Skocz do zawartości

dwa pytania


Nikas

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!mam dwa pytania!

1.Jak zrobic objekt ktury po skonczeniu pats strzeli??

2.Jak zrobic by po zmianie spritu wrogowi ubedzie sila??tylko ze musi byc w kolizji z objektem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!mam dwa pytania!

1.Jak zrobic objekt ktury po skonczeniu pats strzeli??

2.Jak zrobic by po zmianie spritu wrogowi ubedzie sila??tylko ze musi byc w kolizji z objektem

 

pats? A co to? :blink:

I zapamietaj ze nie pisze sie "ktury" tylko KTÓRY !

 

Rozwin troche punkt drugi bo nie wiem o co ci chodzi.

 

A zeby strzelal co 2 sekundy to tak:

 

Create:

alarm[0] = room_speed*2;

Alarm[0]:

alarm[0] = room_speed*2;
instance_create(x,y,pocisk);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo wielkie thx dangon!!!!!pomylilo mi sie nie "pats" tylko "paths" sory ja robie duzo bledow jakpisze na klawiatuze, bo pisze tylko byle szybko i nie zwracam uwagi nawet na ortografie (lecz chyba zaczne :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniam drugie pytanie:

jak zrobic naboj ktory strzela w ta strone w ktora ja stoje??heh te pytajniki i wykrzykniki to przyzwyczajenia z GG bo tam zawsze te animowane robie :D

 

moglby mi ktos to naprawic??mecze sie z tym juz pol godziny ale nie moge naprawic bo cos dziwnie jest z spritami!! http://www.gmclan.org/up1486.html (megaman 2) HEELP! :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobic naboj ktory strzela w ta strone w ktora ja stoje?

 

przy tworzeniu pocisku:

(instance_create(x,y,pocisk)).direction = direction;

Oczywisciscie twoj bohater musi miec image_angle = direction. Jezeli tego nie bedzie mial to zmien sobie direction (bohatera) na image_angle.

 

I rryk ma racje. Zanim zadasz jakies pytanie, poszukaj na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, sam nie wiem nawet :/ Mam kilka pomysłów, ale lepiej poczekać aż ktoś bardziej doświadczony się wypowie :) Moje są trochę pokręcone i dziwne.

 

@Down: Heh, dobrze wiedzieć :) Niby taka banalna sprawa, wystarczy znać taką jedną funkcje... idę nakarmić się helpem porządnie i raz na zawsze mieć spokój :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STEP

if keyboard_string='kamil'
{
//jakaś tam akcja
keyboard_string=''
}

 

Kurczę, sam nie wiem nawet :/ Mam kilka pomysłów, ale lepiej poczekać aż ktoś bardziej doświadczony się wypowie smile.gif Moje są trochę pokręcone i dziwne.

Eeeee tam-ja tam jestem średnio-zaawansowany :)

 

Można to ulepszyć...a zresztą zaraz dam mini-przykład...

EDIT: https://gmclan.org/up660_11_zzzzz.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że na mnie czekacie :)

 

a=get_string("Wpisz kod.","");
switch a
{
case "życie": global.zycie += 1; show_message("+ 1 Życie");break;
case "ammo": global.ammo += 5; show_message("+ 5 Ammo")break;
case "fala": global.promien += 3; show_message("+ 3 Fale");break;
default: {show_message("Kod nieprawidłowy")};break;   
}

:D

oczywiście wstawcie to w jakiś event :) mp. keyboard_check spacja :)

 

Edit: Oczywiście moja dysleksja i niedoczytanie zaraz dorzucę przykład :)

 

 

Edit2: Plik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zanim wpiszesz "ammo" to najpierw musisz nacisnąć klawisz "Delete".

Znalazłem jeden błąd w twoim przykładzie

case 'zycie': live+=1; show_message('1 live UP :)');break

 

a powinno być

case 'zycie': lives+=1; show_message('1 live UP :)');break

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lolek dodałeś tylko 's' A jak ja mam zdefiniowane zycie jako zmienną live :P

 

self.vspeed=other.vspeed

self.hspeed=other.hspeed

 

i po krzyku

 

Jecht wyskakuje błąd bo nie ma zdefiniowanej zmiennej w create, a to delete jest po to jak byś miał sterowanie A,S,D,W to by ci wpisywało w kod jakieś znaczki, przykład adstera jest dość kiepski nie wiem co on kombinował z tymi alarmami :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jecht wyskakuje błąd bo nie ma zdefiniowanej zmiennej w create, a to delete jest po to jak byś miał sterowanie A,S,D,W to by ci wpisywało w kod jakieś znaczki, przykład adstera jest dość kiepski nie wiem co on kombinował z tymi alarmami :/

Chcesz wiedzieć, co ja kombinowałem? REJENT chciał "wpisywanie kodu w tle", a alarm służy do kasowania zawartości keyboard_string, gdy kod wpisujemy za długo :] Widać, że się nawet dobrze nie przyjrzałeś pytaniu REJENTA, a co dopiero mojemu przykładowi...

 

Zresztą przydałaby się opinia jakiegoś zaawansowanego programisty, by rozstrzygnął, który sposób jest lepszy (mój, czy Twój) i bardziej funkcjonalny... ;)

 

Poza tym ja zrobiłem tylko jeden kod, by TYLKO na jednym przykładzie pokazać sposób na "czit"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...