Skocz do zawartości

Przykład inventarza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do zaprezentowania nie skończony jeszcze do końca przykład inwentarza. Nieskończony ponieważ będzie on w przyszłości bardziej rozbudowany. Na razie chciałbym się dowiedzieć co o nim sądzicie i czy warto go kontynuować.

 

http://gooman.ovh.org/downloads/przyklady/Inventarz.gm6

 

Ps. Na razie w przykładzie prawie w ogóle nie ma komentarzy. Okno inwentarza wywołuje się klawiszem "i" na klawiaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Trochę tam nawalone tego wszystkiego :P Zbyt wiele tych różnych sprite'ów i obiektów. Normalnie mogłoby się to zmieścić w max trzech obiektach, a sprite'a itemów w jednym spricie, podzielone na strip'y i ustawione odpowiednie image_index... Najlepsze inventory to to nie jest, chociaż może pomyślisz nad lepszym wykonaniem... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi spriteami musze Ci przyznać racje spyro dobry pomysł :thumbsup: To i tak dopiero zalążek tego co ma być i dlatego prosze was właśnie o krytyke, bo wiem że często właśnie zamiast pójść na łatwizne to niepotrzebnie sobie wszystko utrudniam. Co do liczby obiektów to przynajmniej na razie nie zmienie bo za dużo roboty ... może później :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Może na podstawie tego zrobisz programik ubierz ludzika? :) (mimo uśmieszku mówię prawie poważnie)

Można by zrobić dodawanie własnych ciuszków (no a przynajmniej by ich bardzo dużo było) a potem na forum temacik i pokazywanie ludzików (najlepiej jakby je można było przyciskiem kopiować do pliku *.PNG i możliwość wydruku)

A co do inventory to fajne chociaż ja bym wolał przy broniach dwuręcznych żeby na jednej ręce była broń a na drugiej albo pole zamiast białe to czarne albo jakiś X, bo tak jak jest to wygląda jakbym miał w ręce dwa karabiny czy tam strzelby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to tak wygląda jakby trzymało się dwie dwuręczne bronie i to będzie zmienione. Ogólnie ma być to przykład nie tylko samego inwentarza ale także gry z widokiem top down... Na razie to same początki dzięki wszystkim za odpowiedzi jak ktoś wpadnie jeszcze na jakieś sugestie to prosze dajcie znać ;) Narazisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo: pisze się "inwentarz".

Secundo: możemy wziąć zasłonięte przedmioty. Do naprawy.

Tertio: nie korzystasz z metody drag & drop.

Quarto: nie ma przedmiotów o różnej długości/wysokości.

Quinto: obiektom niepotrzebnie są przypisywane pozycje - zmniejsza to przede wszystkim elastyczność przykładu. Można było się posłużyć parentami.

Sexto: kod nie jest zoptymalizowany. Zamiast niektórych warunków można by użyć switchów. Poza tym powtarzające się sekwencje kodu śmiało można by wrzucić do skryptów i używać wraz ze zmienionymi argumentami.

 

Poza tym: solidna i rzemieślnicza robota :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo: Wiem ale myli mi się to ponieważ częściej używam anglojęzycznych nazw :P

Secundo: Masz racje poprawie ;)

Tertio: Nie korzystam bo nie miałem tego w zamyśle i nadal zastanawiam się czy wprowadzić drag & drop.

Quarto: Nie miałem tego w zamyśle i tego definitywnie nie będe wprowadzać.

Quinto: Możesz troche sprecyzować o którą część kodu ci chodzi?

Sexto: Wiem i zamierzam to zmienić w późniejszym czasie :) za optymalizacje kodu poprostu zazwyczaj biore się później niż wcześniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quinto: Możesz troche sprecyzować o którą część kodu ci chodzi?

 

Chodzi mi o to, że każdy obiekt obj_item ma z góry przypisane: sprite, nazwę itp. Uniemożliwia to łatwe i szybkie tworzenie nowych obiektów (każdy następny obiekt musi zostać najpierw przypisany do Controllera, a w dodatku - przy dużej ilości przedmiotów na planszy - będziemy mieć bardzo dużo wpisów w tablicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, mea culpa, nie doczytałem. Jeszcze się doczepię do wyliczanki Jakima - przecież to jest przykład wzorowany na Almorze, więc część punktów odpada na starcie.

 

Co nie znaczy, że nie można dodać kilka własnych/zaproponowanych rozwiązań.

 

Przy okazji zaznaczam, iż nie grałem w Almorę :(.

 

fajne, tylko jak panel jest włączony, to można wybrać broń, która jest niewidoczna (bo zasłania ją panel :) ).

 

Secundo: możemy wziąć zasłonięte przedmioty. Do naprawy.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...