Skocz do zawartości

[Przykład] Parallax


Rekomendowane odpowiedzi

Dodaj

var _i;
_i = view_object[0];

view_hspeed[0] = 0;
view_vspeed[0] = 0;

view_xview[0] = max( 0, min( room_width - view_wview[0], _i.x - view_wview[0] / 2 ) );
view_yview[0] = max( 0, min( room_height - view_hview[0], _i.y - view_hview[0] / 2 ) );

Przed

background_x[1] = back_xstart+view_xview/1.5; // "przemieszczanie" się górki
background_x[2] = view_xview/2; // "przemieszczanie się lasu

i po problemie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

ale jak robie od podstaw to nie wychodzi tak jakbym chciał :/ dałobyrade mi wytłumaczyć na przykładzie jednego tła? np chce aby tło mojagórka stało tam gdzie je posadze w roomie i jak ide po osi x przesuwało sie powoli a jak ide po osi y to tylko troszeczke :P

chyba lepiej jak zapytam niż miałbym bezmyślnie kopiować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerzuć ten kod w obj_control z ev. step do end step, nie będzie takiego dziwnego efektu(opóźnienia ;/)

 

btw. to ładnie ;)

 

 

EDIT:

coś takigo?

GML (CREATE)
startx = background_x[ 0 ]

starty = background_y[ 0 ]

GML (End Step)
background_x[ 0 ] = hero.x - startx

background_y[ 0 ] = hero.y - starty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...