Skocz do zawartości

Obliczanie obrażeń w RPGach


Matthew

Rekomendowane odpowiedzi

kiedyś, w starym projekcie rpg użyłem takiego systemu:

1) bierzemy współczynniki mające wpływ na atak np. siła i budowa. z obu losujemy wartości, po czym je dodajemy.

2) losujemy wartość obrażeń z broni (jeśli hero jest bez broni, bierzemy pod uwagę tylko siłę). dodajemy do poprzedniej sumy ze współczynników.

3) patrzymy na wartość obrony przeciwnika (np. 3), odejmujemy to od sumy z obrażeń i współczynników.

4) random z otrzymanej w punkcie 3 wartości.

 

trochę zagmatwane i niedopracowane, ale od dawna go nie używam ;) choć może komuś to pomoże, heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnego systemu na chwilę obecną nie mam, więc popiszę się niesamowitą umiejętnością dedukcji i przełożę te wywody pietrusa na kod =D

obrazenia = 0;
wspolczynniki = round ( random ( sila ) ) + round ( random ( budowa ) );

if ( jestbron )
{

     silabroni = round ( random ( bron.obrazenia ) );
     obrazenia = wspolczynniki + silabroni;

}

obrazenia = round( random ( obrazenia - przeciwnik.obrona ) );

//ajdija baj pietrus, rajt baj Maximal :3

 

Edit: No ta, Tymcio mnie wyprzedził =O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...