Skocz do zawartości

Obiekty random obiekty plsssss pmóźcie


Mateki

Rekomendowane odpowiedzi

Mają spadać z góry z kilku losowych pozycji x i się losować (obiekty) :) Mówię, że to było w 1945 chyba...

 

Iii.... Żebyod postaci leciały przyciski raz góry i raz z dołu

Tego to i ja nie rozumiem :P

Mówiłem w shoucie-to BS spamuje!!! :D Nie wierzę w takie błędy <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sora za pisownie ale musiałem sie spieszyć.

 

Z tym drugim to mi chodzi ze jak jest postać to odniej odlatują pociski po wciśnieciu S. Ale pociski mają być raz z dołu i raz z góry/ od głowy a raz z nóg. wiecie karabinek maszynóka

 

 

X.'.'.'.'...'..'.'.' Coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??? To jaki jest ten karabin bo nie rozumiem.

Bez sensu.

 

 {
i = instance_create(x,y,nazawa pocisku);
i.speed=speed+liczba;
i.direction=direction+choose(90,-90);
sound_play(nazwa dźwięku wystrzału);
}

 

Napisałem ci wylatywanie pocisku z góry i dołu .

 

Umieść to w obiekcie który strzela.

Tylko nie umieszczaj tego w step.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to losowanie możesz zrobić także bardzo prostackim sposobem. Stworzysz niewidzialny obiekt, ustawiasz mu path gdzieś u góry ekranu i dajesz klockowo:

 

1. With a chance perform next action (zielona kostka w control)

2. Start a block (strzałka do góry w control)

3. Create an instance (żaróweczka w main) i dajesz obiekt która ma się utworzyć.

4. End a block (strzałka w dół w control)

 

Temu obiektowi co się tworzy w punkcie 3 dajesz w create:

Start moving in the direction( strzałeczka w dół )

 

I tak dalej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lal, co to ma być oO ? A po co path ? I jeszcze się tyle trudzić z tymi (...) klockami... :P

 

Oto najprostszy kod (w pocisku w step):

igrek = round(random(choose(karabin.y+32,karabin.y-32)));
instance_create(karabin.x,igrek,pocisk);
motion_set(direction,3);

:boxed: i co w tym trudnego ?? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jemu chyba chodziło o:

w create jakiegoś obiektu co zawsze będzie na planszy

alarm[0]=room_speed/2;

w alarm 0

iks = round(random(room_width-64))+32;
strzal=instance_create(iks,karabin.y,pocisk);
with(strzal) motion_set(270,8);
alarm[0]=room_speed/2;

Po prostu nie rozumiem pytania, co chcesz dokładnie. Żeby leciało z góry, czy raz w górę i raz w dół od postaci. Ja ci dałem, żeby od góry ekranu leciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...