kubos Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Mam pytanie Jak zrobić żeby jak się włącza room to na początku pojawiał sie jakiś napis? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Tworzysz obiekt, dajesz event draw, tam znowu dajesz klocek execute a piece of code i wpisujesz: draw_text(x,y,'TEXT') i kładziesz ten obiekt w roomie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 no ale wtedy ten obiekt zamienia się w napis, a ja chce żeby jeszcze przed rozpoczęciem gry takie coś pojawiło sie na środku ekranu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 draw_set_halign(fa_center) draw_set_valign(fa_middle) draw_text(room_width/2,room_height/2,'Twoja GRA !') :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 chyba coś nie tak :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Poprostu zrób jeden room gdzie masz ten napis ustaw alarm że po paru sek przenosi cię do roomu z grą :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Zrobiłem ci przykład jak to zrobić: https://gmclan.org/up541_11_maxi_przyklad_dla_pana.html :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 O Dżizas, jak czytam te Wasze kolejne pomoce i przykłady to mnie żałoba dopada... xD Ludzie, co za problem dać w Room Start kod show_message...?? :P Albo inny controller z drawowaniem textu... @edit: hej, @up Snake, gratz dla Ciebie za FaN ReSpEcT :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 W draw obiektu który jest tekstem dasz klocek 'Draw a text' W polu text piszesz co ma się wyświetlić. x i y zostawiasz na 0 i zaznaczasz Relative. Taki obiekt ustawiasz na środku roomu. I w ustawiasz mu alarm i w evencie alarm tego samego obiektu wstawiasz klocek 'Go to next room' N00bski sposób na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Jak zrobić tekst który wyświetla np:ilość żyć.Gdy ekran podąża za bohaterem.C:\Documents and Settings\kamil\Moje dokumenty\Moje obrazy\przykład.bmp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Jak zrobić tekst który wyświetla np:ilość żyć.Gdy ekran podąża za bohaterem.C:\Documents and Settings\kamil\Moje dokumenty\Moje obrazy\przykład.bmp Użyj draw_text, a jako treść: string(lives). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 W jakim evęcie mam umieścić draw_text.Jaka ma być pozycjax,y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 W jakim evęcie mam umieścić draw_text.Jaka ma być pozycjax,y. Umieść w evencie "Draw" (ale pamiętaj, że jak ten obiekt ma sprite'a to zniknie, jak będą jakiekolwiek akcje w Draw), pozycja np. 10, 10. Ew. dodaj do tych wartości view_xview[0] i view_yview[0]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Podpatrz przykład split screen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 A co to ma do split screen xD Jeżeli ma podążać za graczem, to x np. gracz.x-16, a y np. gracz.y-32. Pokombinuj trochę to ci wyjdzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 W lewym górnym rogu wyświetla się mi string(lives) zamiast ilość żyć i ten napis zakrywają inne obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 A co to ma do split screen xDAno ma, bo w tym przykładzie jest pokazane jak rysować coś co ma podążać za ekranem. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 W lewym górnym rogu wyświetla się mi string(lives) zamiast ilość żyć i ten napis zakrywają inne obiekty. Zapewnie objąłeś to w " ", a nie można, bo to funkcja która zwraca wartość lives jako napis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Nie objełem to w '' '' wpisałem tylko string(lives). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Niewiem może te problemy stważ niezarejestrowana wersja 7 gm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Już wszystko dobże działa troche inaczej zrobiłem i działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Óóó, trzy pościki :D @Ranmus: Taki przykład textu to jest w niejednym przykładzie, nie tylko ze split screen, a jemu bardziej chodziło o podążanie tekstu za obiektem bo to samo co podążanie tekstu za ekranem, który podąża za bohaterem xD Chociaż rzeczywiście lepiej to zrobić na viewa... @REJENT: Powinieneś zrobic coś takiego: draw_text(x,y,""+string(lives)); I bedzie gót x] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Ja zrobiłemw nie w draw_text ale w Draf the number of lives i wpisałem x-view_xview[0] y-view_yview[0] I teraz wszystko jest w pożądku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi