dev_diablo Opublikowano 12 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2004 Moja postac (skater) jedźie se po ulicy (z predkoscia 1). Chce zeby po nacisniesciu spacji wyskoczyl do gory i spadł, ale jak ustawie grawitacje, to po spadnieciu postac mi sie zatrzymuje. Jak zrobic żeby jechala dalej? Najlepiej, żeby ktos zrobil taki przykład :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 12 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2004 Hmmm ... nie wiem jak wygląda Twój kod, ale chyba hspeed=1 w stepie załatwi sprawe ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev_diablo Opublikowano 12 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2004 Szczerze mówiąc, nie poskutkowało :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 12 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2004 Wywal grawitację. Zamiast tego w momencie skoku ustaw vspeed na np. -5 i co stepa zwiększaj go troszke. Przy kolizji z glebą vspeed==o. (klepane z głowy, a twórczość GMową zawiesiłem na czas nieokreślony, więc skuteczność nie gwarantowana :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev_diablo Opublikowano 12 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2004 Dzięki woock, a wiesz jak zrobic ze w locie nie moze nacisnac spacji (bo teraz moge leciec na ksiezyc :D), a chce zeby tylko raz i dopiero gdy wyląduje, to znowu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 13 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 Zrób if'a, że jeśli jedzie po ziemi to możer skoczyć, a jeśli nie to blokuj spacje. 1. Możesz np sprawdzić czy pod obiektem gracza jest ziemia. 2. Ablo gdy gracz wyskoczy to zmienna spacja zmienia sięna false i nie to blokuje spacje, a gdy spada na ziemie to spacja = true. Z tym że jeżeli zjedziesz z czegoś i będziesz spadał to spacja będzie true =| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev_diablo Opublikowano 13 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 THX Bewuo za pomoc :D, no a pozatym, co zrobic aby on mi sie tak gladko przesuwał a nie tak od razu o 100 pixeli w góre? W spacji napisałem tak: if global.spacja==true { x=x+0 y=y-50 global.spacja=false } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 13 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 Eee... A więc to tak, co? My tu się staramy ci pomóc, ty dziękujesz że wszystko działa itp, a potem się okazuje, że zrobiłeś coś całkiem innego, co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev_diablo Opublikowano 13 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 Że co? Zrobiłem tak jak mówił Bewuo, a to twoje mam w create,stepie i kolizji z ulicą (z tym vspeed). O co ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 13 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 To skąd niby wziąłeś tego y-=50? Skąd wziąłeś pomysł z create'em? Tak na moje oko to BWO nic o tym nie mówił =/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev_diablo Opublikowano 13 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 Patrz bewuo powiedział tak: 2. Ablo gdy gracz wyskoczy to zmienna spacja zmienia sięna false i nie to blokuje spacje, a gdy spada na ziemie to spacja = true. Z tym że jeżeli zjedziesz z czegoś i będziesz spadał to spacja będzie true =| I takie cos mniej wiecej zrobiłem, a pomysl z vspeedem był twoj, a ja go dałem do create bo troche tego co napisałes nie zrozumiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 13 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 Rób jak chcesz, ale ja dalej nie rozumiem skąd ty wziąłeś pomysł z tym y-=50... A ja pisałem nie o create, tylko momencie wyskoku, a więc wciśnięcie spacji. Ponimaju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev_diablo Opublikowano 13 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 Bo patrz, ja chciałem tak zrobic ze przy wyskoku bylo vspeed=-5 no ale musi sie zatrzymywac na ulicy wiec, przy kolizji z ulicą vspeed=0, no i jak zrobie to co ty mowiles w spacji to nawet nie podskoczy (chyba to oczywiste =)). No a jak zrobie bez tego w kolizji vspeed=0 to jakos mi tak skacze ten ludzik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 13 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2004 Hym... Racja :) To przed vspeed=-5 dorzuć y-=1. W jednym klocku z kodem. Powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 15 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2004 W create skatera : { spacja=false; wznoszenie=false; opadanie=false; } w spacji skatera : { if !spacja { spacja=true; alarm[0]=21 wznoszenie=true; opadanie=false;} } w Step skatera : { if wznoszenie y-=1; if opadanie y+=1; } W kolizji skatera z ziemią { wznoszenie=false; opadanie=false; spacja=false; } w alarm[0] { wznoszenie=false; opadanie=true; } Kod z pamięci. Jesli bedą jakies bledy daj znac to poprawimy. Update: ale kod dziala idealnie. Wiem bo sam sprawdzilem :thumbsup: Sadam : Choosen poraz kolejny pokazał nam kto tu jest najlepszy :) Temat zamykam, jak kod działa aż tak Idealnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi