Skocz do zawartości

problem z powrotem ludzika na miejsce startowe


yoyoyo

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Mam następujący kod który dał mi użytkownik Hanjuso:

 

_dys=point_distance(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
_col=collision_line(x,y,ludzik.x,ludzik.y,sciana,1,1)

if widzi=0
{
    if _col=-4
    {
        widzi=1
    }
}
else
{
    if _col=-4
    {
    
    if _dys>100
    {
        mp_potential_step(ludzik.x,ludzik.y,1,0)
    }
    if _dys<=100
    {
        direction=point_direction(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
        if strzel=1
        {
            strzel=0
            alarm[0]=30
            var _nab;
            _nab=instance_create(x,y,naboj)
            _nab.direction=point_direction(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
            _nab.speed=10
        }
    }
    if _dys>350
    {
        widzi=0
    }
    
    }
    else
    {
        if alarm[1]=-1
            alarm[1]=room_speed*5
        if widzi=1
        {
            mp_potential_step(ludzik.x,ludzik.y,1,0)
        }
    }
}

image_angle=direction

 

alarm0: widzi=0

alarm1: strzel=1

 

i chcę sprawić żeby przeciwnik wrócił na miejsce pojawienia się na mapie.

wiem że muszę wstawić:

mp_potential_step(xstart,ystart,1,0)

tylko nie wiem jak i gdzie......

prosze o pomoc. :crying:

 

//edit1:

 

kod jest ten w stepie u "przeciwnika", pozwala on na iście przeciwnika do mnie, z odpowiedniego miejsca strzelać do mnie i jak straci mnie z oczu to idze do mnie jeszcze 5 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol, dlaczego ja ten kod znam xD

_dys=point_distance(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
_col=collision_line(x,y,ludzik.x,ludzik.y,sciana,1,1)

if widzi=0
{
    if _col=noone
    {
        widzi=1
    }
    else
    {
        mp_potential_step(xstart,ystart,1,0);
    }
}
else
{
    if _col=noone
    {
    
    if _dys>100
    {
        mp_potential_step(ludzik.x,ludzik.y,1,0)
    }
    if _dys<=100
    {
        direction=point_direction(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
        if strzel=1
        {
            strzel=0
            alarm[0]=30
            var _nab;
            _nab=instance_create(x,y,naboj)
            _nab.direction=point_direction(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
            _nab.speed=10
        }
    }
    if _dys>350
    {
        widzi=0
    }
    
    }
    else
    {
        if alarm[1]=-1
            alarm[1]=room_speed*5
        if widzi=1
        {
            mp_potential_step(ludzik.x,ludzik.y,1,0)
        }
    }
}

image_angle=direction

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...