Platyna Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Mam taki problem. Chcę by przeciwnik gdy dojdzie do dziury zawracał zamiast iść w powietrzu przed siebie. Zastosowałem funkcję place_free i to działa jednak ma pewne wady. Wedle moich przemyśleć, prób i doświadczeń on działa tak, że sprawdza czy gdyby obiekt znalazł się w określonym punkcie wystąpiła by kolizja. No ale jeżeli rywal jest większy od dziury to funkcja mówi że wystąpiła by kolizja z platformą po drugiej stronie dziury i nieprzyjaciel przechodzi w powietrzu. Potrzebuję więc funkcji która nie sprawdza czy gdyby coś tam, wystąpiła by kolizja tylko potrzeba mi funkcji która sprawdzi czy w miejscu o określonych współrzędnych jest coś s_o_l_i_d_n_e_g_o. Czy istnieje takowa funkcja? EDIT: Sorry temat mi się niechcąco tak nazwał i nie mogę zedytować. Może jakiś moderator go zmienić? Mam nadzieję że taka nazwa zadowala. =) Tymon Dziemkujem serdecznie ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 position_empty? xP Albo collision_point. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Przy użyciu tych funkcji to wcale nie zawraca -_- Może inne pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 position_empty zwracz true/false, a collision_point id obiektu z którym wystąpiła kolizja albo false. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 No tak, ale jak dałem x+100, y+5. czyli jeżeli przed przeciwnikiem nie ma podłogi to ma zawracać a ten ślimak w powietrzu przelazł... -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 platformówka? Daj tutaj źródło to ci pomoge :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczygieł Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Ustaw przed przepaścią jakiś niewidzialny objekt i przy kolizji daj direction+=180 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 To mam w Stepie: if(hspeed=-1&&place_free(x-100,y+5)) { hspeed=1 image_xscale=-1 } if(hspeed=1&&place_free(x+100,y+5)) { hspeed=-1 image_xscale=1 } Tak platformówka :) Coś w stylu pewnej baaaardzo starej gry Commander Keen (1992-93) A z ustawianiem obiektu to nie jest zbyt dobre rozwiązanie... dużo z tym roboty i ogólnie nie za bardzo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczygieł Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Zaraz dużo roboty za czasów TGF to tylko tak robiłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lutego 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 po co aż x+100? to jest 100 pikseli od pozycji x postaci (ustawionej w sprite) w prawo ! Może dla tego ci nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Nie za bardzo rozumiem co to ten kod ma robić. Za to wykonałem na szybko przykład ruchu w grze platformowej: https://gmclan.org/up152_11_platf.html Pablo może coś lepszego zrobi - on się dużo lepiej ode mnie zna na platformówkach. :P Btw. Commander Keen!! :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczygieł Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Tymon ale jemu chodzi o ruch przeciwnika :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 100 pikseli no bo ma zawracać jak się znajdzie 100 pikseli od końca platformy. A ten kod ma działać tek że zawraca gdy dojdzie do konca platformy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 https://gmclan.org/up152_11_platfai.html :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Tymon twój przykład ma tą samą wadę co moja gra. zrób szparę mniejszą niż postać to postać nie zawróci a pójdzie dalej -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 To zrób punkty na których będzie zawracać. To jest prostsze choć wymaga dużo większego nakładu pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 a nie prosciej if collision_point(x+(16*hspeed),y+17,obj_podloga,0,0)=-4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się