Sirluki Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Na początku podkreślam, że korzystałem z opcji szukaj, FAQ, i przeglądałem 30 pierwszych stron tego działu. Witam. Tworzę grę i mam kilka pytań, bardzo zależy mi na odpowiedzi: 1) Kiedy podchodzę postacią do pewnego obiektu, chciałbym, aby pojawiały mi się losowe komunikaty. Obecnie potrafię zrobić tylko jeden komunikat (Add Event->Collision->Display a message). Może mi ktos powiedzieć jak zrobić np. 5 komunikatów i za każdym podejściem do tego samego obiektu wyświetlany byłby inny- losowo wybrany? (Pierwszy dzień zajmuje się GM'em i nie za bardzo wiem, gdzie należy wklejać kody, więc od razu prosiłbym o małe wskazówki odnośnie tej kwestii) 2) Projektuję grę, której głównym celem jest gromadzenie pieniędzy (symulacja zakładu bukmacherskiego) i mam taki problem: chciałbym, aby drużyny były losowane między sobą i zostały przydzielane im jakieś kursy - jak to zrobić? Dzięki za wszystkie odpowiedzi i proszę nie pisać postów typu: "A może jeszcze gotową grę chcesz?", ponieważ zgłaszam się z prośbą tylko do tych, którzy chcą mi pomóc. Nikogo do niczego nie zmuszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Witam. Tworzę grę i mam kilka pytań, bardzo zależy mi na odpowiedzi: 1) Kiedy podchodzę postacią do pewnego obiektu, chciałbym, aby pojawiały mi się losowe komunikaty. Obecnie potrafię zrobić tylko jeden komunikat (Add Event->Collision->Display a message). Może mi ktos powiedzieć jak zrobić np. 5 komunikatów i za każdym podejściem do tego samego obiektu wyświetlany byłby inny- losowo wybrany? (Pierwszy dzień zajmuje się GM'em i nie za bardzo wiem, gdzie należy wklejać kody, więc od razu prosiłbym o małe wskazówki odnośnie tej kwestii) zmienna=random(coil(5))+1; switch(zmienna) { case 1: show_message('Komunikat numer 1'); break; case 2: show_message('Komunikat numer 2'); break; case 3: show_message('Komunikat numer 3'); break; case 4: show_message('Komunikat numer 4'); break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 A przez gadu-gadu trzeba blakiego błagać żeby coś powiedział :/ Jak to jest na temat, to ja jestem emblemat. ;] Warn. Dawidsu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 :P Do drugiego pytania to tak samo jak do pierwszego, a kody wklejasz klockiem "Code" w zakładce "Control"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Gdy wklejam ten kod i próbuje przetestować grę, pojawia mi się taki komunikat: Więc może ja źle wklejam? (Object->Add Event->Collision->Object->Execute a piece of code) - dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 problem z skryptem coil może zmień za round :P albo samo zmienna=random(5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 albo samo zmienna=random(5) Z tym, że wtedy zmienna może przybrać wartość zmiennoprzecinkową. W tamtym kodzie wkradł się błąd - Nie coil tylko ceil :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Rzeczywiście, teraz gra wgrywa się normalnie, ale żadne komunikaty się nie wyświetlają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 bo tego nie robi sie tak random(ceil(5)); // tutaj losujesz se liczbe od 0 do zaokrąglonej w góre 5 tylko ceil(random(5)); // tutaj losujesz liczbę od 0 do 5 (raze z ułamkami) a potem ją zaokrąglasz oj black black... jak mogłeś się tak opuścić w nauce xD ale lepiej uzyc round round(random(5)); Rzeczywiście, teraz gra wgrywa się normalnie, ale żadne komunikaty się nie wyświetlają Zapewne dlatego ze Black dał ci źle napisany skrypt i losowały ci się liczby takie jak np : 1.45 , 4.38 , 3.44 czyli ułamki xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 OK. Po problemie :D Komentarz pablo1517 bardzo pomógł. Wielkie dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się