ToniX Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Mam problem z moją platwormówką: poczytałem trochę FAQ, wkleiłem odpowiednie kody (na programowaniu w ogóle się nie znam), i jak naciskam np. strzałka w prawo to ludzik się troszkę ruszy w prawo i stanie, nie mogę wtedy dalej iść w prawo itp. Czy ktoś może udoskonalić :( (taa marzenia) mój skromniutki engine albo doradzić jak zrobić engine a'la Mario podaję plik gm6 żebyście mogli zobaczyć co tam narobiłem :/ [PLIK SKASOWANY] Teraz poprawiłem: jak dotykałem ludzikiem ziemi to mnie zatrzymywało; teraz poprawiłem, zobaczie, ale nadal engine jest biedny, BIEDNY! [PLIK SKASOWANY] W ogóle mnie już padaczka bierze nic nie umiem :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: A chcę zrobić fajną grę zręcznościowo-platformową :rolleyes: Proszę o pomoc :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Skoro poprawiłeś swój błąd to w czym mamy Ci pomóc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Prosze bardzo masz swojego pimu. Myślę że mniejwiecej to chciałeś osiągnąć. http://www.gmclan.org/up199_11_pimu.html Zaówarz że we wszystkich obiektach po których pimu ma chodzic dałem parenta, parent to objPodloga, i potem dałem w kolizji z objPodloga to co powinno byc by ludzik mogl po niej chodzic. Dzieki temu ze wszystkie inne obiekty do chodzenia po nich maja w sobie parenta objPodloga nie musialem ustawiac dla kazdego oddzielnej kolizji. Jak juz zrobiles ze po nacisnieciu w prawo jest x+=4; to nie wrzucaj tam tez klocka start moving in direction... I nie mozesz nazywac spritow "spr_Pimu idzie w prawo" nie mozna stawiac spacji sobie, jak juz chcesz to _ postaw. Rob krotsze nazwy. Dla Pimusia zrobiłem maskę żeby kolizje były wykrywane według niej, dzieki temu nie bedzie sie zacinał w podłodze. Zajrzyj jeszcze tu https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=4219&st=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 1 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 DZIĘKI!!!!! Co ja bym bez Ciebie zrobił! Wielkie dzięki że to dla mnie zrobiłeś!!!!! Dam cię w Credits'ach :D I dałem głos w temacie "Gmclanowicz Tygodnia" :D @edit Tylko jedno mnie ciekawi; w Tutorialach na oficjalnej stronie Gamemaker.nl wszystkie akcje w przykładzie platformówki są zrobione w "klockach". Dlaczego trzeba wklejać kody?! To coś polepsza? Bo engine z kodami (do Pimu ;p) niczym się prawie nie różni od engine'u "klockowego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Dlaczego trzeba wklejać kody?! To coś polepsza? Bo engine z kodami (do Pimu ;p) niczym się prawie nie różni od engine'u "klockowego". Klocki to są kawałki kodów. Nie ma różnicy czym robisz grę. zaawansowanym jest prościej pisać kodem niż szukać i wstawiać klocki. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 1 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 W ogóle trudne to; mam zamiar zrobić że Pimu (ten ludzik) ma takie ręce jak Rayman, czyli strzela rękami, przyczepia się do ścian (coś w stylu liny), bije wrogów itp. ale to OKROPNIE trudne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Ciekawy pomysł :) ale jak ci to wyjdzie to może być nawet fajnę xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 1 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Nom ale muszę się podszkolić w robieniu gier :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Nom, niezły pomysł xD Jakby co, to mogę ci trochę pomóc, np. masz tutaj przkład kręcenia i strzelania pięścią, taki jak w raymanie: if keyboard_key_press(vk_space) { object_fist.sprite_index = rfist_spr; object_fist.damage+=0.5; } if keyboard_key_release(vk_space) { if obj_pimu.sprite_index == pimu_right { object_fist.sprite_index = fist_spr; object_fist.x+=(4*object_fist.damage); speed = 4*object_fist.damage; if !place_free(self.x+16,self.y) { do object_fist.x-=1 until object_fist.x = obj_pimu.x } } } if distance_to_object(obj_pimu) >= object_fist.damage*5 { do object_fist.x-=1 until object_fist.x = obj_pimu.x } I to w stepie obiektu object_fist, czy jak tam inaczej masz nazwaną pięść. Bo lepiej tego gostka podzielić na części tak jak w raymanie (tutaj już dosłownie xD). Już tłumaczę. U mnie jest tak (zakładając, że jest do gra 2d z widokiem od boku, a Pimu stoi zwrócony w prawo): object_fist to pięść Pimu, normalnie ma sprite'a fist_spr. Kiedy naciśnie się spację, zmienia sprite'a na rfist_spr. Musi on wyglądać tak, jak wirująca pięść (czyli trzeba zrobic sprite'owi animację). I z każdą sekundą przybiera siły +0.5. Kiedy puści się spację, pięść z wirującej zmienia się w zwykłą i leci w prawo z prędkością 4 * siła strzału pięści na taką samą odległość. Jeżeli po drodze nie napotka żadnych przeszkód i osiągnie maksymalną odległość, wraca do Pimu. Jeśli napotka, to... Też wraca do Pimu xD ale możesz dodać, że jeśli przeszkodą jest potworek, do od jego health'a odejmij obj_fist.damage. Heh, trochę przekombinowałem z tym 'do' xD. Jeśli coś jest źle to poprawcie, a jak nie to polecam się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 zaawansowanym jest prościej pisać kodem niż szukać i wstawiać klocki. :) Sa wyjatki, ja dla przykladu uzywam kodu tylko jak nie ma odpowiedniego klocka, przyzwyczailem sie do ikonek i dzieki temu tak poustawiane kloce sa dla mnie bardziej przejzyste ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Nom wypróbuję, dzięki za kod :) @edit Wkleiłem kod do eventa "press "Space"", zmieniłem nazwy obiektów i sprite'ów; nazwa sprita do Pimu zwróconego w prawo: spr_PimuP (gdzie P oznacza Prawo a L-Lewo) w lewo: spr_PimuL stoi: spr_Pimu stoi pięść: spr_piesc Objekty: Pimu - obj_Pimu Pięść - obj_piesc . Więc, czy mógłbyś poprawić kod? Bo jak go wkleiłem i zedytowałem i nacisnąłem Spację to automatycznie wywaliło mi grę :/ --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- I kilka (może noobowskich) pytań: 1. Ustawiłem że jak Pimu (collision ze Spikeman'em) skoczy na Spikeman'a (robot który ma wszędzie ma kolce) to: - Odegra 2 dźwięki - OK - Podskoczy nieco do góry - OK -Odejmie 20 HP - OK Ustawiłem w obj_Pimu w evencie "Create" że pokaże pasek HP wynoszący 10 (W grze wynosi 110, GM inaczej to oblicza) i jeśli HP będzie równe 0 to skoczy na pozycję startową ale odejmuje cały czas HP aż do wartości ujemnych i nic się nie dzieje :/ Daję (ponownie :/) otwarty plik .gm6 do zobaczenia moich wypocin https://gmclan.org/up1799_4_PIMU.html 2. Potwory strzelające - ale to już gdzieś było, jak ktoś chce może mi powiedzieć jak takie cuś zrobić do platformówki :P 3. Jak zrobić by po zebraniu Powerup'a zwiększyła się szybkość na 20 sek. i żeby ten Powerup zniknął? 4. Jakieś rady, ulepszenia - piszcie proszę! Ale najbardziej trapi mnie system tych łapek Pimu (do bicia i łapania) W ogóle proszę żebyście powiedzieli jak zrobić dobrego platformera! Wszystkich ludzi dobrej woli :D proszę o pomoc! To moja pierwsza gra, newbie jestem A tak w ogóle dzięki wszystkim którzy mi pomogli :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 https://gmclan.org/up152_11_plat.html Something easy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Wow! Szkoda że nie można zrobić że jak gdzieś kliknę myszką to strzeli w tym kierunku i jak zrobić by się przyczepiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Można tak zrobić (tylko direction w stronę kursora trzeba ustawić). To przyczepianie tak samo x] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Pomęczę się i dam Wam wyniki. PS Wiem że dużo Was proszę, ale to moja pierwsza gra w GM6.1 i chcę zrobić coś oryginalnego i grywalnego, by ludzie np. po powrocie ze szkoły pomyśleli sobie: - No teraz sobie zagram w Pimu! Denerwuje mnie jak ktoś przerobi przykład albo da "Catch the Clown" i mówi że zrobił super ekstra grę. Chciałbym stworzyć coś dobrego, ale bez Waszej pomocy nigdy by mi się to nie udało i za to Wam dziękuję :) @up To trzeba zmienić w GML? Bo ja nie umiem pisać skryptów :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 To chyba czas się powoli uczyć ;) https://gmclan.org/up152_11_plat2.html Złap się czerwonego "guzika". No i od razu hitu nie stworzysz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 DZIĘKI! Muszę się pouczyć jak zrobić wskaźnik siły łapki i jeszcze jedno: ręka strzela trochę wyżej niż się kliknie ale to nic. Jeszcze raz dziękuję! @edit Wkleiłem skrypty, musiałem usunąć klamrę bo skrypt nie odpalał, zmieniłem nazwy rzeczy, naciskam LPM i 2 punkty (miała być 1 ręka) mrygają wokół mnie :/ Daje .gm6 abyście zobaczyli na czym to polega: https://gmclan.org/up1799_4_PIMU_nowsze.html Dajcie mi poprawiony i napiszcie co skopałem i co jest źle, co zrobić itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 coś z tą ręką jest nie tak, oraz pimpu zacina się w bocznych ściankach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Trzeba by to całkowicie przebudować :/ Za dużo bałaganu się narobiło do tego jeszcze zduplikowałeś niektóre elementy kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Ech, już mi głowa pęka od tego GM za trudne to, dam se chyba spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Tak, a my wszyscy tu zebrani módlmy się, by przyszły sukces tej gry prześcignął oryginalnego Raymana !! xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToniX Opublikowano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Aż takiego hitu nie zdołam zrobić XD o ile mi się w ogóle uda coś zrobić na razie... już nie wiem czy mam dalej robić tą grę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się