Skocz do zawartości

Kilka pytań.


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku podkreślam, że korzystałem z opcji szukaj, FAQ, i przeglądałem 30 pierwszych stron tego działu.

 

Witam. Tworzę grę i mam kilka pytań, bardzo zależy mi na odpowiedzi:

1) Kiedy podchodzę postacią do pewnego obiektu, chciałbym, aby pojawiały mi się losowe komunikaty. Obecnie potrafię zrobić tylko jeden komunikat (Add Event->Collision->Display a message). Może mi ktos powiedzieć jak zrobić np. 5 komunikatów i za każdym podejściem do tego samego obiektu wyświetlany byłby inny- losowo wybrany? (Pierwszy dzień zajmuje się GM'em i nie za bardzo wiem, gdzie należy wklejać kody, więc od razu prosiłbym o małe wskazówki odnośnie tej kwestii)

 

2) Projektuję grę, której głównym celem jest gromadzenie pieniędzy (symulacja zakładu bukmacherskiego) i mam taki problem: chciałbym, aby drużyny były losowane między sobą i zostały przydzielane im jakieś kursy -

jak to zrobić?

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i proszę nie pisać postów typu: "A może jeszcze gotową grę chcesz?", ponieważ zgłaszam się z prośbą tylko do tych, którzy chcą mi pomóc. Nikogo do niczego nie zmuszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tworzę grę i mam kilka pytań, bardzo zależy mi na odpowiedzi:

1) Kiedy podchodzę postacią do pewnego obiektu, chciałbym, aby pojawiały mi się losowe komunikaty. Obecnie potrafię zrobić tylko jeden komunikat (Add Event->Collision->Display a message). Może mi ktos powiedzieć jak zrobić np. 5 komunikatów i za każdym podejściem do tego samego obiektu wyświetlany byłby inny- losowo wybrany? (Pierwszy dzień zajmuje się GM'em i nie za bardzo wiem, gdzie należy wklejać kody, więc od razu prosiłbym o małe wskazówki odnośnie tej kwestii)

zmienna=random(coil(5))+1;
switch(zmienna) {
case 1: show_message('Komunikat numer 1'); break;

case 2: show_message('Komunikat numer 2'); break;

case 3: show_message('Komunikat numer 3'); break;

case 4: show_message('Komunikat numer 4'); break;
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tego nie robi sie tak

random(ceil(5));
// tutaj losujesz se liczbe od 0 do zaokrąglonej w góre 5

 

tylko

 

ceil(random(5));
// tutaj losujesz liczbę od 0 do 5 (raze z ułamkami) a potem ją zaokrąglasz

 

oj black black... jak mogłeś się tak opuścić w nauce xD

 

ale lepiej uzyc round

round(random(5));

 

Rzeczywiście, teraz gra wgrywa się normalnie, ale żadne komunikaty się nie wyświetlają

 

Zapewne dlatego ze Black dał ci źle napisany skrypt i losowały ci się liczby takie jak np : 1.45 , 4.38 , 3.44

czyli ułamki xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...