Gooman Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Witam mam do zaprezentowania nie skończony jeszcze do końca przykład inwentarza. Nieskończony ponieważ będzie on w przyszłości bardziej rozbudowany. Na razie chciałbym się dowiedzieć co o nim sądzicie i czy warto go kontynuować. http://gooman.ovh.org/downloads/przyklady/Inventarz.gm6 Ps. Na razie w przykładzie prawie w ogóle nie ma komentarzy. Okno inwentarza wywołuje się klawiszem "i" na klawiaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikage Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Nic specjalnego , ale za to solidnie wykonany inventarz :) ... nic raczej nie mogę zarzucić ^^ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Hmm... Trochę tam nawalone tego wszystkiego :P Zbyt wiele tych różnych sprite'ów i obiektów. Normalnie mogłoby się to zmieścić w max trzech obiektach, a sprite'a itemów w jednym spricie, podzielone na strip'y i ustawione odpowiednie image_index... Najlepsze inventory to to nie jest, chociaż może pomyślisz nad lepszym wykonaniem... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Z tymi spriteami musze Ci przyznać racje spyro dobry pomysł :thumbsup: To i tak dopiero zalążek tego co ma być i dlatego prosze was właśnie o krytyke, bo wiem że często właśnie zamiast pójść na łatwizne to niepotrzebnie sobie wszystko utrudniam. Co do liczby obiektów to przynajmniej na razie nie zmienie bo za dużo roboty ... może później :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 @up Może na podstawie tego zrobisz programik ubierz ludzika? :) (mimo uśmieszku mówię prawie poważnie) Można by zrobić dodawanie własnych ciuszków (no a przynajmniej by ich bardzo dużo było) a potem na forum temacik i pokazywanie ludzików (najlepiej jakby je można było przyciskiem kopiować do pliku *.PNG i możliwość wydruku) A co do inventory to fajne chociaż ja bym wolał przy broniach dwuręcznych żeby na jednej ręce była broń a na drugiej albo pole zamiast białe to czarne albo jakiś X, bo tak jak jest to wygląda jakbym miał w ręce dwa karabiny czy tam strzelby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Wiem że to tak wygląda jakby trzymało się dwie dwuręczne bronie i to będzie zmienione. Ogólnie ma być to przykład nie tylko samego inwentarza ale także gry z widokiem top down... Na razie to same początki dzięki wszystkim za odpowiedzi jak ktoś wpadnie jeszcze na jakieś sugestie to prosze dajcie znać ;) Narazisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Primo: pisze się "inwentarz". Secundo: możemy wziąć zasłonięte przedmioty. Do naprawy. Tertio: nie korzystasz z metody drag & drop. Quarto: nie ma przedmiotów o różnej długości/wysokości. Quinto: obiektom niepotrzebnie są przypisywane pozycje - zmniejsza to przede wszystkim elastyczność przykładu. Można było się posłużyć parentami. Sexto: kod nie jest zoptymalizowany. Zamiast niektórych warunków można by użyć switchów. Poza tym powtarzające się sekwencje kodu śmiało można by wrzucić do skryptów i używać wraz ze zmienionymi argumentami. Poza tym: solidna i rzemieślnicza robota :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Primo: Wiem ale myli mi się to ponieważ częściej używam anglojęzycznych nazw :P Secundo: Masz racje poprawie ;) Tertio: Nie korzystam bo nie miałem tego w zamyśle i nadal zastanawiam się czy wprowadzić drag & drop. Quarto: Nie miałem tego w zamyśle i tego definitywnie nie będe wprowadzać. Quinto: Możesz troche sprecyzować o którą część kodu ci chodzi? Sexto: Wiem i zamierzam to zmienić w późniejszym czasie :) za optymalizacje kodu poprostu zazwyczaj biore się później niż wcześniej :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Quinto: Możesz troche sprecyzować o którą część kodu ci chodzi? Chodzi mi o to, że każdy obiekt obj_item ma z góry przypisane: sprite, nazwę itp. Uniemożliwia to łatwe i szybkie tworzenie nowych obiektów (każdy następny obiekt musi zostać najpierw przypisany do Controllera, a w dodatku - przy dużej ilości przedmiotów na planszy - będziemy mieć bardzo dużo wpisów w tablicy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Czy to u mnie działa jak powinno? Otóż w GM7 widzę tylko parę broni na szarym tle i jak w jakiś klikne, to ta broń znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Wciśnij klawisz I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Ach, mea culpa, nie doczytałem. Jeszcze się doczepię do wyliczanki Jakima - przecież to jest przykład wzorowany na Almorze, więc część punktów odpada na starcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 fajne, tylko jak panel jest włączony, to można wybrać broń, która jest niewidoczna (bo zasłania ją panel :) ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Ach, mea culpa, nie doczytałem. Jeszcze się doczepię do wyliczanki Jakima - przecież to jest przykład wzorowany na Almorze, więc część punktów odpada na starcie. Co nie znaczy, że nie można dodać kilka własnych/zaproponowanych rozwiązań. Przy okazji zaznaczam, iż nie grałem w Almorę :(. fajne, tylko jak panel jest włączony, to można wybrać broń, która jest niewidoczna (bo zasłania ją panel :) ). Secundo: możemy wziąć zasłonięte przedmioty. Do naprawy. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się