Platyna Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Witam. Robię prosty program do budowy drzew genealogicznych i mam pewien problem. Zrobiłem by użytkownik za pomocą funkcji add_sprite mógł dodawać zdjęcia do drzewa. Wszystko jest ok aż do momentu gdy chce się drzewo zapisać. Kilka się standardowo F5. Później gdy chce się drzewo (sava) wczytać za pomocą F6 zaczynają się schody. Save jest jakby "niekompletny", tj. zanikają pewne wartości obiektu który jako sprite ma wczytane zdjęcie. Po wczytaniu sava inne jest położenie zdjęcia, skala i w ogóle na początku zdjęcie w ogóle się nie wyświetla :/ Jaka jest tego przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 A nie lepiej zapisać ów drzewo za pomocą Screen Capture ? (Print screen, screenshot etc.) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 A nie lepiej zapisać ów drzewo za pomocą Screen Capture ? (Print screen, screenshot etc.) tongue2.gif To głupie... To bł by tylko obrazek i nie można by było tego już wczytać i edytować :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 a jak potem odtworzy projekt? :P Ciekawy pomysł z tym drzewem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 No to najlepiej zrób własny system zapisywania projektu drzewa :P W końcu to nie takie trudne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Pewnie wszystko zapisywać do ini bądź rejestrów a zadęcia kopiować do swojego folderu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2007 A jak mogę zapisać do ini zdjęcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Jasne, tylko musisz opracować własny format zapisu. =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2007 łeee... Czyli nie dacie rady mi pomóc... Z projektu nici... A szkoda Bo co to za drzewo co się zdjęcia nie zapisują w projekcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Nie, Tymon miał na myśli, że wystarczy uporządkować plik ini tak, by odpowiednio wczytywał sprite'y i ich pozycje xD. Takie operacje są dość proste i nie powinieneś mieć z nimi raczej problemu. To wystarczy przy Game Start dać wczytywanie ini i informacji o sprite'ach oraz ich pozycji, a później GM już sam je narysuje i ustawi :D Zasada plików ini :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Informacje do ini to ja wiem jak zapisać ale jak zapisać mam niby sprity? I by je ładował przy Game Starcie? Hmm... A może zrobię zmienną przechowującą adres pliku... No tak ale nie ma chyba takiego Eventa który mówi "Jeśli zloadujemy sava" więc w czym by to zrobić? EDIT: Już sobie poradziłem. Dzięki wszyscy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Można też file_text_open_write. Ta funkcja może tworzyć pliki tekstowe oraz opracowywać takie rozszerzenia plików, że głupi nie będzie tam grzebał(a notatnik otworzy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się