Nikas Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Siemka!mam dwa pytania! 1.Jak zrobic objekt ktury po skonczeniu pats strzeli?? 2.Jak zrobic by po zmianie spritu wrogowi ubedzie sila??tylko ze musi byc w kolizji z objektem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 1. dir = 0; if (xprevious<x) dir = 0; if (x<xprevious) dir = 180; if (speed=0) (instance_create(x,y,naboj)).direction = dir; teoretycznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 ok a jak zrobic by obiekt sam strzelal np co 2 sekundy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Nie możesz urzyć alarmów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Siemka!mam dwa pytania! 1.Jak zrobic objekt ktury po skonczeniu pats strzeli?? 2.Jak zrobic by po zmianie spritu wrogowi ubedzie sila??tylko ze musi byc w kolizji z objektem pats? A co to? :blink: I zapamietaj ze nie pisze sie "ktury" tylko KTÓRY ! Rozwin troche punkt drugi bo nie wiem o co ci chodzi. A zeby strzelal co 2 sekundy to tak: Create: alarm[0] = room_speed*2; Alarm[0]: alarm[0] = room_speed*2; instance_create(x,y,pocisk); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 bardzo wielkie thx dangon!!!!!pomylilo mi sie nie "pats" tylko "paths" sory ja robie duzo bledow jakpisze na klawiatuze, bo pisze tylko byle szybko i nie zwracam uwagi nawet na ortografie (lecz chyba zaczne :D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Ściągnij sobie najnowszą Mozille Firefox a ona będzie ci sprawdzała ortografie a jak będzie źle to ci to podkreśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 No, bo to strasznie w oczy kłuje ;) I nie wkładaj tyle "energi" w posty, bo jakoś źle mi się kojarzysz jak kończysz zdanie kilkoma wykrzyknikami/pytajnikami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 zmieniam drugie pytanie: jak zrobic naboj ktory strzela w ta strone w ktora ja stoje??heh te pytajniki i wykrzykniki to przyzwyczajenia z GG bo tam zawsze te animowane robie :D moglby mi ktos to naprawic??mecze sie z tym juz pol godziny ale nie moge naprawic bo cos dziwnie jest z spritami!! http://www.gmclan.org/up1486.html (megaman 2) HEELP! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 człowieku tego pełno na forum a o ile sie nie mylę w faq jest nawet opisane jak to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 jak zrobic naboj ktory strzela w ta strone w ktora ja stoje? przy tworzeniu pocisku: (instance_create(x,y,pocisk)).direction = direction; Oczywisciscie twoj bohater musi miec image_angle = direction. Jezeli tego nie bedzie mial to zmien sobie direction (bohatera) na image_angle. I rryk ma racje. Zanim zadasz jakies pytanie, poszukaj na forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Mam jedno pytanie :Jak zrobić takie coś, że wystukam na klawiatuże np:KAMIL i to zapoczątkuje jakąś akcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 create: imie = get_string('Podaj imie:','Kamil' ) step: if imie='Kamil' { //jakaś tam akcja. } badzio proszę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Nie mi nie chodzi o wpisywanie w okienku tylko w tle gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Coś tak jakby kod do gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Kurczę, sam nie wiem nawet :/ Mam kilka pomysłów, ale lepiej poczekać aż ktoś bardziej doświadczony się wypowie :) Moje są trochę pokręcone i dziwne. @Down: Heh, dobrze wiedzieć :) Niby taka banalna sprawa, wystarczy znać taką jedną funkcje... idę nakarmić się helpem porządnie i raz na zawsze mieć spokój :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 STEP if keyboard_string='kamil' { //jakaś tam akcja keyboard_string='' } Kurczę, sam nie wiem nawet :/ Mam kilka pomysłów, ale lepiej poczekać aż ktoś bardziej doświadczony się wypowie smile.gif Moje są trochę pokręcone i dziwne. Eeeee tam-ja tam jestem średnio-zaawansowany :) Można to ulepszyć...a zresztą zaraz dam mini-przykład... EDIT: https://gmclan.org/up660_11_zzzzz.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Wiedziałem że na mnie czekacie :) a=get_string("Wpisz kod.",""); switch a { case "życie": global.zycie += 1; show_message("+ 1 Życie");break; case "ammo": global.ammo += 5; show_message("+ 5 Ammo")break; case "fala": global.promien += 3; show_message("+ 3 Fale");break; default: {show_message("Kod nieprawidłowy")};break; } :D oczywiście wstawcie to w jakiś event :) mp. keyboard_check spacja :) Edit: Oczywiście moja dysleksja i niedoczytanie zaraz dorzucę przykład :) Edit2: Plik :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Jakoś twój przykład mi nie działa, znaczy się wpisuje "ammo" i nic. Adstera był chyba lepszy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Bo zanim wpiszesz "ammo" to najpierw musisz nacisnąć klawisz "Delete". Znalazłem jeden błąd w twoim przykładzie case 'zycie': live+=1; show_message('1 live UP :)');break a powinno być case 'zycie': lives+=1; show_message('1 live UP :)');break Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Jeżeli obiekt 1 ma path i obiekt 2 na jego stanie to jak zrobić żeby poruszł się razem z nim a nie stał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Lolek dodałeś tylko 's' A jak ja mam zdefiniowane zycie jako zmienną live :P self.vspeed=other.vspeed self.hspeed=other.hspeed i po krzyku Jecht wyskakuje błąd bo nie ma zdefiniowanej zmiennej w create, a to delete jest po to jak byś miał sterowanie A,S,D,W to by ci wpisywało w kod jakieś znaczki, przykład adstera jest dość kiepski nie wiem co on kombinował z tymi alarmami :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Platworma która chodzi do góry i do dołu i jak na ją się wskoczy to żeby chodzić do góry i do dołu razem z ją.Sory za 2 posty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 hero w kolizji z platformą : self.vspeed=other.vspeed self.direction=other.direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Jecht wyskakuje błąd bo nie ma zdefiniowanej zmiennej w create, a to delete jest po to jak byś miał sterowanie A,S,D,W to by ci wpisywało w kod jakieś znaczki, przykład adstera jest dość kiepski nie wiem co on kombinował z tymi alarmami :/ Chcesz wiedzieć, co ja kombinowałem? REJENT chciał "wpisywanie kodu w tle", a alarm służy do kasowania zawartości keyboard_string, gdy kod wpisujemy za długo :] Widać, że się nawet dobrze nie przyjrzałeś pytaniu REJENTA, a co dopiero mojemu przykładowi... Zresztą przydałaby się opinia jakiegoś zaawansowanego programisty, by rozstrzygnął, który sposób jest lepszy (mój, czy Twój) i bardziej funkcjonalny... ;) Poza tym ja zrobiłem tylko jeden kod, by TYLKO na jednym przykładzie pokazać sposób na "czit"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Delete... no tak. Wiem, popisałem się :) Ale nie wglądałem za bardzo w zawartość przykładu, dlatego. Zwracam honor :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 @Marek.S: Źle!!!!11111oneoneone po co to direction? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Właśnie, lepiej na motion_set, no nie ?? ;p Taki joke. Powinno być self.vspeed = other.vspeed; self.y = other.y; i to w step, a w kolizji move_contact_solid(270,-1); ... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Cześć- mam jedno bardzo proste pytanie zmienna globalna a .pisze się tak global. a=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się