Skocz do zawartości

Kilka pYtań


aaaaaa

Rekomendowane odpowiedzi

1. Jak zrobić że jak bohater spadnie z 400 pixeli to mu odbiera życie

 

2.Jak zrobić żebyGdy bohater idzie to przesuwa się tło(ale są tak jakbu dwa tła jedno np budynki które się nie ruszają a drugie nałożone na te budynki które się porusza. To pierwsze widać przez jakieś tam szpary nad drzewami. Coś jak w grze MARIO na www.gamemaker.nl

 

 

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chyba że nikt nie wie to można zamknąć temat
Czy ty nie możesz pojąć że to jest forum i tu ludzie nie odpowiadają po 10 sekundach?!!!!! :angry: Na dodatek nik nie musi ci opdpowiadać, nawet jakby chciał. Ja wiem jak to zrobić, poprostu zrób zmienną zapisującą wartość y zanim spadnie postać, potem tylko porównać z aktualnym y, nie napisze ci jak to zrobić, sam sprubuj sobie poradzić. ( za kare że nie wiesz na czym polga forum)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.Jak zrobić żebyGdy bohater idzie to przesuwa się tło(ale są tak jakbu dwa tła jedno np budynki które się nie ruszają a drugie nałożone na te budynki które się porusza. To pierwsze widać przez jakieś tam szpary nad drzewami. Coś jak w grze MARIO na www.gamemaker.nl

 

Pierwsze tło przesuwasz razem z pozycją viewa.

view_xview[0]=pozycja, na której ma się trzymać
view_yview[0]=pozycja, na której ma się trzymać

 

A drugie po prostu stawiasz na planszy...

 

1. Jak zrobić że jak bohater spadnie z 400 pixeli to mu odbiera życie

if y>Micanserowa zmienna
{lives-=1
y=ystart
x=xstart}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh lol, a ja myślałem, że chodzi mu o death spadając za planszę! :D

 

To wtedy:

 

PRZY KOLIZJI Z ZIEMIĄ:

if y>sprawdzajka+400
{lives-=1
sprawdzajka=y}

 

SKOK:

sprawdzajka=y

 

Możesz jeszcze zrobić tak w kolizji:

if y>sprawdzajka+400 and place_meeting(x,y+32,ziemia)
{lives-=1
sprawdzajka=y}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten element, co jest przesuwalny dajesz z zaznaczonym transparent i umieszczasz na całej rozciągłości planszy (lub robisz dwa elementy, które się uzupełniają w "przesuwaniu" tzn. gdy jeden znajduje się za planszą, to drugi jest na niej, a ten pierwszy "przeskakuje na drugi koniec viewa). Tło nieprzesuwalne może być zwykłym backgroundem lub podążać za viewem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...