Patrysław Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Almora jest obecnie w fazie betatestów, więc pełno jest w niej różnego rodzaju bugów. Jeśli napotkałeś na jakiś problem to napisz w tym temacie. Pamiętaj aby najpierw sprawdzić, czy dany error nie pojawił się już na liście bugów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Chciałbym tutaj napisać na temat znanego nam błędu "Only dzwięk(After several minutes graphics freezes but game still works?? (You can hear voices etc.) )"Więc zacząłem robić własne dochodzenie, na temat tego błędu. I odkryłem że ten błąd występuje w każdej grze która używa 39dll. Sprawdzałem to na grze Mario Brawl Online. Gra po pewnym czasie zacięła się, a głos grał dalej. Gra w ogule nie reagowała, więc zerknąłem na stan serwera. Serwer był ok, lecz wyświetlał gracza w powietrzu(nie ruszał się). Po chwili serwer zakomunikował "Cekol: Timed out ;Cekol: Disconnected" Według mnie to wina 39dll. Może skrypty są żle napisane, albo poprostu 39dll nie wytrzymuje napięcia długiego grania. Co wy o tym myślicie? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sephiroth12 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Almora żżera mnóstwo ramu. Możliwe że to właśniue brakiem ramu jest spowodowany ten bug. Po włączeniu Almory (i zalogowaniu się na serva) zajmowała 160 Mb :o , a kiedy zacieła się to już 300 Mb :o :o :o !!! Po włączeniu managera zadań komp mi sie sam wyłączył z powodu braku ramu !! Co w tej gre tyle zajmuje? np. Age of Empires 3 mniej ramu zżera! EDIT: Mnie to nigdy w mario nie spotkało a grałem troche... EDIT 2: http://host-a.net/dl-0-1308234437665967475.html 39dll ze źródłami :D EDIT 3: lol 39dll w funkcji zwalniającej pamięć zwalnia pamięć i od razu znowu ją alokuje chociaż alokowaniem pamieci zajmuje sie inna funkcja, może to to zżera pamięć (sprawdze czy mario też ją tak zżera) to nie to, pożeracz pamięci nie jest w 39dll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 @Up: No niewiem. Ja mam 1024 ram + Plik stronnicowania 3072 mb więc raczej nie od tego. Mi gra działa płynnie. Robie cały czas test z tym bugiem i zaczynam powoli ciekawych rzeczy odkrywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Mi przy zawieszce, Almora zajmowała coś koło 800 MB :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sephiroth12 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 w 39dll jest bufor który nie czyszczony będzie się rozrastał w nieskonczoność items = (void**)realloc(items, buffsize*sizeof(void**)); to jest fragment źródła 39dll który reallokuje kawałek pamięci(i zwiększa ją) :P przy dużym przepływie informacji(a zapisywane są w nim i dane które są otrzymywane i te które są wysyłane) mógłby się dosyć szybko rozrastać, ale nie aż tak jak to jest w almorze... EDIT: to na 100% brak ramu Ja mam 512 MB i gdy almora osiąga 300 zacina się (200 zajmują pozostałe programy i system) Black ma 1Gb jak podejrzewam i almora tnie sie na 800 (200 znowu system) Zgłosiłem juz na pm do borka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Moja mała obserwacja - only sound crash zdarza mi się w zasadzie w 100% wtedy gdy z kimś gadam i on coś powie. Standardowa sytuacja: ja: Hi xxx! xxx: Hey TeeGee... crash! Ostatnio unikam znajomych z tego powodu ;). Może warto przyjrzeć się kodowi czatu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Nie TeeGee, już ci mówie dlaczego. Otóż testowałem ostatnio będąc sam na serwie i się zawiesiło po pewnym czasie - sam ze sobą nie gadam jakby co ;) Dostałem info właśnie, że możliwy błąd jest przez brak ramu. Niestety w pracy nie mam programu do pomiaru ramu, ale jeżeli ktoś ma, to mam prośbę żeby zwrócił uwagę na to, czy jak ram zejdzie do zera, to czy będzie zawiecha. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sephiroth12 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 ALT+CTRL+DEL wybierz wydajność, masz tam informacje o pamięci :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Hehe to, to ja wiem :) Ale windosowki pomiar sucks, tak samo jak explorator okien - TOTAL COMMANDER RULES! :sp_ike: . Ja używam w domu MEM Turbo, oczyszcza pamięć i pokazuje w task barze ile zostało :) OK to co zrobi ktoś pomiar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Z moich obserwacji wynika (xD) że gra zacina się gdy "Użycie pamięci" przekroczy 550 MB (550 000 K<-?) Po czym szybko"Użycie pamięci skacze do 650 MB i cały czas rośnie" Czy w GM da się "czyścić Pamięć"? Wiecie o co chodzi :) za chwile zrobię drugi pomiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 tyle że te "skoki pamięci" muszą być czymś spowodowane.. Zlokalizować dokładnie kiedy się to dzieje i znaleźć babola który za to jest odpowiedzialny chodź pewnie to nie jest takie łatwe... Moja teza że to może być tak samo z wiązane z menu coś ponieważ od kiedy w menu gry myszką 1 raz najeżdżam na którąś opcje to gra zacina się na kilka sekund (kiedyś zacięła się tak jak podczas walki i już nie wróciło do normy). Wiem że to głupie ale może to coś pomoże ;P EDIT: w gm nie ma takiego czegoś jak "czyścić pamięć" no ale zawsze można napisać do tego dlla i chyba coś takiego napisze bo mam odpowiednie narzędzia ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 27 Lutego 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Mowa o Garbage Collector, a GM ma już coś takiego w sobie, żeby użytkownik nie zawracał sobie tym głowy. Bodajże chyba tylko data structures trzeba uwalniać wbudowanymi funkcjami, chociaż nie jestem pewien, bo już dawno to testowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 A wracając do tematu: Odnalazłem taki błąd ,że jeżeli umrę to nie odradzam się w miejscu startowym tylko stoję tam gdzie stałem i pojawia się komunikat ,iż zostałem zabity i życie znów wzrasta mi do maksa. Mam nadzieję ,że nie było o tym mowy jak jednak była to usuńcie tego posta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 ja juz sie zabieram za testy z frapsem.... :P pozniej zabiore sie za pamiec a pozniej za procesor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 A wracając do tematu: Odnalazłem taki błąd ,że jeżeli umrę to nie odradzam się w miejscu startowym tylko stoję tam gdzie stałem i pojawia się komunikat ,iż zostałem zabity i życie znów wzrasta mi do maksa. Mam nadzieję ,że nie było o tym mowy jak jednak była to usuńcie tego posta. Generalnie to jest z tym problem, ale w następnym updacie powinno być oki. Narazie po śmierci nie traci się expa, jedynie losowo przedmiot z inventory ( nie z EKWIPUNKU ) ale to też nie zawsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 ok u mnie almora zuzywa ok. 450mb pamieci po scince rosnie zuuzycie o ok. 1,5mb/s i zaraz przed zacieciem spadly mi klatki 40,39,38,37 zacielo sie i fraps nadal pokazywal 37 klatek. I to wszystko nastepuje po mniej wiecej tym samym uplywie czasu wiec zaraz po podlaczeniu do servera musi sie cos dziac.... aha i bugi znalazlem: 1.chodze z lukiem caly czas i gdy znikaja mi na chwile postacie lub dedne podczas walki (pojawie sie w tym samym miejscu) i zanim obraz sie odswierzy porusze to strzaly wylatuja z tego miejsca co bylem przed lagiem/smiercia....... troszke to dziwnie wyglada gdy strzaly leca 5 cm ode mnie i woogole ciezko jest trafic wtedy 2.po zalogowaniu nieraz pojawiam sie na planszy bez niczego tzn. tak wygladam ale strzelac strzalami moge (i chyba widac poswiate zielona od luku (najlepszego ze sklepu)) niby nic a jednak..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Czyli najprawdopodobniej wina pamieci, dzisiaj gleboko sie temu przyjrze. TeeGee jakiego dlla uzywasz do .ogg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Ja mam 256 ramu i przy wczytywaniu gry bierze ponad 100 MB i cały plik wymiany, ale potem już około 50 MB. Borek, czy mógłbyś przyspieszyć szybkość ładowania gry? Np. żeby zasoby ładowały się "w grze". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Używam tego samego co ty - supersound. Działą dobrze - ma buga w jednej z bardziej skomplikowanych funkcji, ale puki go używasz tylko do odtwarzania muzy (bez kombinowania, liczenia długości i aktualnej pozycji) to jest wszystko okej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 OKi dzięki TeeGee Ja mam 256 ramu i przy wczytywaniu gry bierze ponad 100 MB i cały plik wymiany, ale potem już około 50 MB. Borek, czy mógłbyś przyspieszyć szybkość ładowania gry? Np. żeby zasoby ładowały się "w grze". Część plików tak zrobiłem, a części nie zdołałem :/ W nowym updacie będzie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dicdix Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 ale mnie to wkurza.... gram sobie i po pewnym czasie obraz sie zacina lae głosy nadal są a gra żre mi 99% procesora... grać sie nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 27 Lutego 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 To nie może być wina pamięci, ponieważ: - testowałem na dwóch komputerach i na starcie gry oraz w momencie zawieszenia pamięć oscylowała w podobnych granicach i jeszcze dużo wolnej mi zostało ( mam 2GB, gra zajęła 600MB) - To musi być wina dll'i ponieważ jak GM się zawiesza to na amen - i logika gry i audio/video. No chyba, że w GM jest jakiś neprzewidziany bug. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 chyba mam ! xD A jakby tak w każdym obiekcie dać ewent Destroy a w nim ds_stack_clear(self.id) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 27 Lutego 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Lol, aleś zabłysnął. :D Cekolu, ta funkcja jest do czyszczenia tylko i wyłącznie struktury typu stos, a Borek nie używa datastruktur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 2007-02-27 14:53:07 - alm Frames: 9221 - Time: 233062ms - Avg: 39.565 - Min: 15 - Max: 62 heh 62 fpsy mialem kiedy max to jest 40 LOL aha i jak nagrywasz film to sie nagrywa tak: |--------------| |almora|xxx| |--------- xxx| |xxxxxxxxxx| |--------------| to okienko z napisem almora to jest odtworzone w winampie nagranie.... ;d (korzystam z 1280/1024) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Hmm jakiś koleś na GMC coś gadał na temat zastosowania tej dll. Brzmiało sensownie imho. Sprawdzaliście to? Poza tym podobna gra wysyła jakieś niestworzone ilości wiadomości na sekundę. To też na pewno nie pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Cekolu, ta funkcja jest do czyszczenia tylko i wyłącznie struktury typu stos, a Borek nie używa datastruktur. No bo tak jakoś myślałem tak :lol: W Mario Browl Online też występuje ten błąd z ekranem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 jezeli sie nie da jakos tego usunac to gra lezy chyba ze borek na soca przebuduje wszystko....... ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dicdix Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Borek użyj mocy napewno coś zdziałasz tylko musisz czas znaleść :) a tego chyba za dużo nie masz :( nie zawiedz nas :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi