Skocz do zawartości

Strzelanie w grze FPS


Makary155

Rekomendowane odpowiedzi

Robimy z XXX grę FPS o nazwie Kill the Jedi. I mamy taki problem. Otóż zaczęliśmy od przestudiowania przykładu FPS-a który zrobił Mark Overmars. Tak, jest tam strzelanie, ale tylko na tym samym poziomie co gracz stoi. Następnie zrobiliśmy własny projekt i umieściliśmy również celowanie w górę. Jak należy zrobić, aby po wystrzale na ekranie pojawiał się pocisk(w przykładzie go nie ma, tylko gra sprawdza czy podczas strzału jest jakiś obiekt na danej odległości), i ten pocisk leciał w kierunku celownika na środku ekranu?

 

 

Próbowaliśmy sami, ale wyszło nam że celując w górę zabijasz gościa przed sobą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo skończe tworzenie XenoN DLL więc będziesz mógł skorzystać ze strzelania w osi xyz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja nie widzę sensu w kontynuowaniu tego tematu =) Jeśli zna przynajmniej w podstawach całą trygonometrię to powinien sobie sam odpowiedzieć na to pytanie.

 

Ah, skończcie dyskusję z maks kenobi. Naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...