Skocz do zawartości

Kolizja w punkcie


Platyna

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem.

Chcę by przeciwnik gdy dojdzie do dziury zawracał zamiast iść w powietrzu przed siebie. Zastosowałem funkcję place_free i to działa jednak ma pewne wady.

Wedle moich przemyśleć, prób i doświadczeń on działa tak, że sprawdza czy gdyby obiekt znalazł się w określonym punkcie wystąpiła by kolizja. No ale jeżeli rywal jest większy od dziury to funkcja mówi że wystąpiła by kolizja z platformą po drugiej stronie dziury i nieprzyjaciel przechodzi w powietrzu.

Potrzebuję więc funkcji która nie sprawdza czy gdyby coś tam, wystąpiła by kolizja tylko potrzeba mi funkcji która sprawdzi czy w miejscu o określonych współrzędnych jest coś s_o_l_i_d_n_e_g_o. Czy istnieje takowa funkcja?

 

EDIT:

Sorry temat mi się niechcąco tak nazwał i nie mogę zedytować. Może jakiś moderator go zmienić?

 

Mam nadzieję że taka nazwa zadowala. =)

Tymon

 

Dziemkujem serdecznie ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam w Stepie:

 

if(hspeed=-1&&place_free(x-100,y+5))
{
hspeed=1
image_xscale=-1
}
if(hspeed=1&&place_free(x+100,y+5))
{
hspeed=-1
image_xscale=1
}

 

Tak platformówka :)

Coś w stylu pewnej baaaardzo starej gry Commander Keen (1992-93)

 

A z ustawianiem obiektu to nie jest zbyt dobre rozwiązanie... dużo z tym roboty i ogólnie nie za bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem co to ten kod ma robić. Za to wykonałem na szybko przykład ruchu w grze platformowej:

https://gmclan.org/up152_11_platf.html

Pablo może coś lepszego zrobi - on się dużo lepiej ode mnie zna na platformówkach. :P

 

Btw. Commander Keen!! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...