Skocz do zawartości

<-!przykład kasy!->


Rekomendowane odpowiedzi

Musisz wyobrazic sobie pudełko w którym przechowujesz papiery.

Pudełko to zmienna, a papiery to wartości.

Wystarczy utworzyc jakas zmienną, i nastepnie sie do niej odwolywac, zeby moc przechowywac potrzebne dla nas wartosci pod reką = najczesciej są to zmienne wartosci, ktore ulegaja zmianom podczas działania gry, jak zmiana życia, ilosci punktów czy pozycji.

Wystarczy ze w Create jakiegokolwiek obiektu, wybierzesz klocek "Execute a piece of code" i wpiszesz tam:

nazwa_zmiennej = wartość;

Aby ją utworzyć. Z gotową dla nas zmienną, możemy bawic sie dowoli w kazdym innym Evencie w tym obiekcie, wybierajac ponownie "Execute a piece of code" i wpisujac tam ta sama linijke ze zmienioną wartością. Mozesz tak zrobic z pieniędzmi, gdzie przy kolizji gracza z pieniedzmi, dodasz

pieniadze=pieniadze+10;
other.instance_destroy();

Aby suma pieniedzy zwiekszyla sie, a pieniadze zniknely zaraz po dodaniu 10 pkt. do wartości zmiennej "pieniadze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...