Skocz do zawartości

Problem z moją platformówką


ToniX

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moją platwormówką: poczytałem trochę FAQ, wkleiłem odpowiednie kody (na programowaniu w ogóle się nie znam), i jak naciskam np. strzałka w prawo to ludzik się troszkę ruszy w prawo i stanie, nie mogę wtedy dalej iść w prawo itp.

Czy ktoś może udoskonalić :( (taa marzenia) mój skromniutki engine albo doradzić jak zrobić engine a'la Mario

podaję plik gm6 żebyście mogli zobaczyć co tam narobiłem :/

[PLIK SKASOWANY]

Teraz poprawiłem: jak dotykałem ludzikiem ziemi to mnie zatrzymywało;

teraz poprawiłem, zobaczie, ale nadal engine jest biedny, BIEDNY!

[PLIK SKASOWANY]

 

W ogóle mnie już padaczka bierze nic nie umiem :crying: :crying: :crying: :crying: :crying:

A chcę zrobić fajną grę zręcznościowo-platformową :rolleyes:

Proszę o pomoc :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze bardzo masz swojego pimu. Myślę że mniejwiecej to chciałeś osiągnąć.

http://www.gmclan.org/up199_11_pimu.html

Zaówarz że we wszystkich obiektach po których pimu ma chodzic dałem parenta, parent to objPodloga, i potem dałem w kolizji z objPodloga to co powinno byc by ludzik mogl po niej chodzic. Dzieki temu ze wszystkie inne obiekty do chodzenia po nich maja w sobie parenta objPodloga nie musialem ustawiac dla kazdego oddzielnej kolizji. Jak juz zrobiles ze po nacisnieciu w prawo jest x+=4; to nie wrzucaj tam tez klocka start moving in direction...

I nie mozesz nazywac spritow "spr_Pimu idzie w prawo" nie mozna stawiac spacji sobie, jak juz chcesz to _ postaw. Rob krotsze nazwy. Dla Pimusia zrobiłem maskę żeby kolizje były wykrywane według niej, dzieki temu nie bedzie sie zacinał w podłodze.

 

Zajrzyj jeszcze tu https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=4219&st=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI!!!!!

Co ja bym bez Ciebie zrobił!

Wielkie dzięki że to dla mnie zrobiłeś!!!!!

Dam cię w Credits'ach :D

I dałem głos w temacie "Gmclanowicz Tygodnia" :D

 

@edit

Tylko jedno mnie ciekawi;

w Tutorialach na oficjalnej stronie Gamemaker.nl wszystkie akcje w przykładzie platformówki są zrobione w "klockach".

Dlaczego trzeba wklejać kody?! To coś polepsza?

Bo engine z kodami (do Pimu ;p) niczym się prawie nie różni od engine'u "klockowego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego trzeba wklejać kody?! To coś polepsza?

Bo engine z kodami (do Pimu ;p) niczym się prawie nie różni od engine'u "klockowego".

Klocki to są kawałki kodów. Nie ma różnicy czym robisz grę. zaawansowanym jest prościej pisać kodem niż szukać i wstawiać klocki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, niezły pomysł xD

 

Jakby co, to mogę ci trochę pomóc, np. masz tutaj przkład kręcenia i strzelania pięścią, taki jak w raymanie:

 

if keyboard_key_press(vk_space)
{
object_fist.sprite_index = rfist_spr;
object_fist.damage+=0.5;
}

if keyboard_key_release(vk_space)
{
if obj_pimu.sprite_index == pimu_right
{
object_fist.sprite_index = fist_spr;
object_fist.x+=(4*object_fist.damage);
speed = 4*object_fist.damage;
if !place_free(self.x+16,self.y)
{
do object_fist.x-=1 until object_fist.x = obj_pimu.x
}
}
}

if distance_to_object(obj_pimu) >= object_fist.damage*5
{
do object_fist.x-=1 until object_fist.x = obj_pimu.x
}

 

I to w stepie obiektu object_fist, czy jak tam inaczej masz nazwaną pięść. Bo lepiej tego gostka podzielić na części tak jak w raymanie (tutaj już dosłownie xD). Już tłumaczę. U mnie jest tak (zakładając, że jest do gra 2d z widokiem od boku, a Pimu stoi zwrócony w prawo): object_fist to pięść Pimu, normalnie ma sprite'a fist_spr. Kiedy naciśnie się spację, zmienia sprite'a na rfist_spr. Musi on wyglądać tak, jak wirująca pięść (czyli trzeba zrobic sprite'owi animację). I z każdą sekundą przybiera siły +0.5. Kiedy puści się spację, pięść z wirującej zmienia się w zwykłą i leci w prawo z prędkością 4 * siła strzału pięści na taką samą odległość.

Jeżeli po drodze nie napotka żadnych przeszkód i osiągnie maksymalną odległość, wraca do Pimu. Jeśli napotka, to... Też wraca do Pimu xD ale możesz dodać, że jeśli przeszkodą jest potworek, do od jego health'a odejmij obj_fist.damage.

 

Heh, trochę przekombinowałem z tym 'do' xD. Jeśli coś jest źle to poprawcie, a jak nie to polecam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaawansowanym jest prościej pisać kodem niż szukać i wstawiać klocki. :)

Sa wyjatki, ja dla przykladu uzywam kodu tylko jak nie ma odpowiedniego klocka, przyzwyczailem sie do ikonek i dzieki temu tak poustawiane kloce sa dla mnie bardziej przejzyste ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom wypróbuję, dzięki za kod :)

 

@edit

Wkleiłem kod do eventa "press "Space"", zmieniłem nazwy obiektów i sprite'ów;

nazwa sprita do Pimu zwróconego w prawo: spr_PimuP (gdzie P oznacza Prawo a L-Lewo)

w lewo: spr_PimuL

stoi: spr_Pimu stoi

pięść: spr_piesc

 

Objekty:

Pimu - obj_Pimu

 

Pięść - obj_piesc .

 

Więc, czy mógłbyś poprawić kod? Bo jak go wkleiłem i zedytowałem i nacisnąłem Spację to automatycznie wywaliło mi grę :/

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I kilka (może noobowskich) pytań:

1. Ustawiłem że jak Pimu (collision ze Spikeman'em) skoczy na Spikeman'a (robot który ma wszędzie ma kolce) to:

- Odegra 2 dźwięki - OK

- Podskoczy nieco do góry - OK

-Odejmie 20 HP - OK

Ustawiłem w obj_Pimu w evencie "Create" że pokaże pasek HP wynoszący 10 (W grze wynosi 110, GM inaczej to oblicza) i jeśli HP będzie równe 0 to skoczy na pozycję startową

ale odejmuje cały czas HP aż do wartości ujemnych i nic się nie dzieje :/

Daję (ponownie :/) otwarty plik .gm6 do zobaczenia moich wypocin

https://gmclan.org/up1799_4_PIMU.html

 

2. Potwory strzelające - ale to już gdzieś było, jak ktoś chce może mi powiedzieć jak takie cuś zrobić do platformówki :P

 

3. Jak zrobić by po zebraniu Powerup'a zwiększyła się szybkość na 20 sek. i żeby ten Powerup zniknął?

 

4. Jakieś rady, ulepszenia - piszcie proszę!

 

Ale najbardziej trapi mnie system tych łapek Pimu (do bicia i łapania)

W ogóle proszę żebyście powiedzieli jak zrobić dobrego platformera!

 

Wszystkich ludzi dobrej woli :D proszę o pomoc!

To moja pierwsza gra, newbie jestem

A tak w ogóle dzięki wszystkim którzy mi pomogli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomęczę się i dam Wam wyniki.

 

PS

Wiem że dużo Was proszę, ale to moja pierwsza gra w GM6.1 i chcę zrobić coś oryginalnego i grywalnego, by ludzie np. po powrocie ze szkoły pomyśleli sobie:

- No teraz sobie zagram w Pimu!

Denerwuje mnie jak ktoś przerobi przykład albo da "Catch the Clown" i mówi że zrobił super ekstra grę.

Chciałbym stworzyć coś dobrego, ale bez Waszej pomocy nigdy by mi się to nie udało i za to Wam dziękuję :)

 

@up

To trzeba zmienić w GML? Bo ja nie umiem pisać skryptów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI!

Muszę się pouczyć jak zrobić wskaźnik siły łapki

i jeszcze jedno:

ręka strzela trochę wyżej niż się kliknie ale to nic.

Jeszcze raz dziękuję!

 

@edit

Wkleiłem skrypty, musiałem usunąć klamrę bo skrypt nie odpalał, zmieniłem nazwy rzeczy,

naciskam LPM i 2 punkty (miała być 1 ręka) mrygają wokół mnie :/

Daje .gm6 abyście zobaczyli na czym to polega:

https://gmclan.org/up1799_4_PIMU_nowsze.html

 

Dajcie mi poprawiony i napiszcie co skopałem i co jest źle, co zrobić itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...