kryniak Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Zrobiłem przykład parallaxa. Przykład pokazuje jak zrobic efekt, polegający na wrażeniu pozornej głębi. Info jak go używać jest w prykładzie. Przykład ma jedną wadę: gdy się zatrzymujesz to trochę skacze. LINK: https://gmclan.org/up739_4_parallax_przykl.html Credits to Kryniak =3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Hm ciekawie opisany i zrobiony przykład. Tylko to już chyba gdzieś było ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Dodaj var _i; _i = view_object[0]; view_hspeed[0] = 0; view_vspeed[0] = 0; view_xview[0] = max( 0, min( room_width - view_wview[0], _i.x - view_wview[0] / 2 ) ); view_yview[0] = max( 0, min( room_height - view_hview[0], _i.y - view_hview[0] / 2 ) ); Przed background_x[1] = back_xstart+view_xview/1.5; // "przemieszczanie" się górki background_x[2] = view_xview/2; // "przemieszczanie się lasu i po problemie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 @Black: Nie było, sprawdzałem w wyszukiwarce :) @Tymon: Super, dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Bardzo ładnie opisany i dobrze zrobiony :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Dorzuciłem do uploadera poprawkę Tymona. https://gmclan.org/up739_4_parallax_przykl.html EDIT Ulepszyłem przyklad. LINK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 przykład bdb, właśnie tego szukałem, ale za cholere nie moge go zrozumieć :/ znajdzie sie ktoś cierpliwy kto mi wytłumaczy? ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Ale wszystko jest opisane w Game Information =). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 ale jak robie od podstaw to nie wychodzi tak jakbym chciał :/ dałobyrade mi wytłumaczyć na przykładzie jednego tła? np chce aby tło mojagórka stało tam gdzie je posadze w roomie i jak ide po osi x przesuwało sie powoli a jak ide po osi y to tylko troszeczke :P chyba lepiej jak zapytam niż miałbym bezmyślnie kopiować :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 przerzuć ten kod w obj_control z ev. step do end step, nie będzie takiego dziwnego efektu(opóźnienia ;/) btw. to ładnie ;) EDIT: coś takigo? GML (CREATE) startx = background_x[ 0 ] starty = background_y[ 0 ] GML (End Step) background_x[ 0 ] = hero.x - startx background_y[ 0 ] = hero.y - starty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 osz ty kur... ja miałem zrobić coś takiego jako mój pierwszy przykład :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 no to zrób, przykładów nigdy nie za wiele :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Niezłe =D Zalety [+] Przydatne [+] Profesjonalnie wykonany kod Wady [-] Małe bugi - nie biorę tego pod ocenę Ocena: 5/5 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się