Beginni Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Cześć. W GM bawię się od niedawna, i pracuję nad swoją pierwszą mini-gierką (hit to oczywiście nie będzie, ale od czegoś trzeba zacząć :D ) Moja gierka to w 99% to, co 'Catch the clown' z artykułu 'Moja pierwsza gra'. Mój problem polega na tym, że chciałbym, żeby mój sprite zmienił wygląd, gdy osiągnę wynik 500, ale nie wiem jak się do tego zabrać... Wiem, że służy do tego klocek 'Change the sprite', ale nic poza tym... Z góry dzięki za pomoc (proszę o jak najprostsze wytłumaczenie, bo jestem... ekhm... noobem :jezor: ) Pozdro :D PS. zapomniałem o jeszcze jednym - Gdy już będę miał powiedzmy 700 pkt, chciałbym, żeby pojawił się napis 'Wykończyłeś go' (gra polega na doprowadzeniu bohatera do jak najszybszego poruszania się) i gra wtedy się skończy pojawiającym się napisem 'Gratulacje'. Jak tego dokonać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Klocek IF SCORE HAS A VALUE, ustawiasz tam wartość. Potem dajesz START A BLOCK, po nim CHANGE THE SPRITE i na koniec END OF A BLOCK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 A jak chcesz napis, to ustaw Klocek IF SCORE HAS A VALUE - 700pkt. START A BLOCK, i tam klocek na pojawienie się objektu, który rysuje napis. W create objektu napis daj alarm na 2 sek., a w evencie Alarm ustaw usuwanie objektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beginni Opublikowano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Ze zmianą wyglądu już sobie poradziłem (dzięki Marmot :D), ale z napisami jakoś nie za bardzo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 zapomniałem o jeszcze jednym - Gdy już będę miał powiedzmy 700 pkt, chciałbym, żeby pojawił się napis 'Wykończyłeś go' (gra polega na doprowadzeniu bohatera do jak najszybszego poruszania się) i gra wtedy się skończy pojawiającym się napisem 'Gratulacje'. no więc tak (klocki) IF SCORE HAS A VALUE (700) START A BLOCK SHOW MESSAGE GO To a diffrent room (jeżeli napis gratulacje jest w innym roomie) gdy inaczej (else(XD)) zrób obiekt z spritem napisu CREATE AN INSTANSE OF AN OBiECT )obiekt który jest napisem) END A BLOCK chyba jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Możesz w draw dać według tego mojego poprzedniego co ci dałem, tylko zamiast CHANGE THE SPRITE daj DRAW A TEXT :P . Oczywiście, musisz wcześniej dodaj czcionkę do gry (Fonts w drzewku) i ustawiasz jeszcze ją odpowiednio wcześniej za pomocą klocka SET THE FONT i ew. jeszcze SET A COLOR (czy jakoś tak). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beginni Opublikowano 28 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Robię tak, jak mówisz Marmot, ale kiedy odpalam grę, to nie widać sprite'a i tekstu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Daj to w draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beginni Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 No więc robię tak, jak mówisz, ale dalej jedyne co widzę po włączeniu gry, to tło, sprite, który otacza planszę no i słyszę dźwięk odbijania się od tego sprite'a. Tak to wygląda: http://tinypic.com/view/?pic=484lxdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 najpierw set the font (dwa T) później set the color (ta paleta) a koniec draw a text(to T) i może daj draw do na przykład obj_draw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Jeśli używasz GM 6.1 to musisz wstawic czcionke w Fonts(jeśli chcesz użyć SET THE FONT) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Nie dałeś prze if score..... klocka (albo kodu) aby rysował postać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beginni Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Wisznu - wstawiłem czcionkę... Robię tak, jak mówi ToMoEX i nic... Jaki to klocek Micanser? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Ten klocek jest w zakładce SCORE ,taki żółty z 3 kulkami :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beginni Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 'Draw the value of score'? A po co to? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 służy do "Narysowania wartości punktów" jak by kolega nie znał anglika :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się