiekcie zrobić: zmienna = random( round( 10 ) ); ppp=instance_create(x,y,obj_karta); ppp.k_id=zmienna; a w create obj_karta: k_id=-1; //jezeli przy niszczeniu k_id tez bedzie -1, to znaczy, ze ta karta zostala stworzona w inny niz wyzej sposob no i w kliku myszą dajesz destroy. z 10 obiektow zrobil sie 1 :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 ja bym proponował zapisać karty do tablicy a potem tylko losować do liczbę z zakresu 0 do "ilość kart" i robic se np: losowa_karta=karta[zmienna_wylosowanej_liczby] :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się