aaaaaa Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 1. Jak zrobić że jak bohater spadnie z 400 pixeli to mu odbiera życie 2.Jak zrobić żebyGdy bohater idzie to przesuwa się tło(ale są tak jakbu dwa tła jedno np budynki które się nie ruszają a drugie nałożone na te budynki które się porusza. To pierwsze widać przez jakieś tam szpary nad drzewami. Coś jak w grze MARIO na www.gamemaker.nl Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 1. Jak zrobić że jak bohater spadnie z 400 pixeli to mu odbiera życie mi tez by się takie coś przydało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Właśnie chyba że nikt nie wie to można zamknąć temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Tak jest! Nikt nic, a nic nie wie. =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Tak jest! Nikt nic, a nic nie wie. =) no nikt nie wie o co chodzi :] :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Chodzi oto że mam gre platformową i chce jak bohater spadnie z wysokości np 400 pixeli to stracił życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Właśnie chyba że nikt nie wie to można zamknąć temat Czy ty nie możesz pojąć że to jest forum i tu ludzie nie odpowiadają po 10 sekundach?!!!!! :angry: Na dodatek nik nie musi ci opdpowiadać, nawet jakby chciał. Ja wiem jak to zrobić, poprostu zrób zmienną zapisującą wartość y zanim spadnie postać, potem tylko porównać z aktualnym y, nie napisze ci jak to zrobić, sam sprubuj sobie poradzić. ( za kare że nie wiesz na czym polga forum) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 2.Jak zrobić żebyGdy bohater idzie to przesuwa się tło(ale są tak jakbu dwa tła jedno np budynki które się nie ruszają a drugie nałożone na te budynki które się porusza. To pierwsze widać przez jakieś tam szpary nad drzewami. Coś jak w grze MARIO na www.gamemaker.nl Pierwsze tło przesuwasz razem z pozycją viewa. view_xview[0]=pozycja, na której ma się trzymać view_yview[0]=pozycja, na której ma się trzymać A drugie po prostu stawiasz na planszy... 1. Jak zrobić że jak bohater spadnie z 400 pixeli to mu odbiera życie if y>Micanserowa zmienna {lives-=1 y=ystart x=xstart} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 W evencie wyskoku zapisz y jako zmienną potem sprawdź czy y= zmienna+400 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Oh lol, a ja myślałem, że chodzi mu o death spadając za planszę! :D To wtedy: PRZY KOLIZJI Z ZIEMIĄ: if y>sprawdzajka+400 {lives-=1 sprawdzajka=y} SKOK: sprawdzajka=y Możesz jeszcze zrobić tak w kolizji: if y>sprawdzajka+400 and place_meeting(x,y+32,ziemia) {lives-=1 sprawdzajka=y} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Jasne ale jak zrobić bacround jako góry a nie kwadrat żeby prześwitywało w niektórych miejscach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ten element, co jest przesuwalny dajesz z zaznaczonym transparent i umieszczasz na całej rozciągłości planszy (lub robisz dwa elementy, które się uzupełniają w "przesuwaniu" tzn. gdy jeden znajduje się za planszą, to drugi jest na niej, a ten pierwszy "przeskakuje na drugi koniec viewa). Tło nieprzesuwalne może być zwykłym backgroundem lub podążać za viewem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ło to? Właśnie chyba że nikt nie wie to można zamknąć temat A może nikomu się nie chce na taki denny temat odpowiadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Z robiłem wszystko tak jak w przykładzie a góra która ma być narysowana w miejjscu w którym ja chce pokazuje sięu góry ekranu CO ZROBIĆ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 nie wiem o co chodzi ale jak używasz klocka może nie nacisnąłeś relative?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_PL Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 a z tym spaaniem to ja bym zrobil, ze jezeli przekroczy dana szybkosc np 10 to weznie mu zycie...ja tak zrobilem w swojej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się